Powered By Blogger

zaterdag 24 november 2018

Verschillende kleurmaterialen van Pro Office

                                          ~ Review kleurmaterialen van Pro Office ~
                                                          Prooffice.nl



Onlangs mocht ik van Pro Office een aantal mooie kleurmaterialen ontvangen ter recensie een mooi blik met Edding Viltstiften 20 verschillende kleuren, een mooi blik Bruynzeel Light kleurpotloden 24 stuks en een mooi setje Posca krijtstiften 16 geassorteerde kleuren.
Ik wil Pro Office hiervoor ontzettend bedanken!
Het wordt een uitgebreide review met lekker veel foto's, want ik ben flink aan de slag gegaan met deze mooie kleurmaterialen.






















Ik ga beginnen met de mooie set Edding Viltstiften 20 verschillende kleuren in een metalen blik.

Verschillende platen en een kaartje heb ik ingekleurd met deze viltstiften om te beginnen met een plaat in het kleurboek: Dikke dames - Zomertijd, deze stiften hebben in dit kleurboekje aan de achterzijde van de plaat wel wat doorgedrukt, dit is verder geen probleem (vind ik) omdat de platen enkelzijdig gedrukt zijn, dat blijf ik echt een voordeel vinden!
Haar huidskleur heb ik natuurlijk ook ingekleurd met een Edding viltstift welke neigt naar huidskleur, en het is wel streperig geworden en er meerdere malen overheen gaan is niet echt een optie want dan gaat het papier wel echt stuk, dat is natuurlijk zonde! Dus heb ik het lekker zo gelaten.
De achtergrond is ingekleurd met een Gouden Posca krijtstift ook deze heeft wat doorgedrukt aan de achterzijde van de plaat. Ik vind het resultaat met de Gouden Posca stift wel erg mooi geworden, deze posca's zijn namelijk heel mooi dekkend in je platen.





Dan ga ik verder met nog een plaat en een kaartje welke ik ook nog heb ingekleurd met de Edding Viltstiften.
De eerste is een kaartje uit het kaartenboekje Tidevarv van Hanna Karlzon de Edding stiften op dit kaartje kleurden niet fijn moet ik zeggen. Als ik met kleurpotloden deze kaarten kleur dan vind ik het zelf wel mooier als met de Edding stiften. Je ziet helaas veel witten puntjes er nog doorheen en als ik er meerdere malen met de stift overheen ging daar werd het niet mooier van. Dus mijn conclusie de Edding viltstiften zijn niet zo geschikt om deze kleurkaarten mee in te kleuren.
Op de tweede foto staat een plaat uit het kleurboek: Funny, Furry and Froggy in the woods - Johanna ans.
In dit kleurboek gingen de Edding stiften geweldig! Niets doorgedrukt aan de achterzijde van de plaat wel heel iets dat het doorschijnt maar dat vind ik zelf weer geen probleem omdat het boek Enkelzijdig gedrukt is, toegankelijk voor veel verschillende kleurmaterialen! :)
De prijs van de Edding Viltstiften in metalen doos 20 stuks bedraagt: € 20,70














Bruynzeel Light kleurpotloden in een metalen blik 24 Kleurpotloden






















In een mooi nieuw jasje blik Bruynzeel kleurpotloden uit hoogwaardige grondstoffen en duurzaam hout. Heldere kleuren door kern uit pigmenten van hoge kwaliteit. Dubbele verlijming vermijdt breuk tijdens het slijpen. In metalen doos in geassorteerde kleuren.
24 potloden, roze doos (Light)
Ik ben begonnen met een plaat uit weer het kleurboek: Funny, Furry and Froggy in the woods - Johanna ans.
Ik vind deze nieuwe Bruynzeel kleurpotloden wel een beetje lijken op de Bruynzeel Expressions maar dan ietsjes harder, dat is een beetje naar mijn mening hoe deze kleuren.
De kleurpotloden kleuren erg prettig in dit kleurboek ook heb ik hier en daar wat kleuren in elkaar over laten lopen, vooral in het blad en bloemstengel dit gaat prima!
Ook heb ik de achtergrond ingekleurd met de Bruynzeel Light potloden.





Natuurlijk heb ik nog veel meer platen ingekleurd met deze Bruynzeel kleurpotloden maar dan in een ander kleurboek: Botanicum - Maria Trolle.
Ook in dit kleurboek heb ik deze twee platen ingekleurd met de Bruynzeeltjes, ik vind de platen zelf erg mooi geworden en ben ook zeer trots op het resultaat!
de wolf of de eerste foto heb ik eerst met een lichte kleur bruin ingekleurd en daarna nog wat geblend met een donkere bruine kleur in een streepjes techniek zodat de vacht mooier en echter lijkt, dat is goed gelukt! De achtergrond in het boek zelf is zwart maar zoals de maan en de sterren heb ik gekleurd met Gouden en Zilveren Posca Krijtstift.
De tweede plaat 'een mooie herfstkrans' past perfect bij het weer is natuurlijk ook met de Bruynzeel potloden gekleurd ook hier prima kunnen kleuren, blenden en kleurverlopen maken in vooral de kleine bloemetjes.
De prijs van de Bruynzeel kleurpotloden Light, metalen doos van 24 stuks bedraagt:  € 10,46





Setje Posca krijtstiften 16 geassorteerde kleuren: 




Artikel omschrijving:

Merkstift op waterbasis en gepigmenteerde inkt. Schrijfbreedte: 1,5 mm. Ideaal om te schilderen, tekenen, schrijven en markeren op elk oppervlak. Met ondoorlatende, heldere kleuren. Dekkend, overschrijfbaar, mengbaar, waterbestendig, constant bij langdurige blootstelling aan licht en reukloos. Geschikt voor alle ondergronden. Permanent op poreuze oppervlakken.

set van 16 stuks in geassorteerde kleuren: wit, zwart, geel, roze, rood, donkerblauw, lichtblauw, donkergroen, lichtgroen, zalmroze, grijs, bruin, oranje, paars, zilver en goud

En dan ga ik verder met het laatste setje aan kleurmateriaal wat ik heb gekregen ter recensie de Posca krijtstiften, Wauw razend enthousiast hierover! Ik had al wel zelf een paar posca stiften maar in simpele basiskleuren zoals wit en goud meer niet, en nu dus in meerdere kleuren!
Je kan zoveel kanten uit met Posca krijtstiften! En op zoveel oppervlaktes pakken deze posca krijtstiften ook! Zo heb ik een verjaardagskaartje gemaakt en alleen maar gebruik gemaakt van verschillende kleuren Posca krijtstiiften. En het kaartje is hartstikke leuk geworden! :)





Ook heb ik een kartonnen doosje waar mooie schelpen in zitten maar dat doosje was nogal saai en kaal! Dus joh ga hem mooi op pimpen met de Posca Krijtstiften, en het doosje is nu lekker vrolijk en kleurrijk geworden met zelf getekende bloemen, stipjes rondom en hartjes! 
Ik ben er hartstikke blij mee!
Zoals je eerder kon lezen kan je Posca krijtstiften ook prima in kleurboeken gebruiken voor de achtergrond, of om zelf sterren te tekenen, witte stipjes als extra detail of sneeuw!
Zelfs een steen kan je ermee maken door je naam erop te schrijven en dan leuke bloemetjes erbij tekenen of andere dingen. Ook op hout pakken de Posca krijtstiften en op leer.
En zo wel op nog veel meer dingen! Wat dacht je ervan om misschien je schooltas op te pimpen met deze stiften! Hoe leuk! 
Écht een aanrader de Posca krijtstiften!
De prijs van de Posca krijtstiften met 16 in geassorteerde kleuren bedraagt: € 51,73 
Ook heeft Pro office losse Posca krijtstiften of kleinere setjes beschikbaar op de website!
Neem maar eens een kijkje..





















Mocht je nou interesse hebben in een of meerdere van deze kleurmaterialen dan is natuurlijk alles te bestellen op de website van: https://prooffice.nl/

Link naar Edding Viltstiften: https://prooffice.nl/artikel/1728/edding-viltstift-e-1200-20-stiften-in-geassorteerde-kleuren-in-een-metalen-doos.html
Link naar Bruynzeel Light kleurpotloden: https://prooffice.nl/artikel/77770/bruynzeel-kleurpotloden-light-metalen-doos-van-24-stuks.html
Link naar Posca Krijtstiften 16 stuks: https://prooffice.nl/artikel/60576/posca-paintmarker-pc-3m-etui-met-16-stuks-in-geassorteerde-kleuren.html

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Pro Office






Geen opmerkingen:

Een reactie posten