Powered By Blogger

dinsdag 29 januari 2019

Kleurboek Wereld van Bloemen - Johanna Basford

                      ~ Review kleurboek Wereld van Bloemen - Johanna Basford ~
                                             Bbnc Uitgevers/Mus creatief



Onlangs mocht ik het nieuwste kleurboek: Wereld van Bloemen ter recensie ontvangen van Bbnc uitgevers/Mus creatief.
Ik wil Bbnc Uitgevers/Mus Creatief hiervoor hartelijk danken!
Het papier in dit kleurboek is wat dunner en de platen zijn dubbelzijdig.
Er is een nadeel in het kleurboek en dat vind ik best wel zonde, er missen in wat platen een aantal lijnen. 






Informatie van het internet:

Het nieuwste kleurboek van bestsellerauteur Johanna Basford is een fantastische sensationele reis door de wereld van bloemen.
Dit boek nodigt je uit mee te reizen over de wereld naar fabelachtige rijken en onderweg exotische bloemen en buitengewone planten te ontdekken. Van zwevende tuinen van waterlelies in Zuid-Afrika tot de delicate chocoladeplant in Japan – en van fantasievolle paddenstoelen tot betoverde sprookjesachtige tuinen – er wacht een overvloed van fascinerende bloemen op je, klaar om tot leven gebracht te worden met kleur.
Ga mee met kleurkoningin Johanna Basford op een oogverblindend bloemenavontuur vol fantasie en verbeelding – met ontelbare veel nieuw te ontdekken bloemen en bloesems.


Hieronder laat ik een aantal platen zien uit het kleurboek:






Eerst blader ik altijd even lekker in een nieuw kleurboek om uiteindelijk een plaat te gaan kiezen welke ik wil gaan kleuren.
Ik heb gekozen om de bladzijde in te kleuren waar je je naam kan schrijven zodat je weet van wie het boek is.
Deze heb ik gekleurd met mijn oude vertrouwde Bruynzeel Eurocolor kleurpotloden en een gouden Hybrid Dual metallic pen.
Uiteindelijk baal ik zelf wel een beetje van de achtergrond die ik knalgeel heb gekleurd, aldoende leert men!





Voor de tweede plaat koos ik voor deze mooie kast vol met planten en bloemen plaat.
Deze heb ik met verschillende kleurpotloden ingekleurd, Koh I Noor Polycolor, Faber Castell Polychromos en Derwent Coloursoft.
Allemaal kleurde ze erg prettig op het papier van dit boek, als je goed kijkt zie je onderin 3 tulpen in een potje staan daar mist dus een lijntje van de middelste tulp, dit zou je eventueel kunnen bijwerken met bijvoorbeeld een zwarte fineliner van Micron.






De derde plaat heb ik gekleurd met Stabilo 68 stiften en Caran D'ache Fibralo Brush stiften, voor de achtergrond heb ik een beetje lichtblauw pastelkrijt gebruikt.
Ik wilde natuurlijk ook weten of je in dit kleurboek met stiften kunt werken, en ja hoor dat gaat ook prima! Het papier is daar stevig genoeg voor en het drukt niet door aan de achterzijde van de volgende plaat want dat zou natuurlijk best wel zonde zijn!
Met deze plaat ben ik zeker tevreden.





Een kleurboek vol met bloemen & planten zoals de titel het al aangeeft: Wereld van Bloemen.
Het is weer een prachtig kleurboek met hele mooie platen, enige nadeel wat ik al eerder aangaf is dus dat er wat lijnen missen in een aantal platen, dit is best zonde vooral voor de prijs wat je betaald voor dit kleurboek vind ik. En ik schrijf mijn reviews altijd open en eerlijk :)
Verder ben ik tevreden met het kleurboek en staan er echt hele mooie platen in!





Wil je het boek graag bestellen? Dan kan dat makkelijk via deze link:
https://www.muscreatief.nl/

De prijs van het kleurboek bedraagt: €14,99


ISBN: 9789045323800
Afmetingen: 25,7 x 25,4 x 1,1 cm
Auteurs: Johanna Basford
Bindwijze: Paperback
Extra:
80 pagina's
Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten