Powered By Blogger

vrijdag 8 juni 2018

Gastreview Mimi Creatief Kleurboek Farmers market designs

Review Farmers market designs


Eerste indruk
De voorkant van het boek  trekt niet echt meteen mijn aandacht. En als ik het van de binnenkant bekijk valt mij op dat het mooi wit en stevig papier is. Maar ook denk ik met.... dit is een boek dat ik niet meteen als eerste uit het boekenrek zou halen. De kleurplaten die er in staan hebben allemaal met groente, fruit en te maken. En een enkele plaat zie je een dier voorbij komen.

Informatie over het boek

Illustrator: Marty Noble
Taal: Engels
Afmeting: 5x279x210 mm
Gewicht: 181 gram
ISBN: 978-0-486-80945-8
Uitgever: Dover publication
Farmer Market Designs
Als je het boek open slaat zie je aan de linker kant een heel vrolijk en gekleurde tekening en aan de rechter kant de titel van het boek met een soort krans met een appel in het midden. Als je de blz omslaat zie je links een stukje geschreven over het boek. En rechts de eerste plaat om te kleuren. Het is een leuke en vrolijke plaat met aardbeien, schijfjes sinasappel/citroen enz. Ik heb het boek door gebladerd en ik heb 2 platen uitgekozen waarvan ik dacht dat ik wel iets mee kon.
Eigen creaties





Ik heb voor deze plaat gekozen. En waarom? Geen idee, maar het leek mij leuk om deze plaat in blauw tinten te kleuren. Ik heb hiervoor gebruikt, stoepkrijt (en dat via een demak up uitgesmeerd op papier), stabilo 68 en 88 stiften. Door de stoepkrijt heb je een een soort tegeltjes effect gekregen. Op zich dus wel een grappig resultaat.




De tweede plaat die ik gekozen heb is deze bloemen op een tafel. Deze heb ik gekleurd met Staedtler en Stabilo stiften en fineliners. Deze plaat leent zich heel goed om met deze stiften en fineliners te werken.  
 

Mijn mening

Wat ik erg positief vind is dat het boek enkelvoudig bedrukt is en dat als je de platen gekleurd heb of wil gaan kleuren deze er uit kan scheuren. Uiteraard wel voorzichtig anders scheurt de plaat en kan je er niets meer mee. Je ziet heel goed het thema “Farmers” terug in het boek. Het zijn mooie platen om te kleuren, maar het moet wel je smaak zijn. Persoonlijk vind ik sommige platen erg leuk om te kleuren, maar ik zou het niet snel in de winkel kopen. En waarom? IK ben geen eten kleurder, maar als je dat wel ben is het een fantasisch boek. Als ik het nu een cijfer zou moeten geven is het een 6.5
Dit boek is onder anderen te bestellen bij: Kleurboekenwinkel.online.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten