Powered By Blogger

woensdag 9 augustus 2017

Mijn Bullet Journal

                                                            ~ Review Mijn bullet journal ~
                                                                        Bbnc Uitgevers


Onlangs kreeg ik Mijn bullet journal (rood) Van Bbnc uitgevers om er een recensie over te schrijven.
Ik wil BBNC Uitgevers ten eerste hiervoor hartelijk danken!
Een Bullet Journal?! Ja een bullet journal, ik wist niet wat ik ervan kon verwachten dus ook ik ging eens op speurtocht op het Internet, en ben hiermee flink aan de slag gegaan.




Informatie van het internet:

Je hebt de term bullet journal vast al eens voorbij horen komen: in Amerika is het al een enorme rage onder creatievelingen en lijstjesfreaks. Een bullet journal is een kruising tussen een agenda, een planner, een logboek en een to-do-lijst. Het is een manier om alles wat je opschrijft, overzichtelijk kwijt te kunnen in één boek. De basis voor een bullet journal is een leeg notitieboek met dotted papier. Een bullet journal heeft een vaste basis die je daarna verder kunt personaliseren. Sommige mensen stoppen ontzettend veel tijd in het personaliseren van hun bullet journal en versieren hem met handlettering, doodles, ingewikkelde diagrammen en tekeningen ... dat kan, maar hoeft natuurlijk niet. Hoe meer je met je journal doet, hoe bedrevener je erin wordt.

Hieronder wil ik jullie graag wat laten zien van mijn werk in 'Mijn bullet journal'





Ik durfde er niet zomaar in te beginnen, dat duurde nog wel eventjes, eerst maar eens op het net surfen en filmpjes/ voorbeelden bekijken.
Ik begon in de voorkant van Mijn bullet journal om mijn Key op te schrijven eigenlijk zijn dit symbolen zodat je weet wat het betekend in je bullet journal en als je het niet weet kan je zo makkelijk even op je eerste pagina kijken wat het symbooltje nu precies inhield.
Ook zie je op de eerste foto een klein wit boekje liggen, hierin staan best veel voorbeelden en hoe te beginnen, maar toch was ik ook benieuwd op internet.

Op de tweede foto zoals te zien is maakte ik een wekelijkse zoals dat meestel ook in agenda's staat.
Ik tekende eerst alles met een grijze potlood, zodat als je foutjes maakt je deze kunt uitgummen!
Daarna trok ik alles over met een Staedtler zwarte fineliner, met gekleurde balpennen en verschillende kleurtjes stabilo fineliners die ik heb schreef ik de woorden.
Ook tekende ik hier en daar nog wat kleine bloemetjes en plakte ik er een stukje washitape.

Op de derde foto zie je ook een 'wekelijkse' deze maakte ik lekker vrolijk met felle kleurtjes kleurpotloden. Ook hier tekende ik eerst alles met een grijs potlood, ook de datums!
En trok ik het daarna allemaal over met een Micron Fineliner, deze kwam er later bij en schrijven trouwens ontzettend fijn in Mijn Bullet Journal! Ook tekende ik nog een leuke ballon omdat wij deze week een verjaardag hebben. En als laatste wat ik zeker niet wil vergeten is de positieve gedachtes die ik heb op geschreven, dit kan soms erg helpen als je bijvoorbeeld even niet zo lekker in je vel zit!









Ook maakte ik hele leuke, (vind ik zelf) beginpagina's van een nieuw maand!
Met Juli had ik eigenlijk wel een beetje moeite want ik wist niet precies wat ik nu zou gaan tekenen voor die maand, maar joh in de maand Juli hebben we aardig wat warme dagen gehad, dus vandaar het lekkere ijsje de zon en de bloemetjes, en toen tekende ik eigelijk zonder na te denken die flamingo, eigenlijk hoort die er niet echt bij, maargoed ik heb 'm lekker laten staan!

De maand augustus gewoon een simpele bloem getekend met Hello August erbij, simpel kan soms ook erg leuk zijn! En ik kan niet zo heel erg goed tekenen eigelijk.

Als laatste de derde foto vond ik dus op het internet, een voorbeeld op Facebook "Vacation Tracker"
Ik dacht nou wat leuk zeg! Die maak ik ook in Mijn Bullet Journal!
Je tekent gewoon eigenlijk hokjes schrijft daar onder de datum van de desbetreffende maand en plakt elke dag een stukje washi-tape in je hokje totdat deze vol is, en dan is het vakantie!!
Ik vind het een erg leuke maar vooral vrolijke pagina geworden!




"Mijn Bullet Journal" ik ben er erg tevreden over, het papier in dit boek is prima sommige fineliners drukken heel ietsjes door, maar bijna niet! Dit vind ik ook niet zo'n heel groot probleem want je kunt het bijvoorbeeld ook wegwerken met washitape of een leuke sticker bijvoorbeeld, of je slaat gewoon een bladzijde over dat kan ook!
Ik ga deze dit jaar ook lekker bijhouden en alles erin opschrijven wat ik zoal denk, teken erin, doodle erin, maak aantekeningen en to do lijstjes of afspraken en gedachtes of leuke quotes schrijf ik erin!
Kortom je kan echt vanalles met een Bullet journal doen, het is jou boek, maak het naar je eigen hand en geniet van je eigen Bullet Journal!

Ik kan me voorstellen dat je nieuwschierig en/of benieuwd bent geworden!
Als je ook een Mijn Bullet Journal graag wilt aanschaffen dan is deze die ik heb nu heb een liggende bullet journal en natuurlijk te koop bij:

www.bbnc.nl
Mijn Bullet Journal - Rood kost: 12,50,-

ISBN: 9789045322179
FORMAAT: 256x191x24 mm
GEWICHT: 789 gram
UITVOERING: Paperback

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten