Powered By Blogger

zondag 8 oktober 2017

Kleurboek - Schemertijd

                                  ~ Review Kleurboek Schemertijd - Maria Trolle ~
                                                            BBNC Uitgevers



Van Bbnc Uitgevers/Mus Creatief mocht ik het al derde kleurboek getekend door Maria Trolle ontvangen ter recensie.
Ik wil Bbnc Uitgevers hier uiteraard hartelijk voor danken.
Dit is alweer het derde kleurboek van Maria Trolle haar hand, de illustraties zijn prachtig getekend door haar. Bbnc bracht natuurlijk ook haar kleurboek uit in Nederland, wat een geluk!
Het papier wat Bbnc hiervoor heeft gebruikt is uitermate perfect voor allerlei kleurmaterialen.
























Informatie van het internet:

Stap in de magische schemering waar de grens tussen dag en
nacht vervaagt en de schaduwen trucjes uithalen met je ogen. De
dieren nestelen zich in weelderig groen dat hen omsluit voor de
nacht. Kijk uit voor alle wezens die juist 's nachts tot leven komen
in alle hoekjes en gaatjes. Laat je geest tot rust komen door het
kleuren van diepte en kleurschakeringen in de mooiste bloemen en
vazen. In dit boek vind je ook een plantenregister met de Latijnse
namen, voor degenen die van botanisch kleuren houden.
Het boek is prachtig uitgevoerd met een kartonnen kaft,
goudkleurig linnen band, gouden opdruk en goudfolie op de
voorkant en prachtige diepzwarte schutbladen. Het papier is licht
getint, waardoor de kleuren extra mooi uitkomen. Je zal tot over je
oren verliefd worden op de 96 pagina's vol met weelderige tuinen,
bloemen en dieren - zo uit het Scandinavische landschap geplukt.

Maria Trolle is grafisch ontwerper en illustrator. Ze woont in Tyreso,
net buiten Stockholm. Haar passie voor tuinieren loopt als een de
rode draad door haar werk, waarbij ze zich dagelijks laat inspireren
door planten, bloemen en dieren - het liefst uit haar eigen tuin.




Hieronder een aantal voorbeelden uit het kleurboek: 





Ik was erg enthousiast toen ik hoorde dat het derde kleurboek ook uit zou komen in Nederland bij Bbnc Uitgevers. En natuurlijk erg nieuwschierig toen ik het boek mocht ontvangen.
Als eerste blader ik door het prachtige kleurboek om te zien welke platen er allemaal in staan, wat zijn ze toch mooi! De harde kaft vind ik ook weer super waardoor je kleurboek goed open blijft liggen en dan met dat mooie goudfolie in de letters.
Achterin het kleurboek staan ook alle namen van de bloemen en planten die Maria Trolle in dit kleurboek getekend heeft, zo kun je dus eventueel via het internet foto's opzoeken naar de kleuren van de bloemen en planten en dus als je dat leuk vind realistisch inkleuren of de kleuren gebruiken die de bloemen daadwerkelijk hebben.
Ik blader even door het kleurboek heen en wist vrijwel gelijk welke ik graag als eerste wilde gaan kleuren.





Ik koos voor deze prachtige plaat met al een voorgedrukte zwarte achtergrond, een grote bloem en twee lieve uiltjes.
Ik kleurde deze geheel met mijn Faber Castell Polychromos kleurpotloden, deze potloden kleuren erg prettig op het papier uit het kleurboek Schemertijd.
De uiltjes heb ik bruintinten gegeven en de bloem wilde ik in het blauw, ik heb trouwens niet op internet gekeken welke kleur bloem het moest zijn hoor, ik wilde gewoon zelf de kleuren pakken die ik op dat moment leuk vond ervoor. De sterren en bolletjes heb ik met geel en oranje ingekleurd.







Voor de tweede plaat koos ik er ook voor om met kleurpotloden te kleuren, dit keer met de Derwent Procolour die ik sinds kort heb.
Ook deze potloden gaan super in dit kleurboek, ze gleden echt over het papier je hoeft totaal geen druk te zetten, ik heb ook laag over laag gekleurd met deze kleurpotloden, en eigenlijk kun je dat wel met alle kleurpotloden doen laag over laag kleuren.
Het is de hand die kleurt en niet het bepaalde merk kleurpotlood.
De witte stipjes in de bladeren van de bloemen uit deze plaat heb ik gecreëerd met de derwent elektrische gum. Ik vind het een heel mooi effect geven.







De derde en laatste plaat die ik kleurde uit dit kleurboek is een mooie bloemenzee geworden.
Dit keer koos ik ervoor om mijn Faber Castell Pitt Artist stiften erbij te pakken, deze stiften kleurden ook weer heel fijn op het papier uit het kleurboek Schemertijd, ook kun je er fijne details mee kleuren uit de bloemen door het penseelpuntje aan de stift, ze werken en kleuren erg fijn.
De Faber Castell Pitt Artist stiften hebben ook niets doorgedrukt aan de achterzijde van de plaat, daar ben ik natuurlijk erg blij mee, want dat zou toch zonde zijn!
Zoals je wel kan zien houd ik erg veel van zwarte achtergronden vandaar ook twee platen die zijn gekleurd die al een zwarte achtergrond hebben. Niet omdat het makkelijk is maar omdat ik dat gewoon erg mooi vind.






Ik vind ook dit weer een heel mooi kleurboek, die eigenlijk niet mag missen in je kleurboeken collectie.
Het papier in dit kleurboek werkt erg prettig met kleurpotloden, ik kleur het liefst met kleurpotloden maar ook met de Faber Castell stiften en deze kleurden ook prettig in het kleurboek. Het papier is van natuurlijk zoals we inmiddels gewend zijn van bbnc van zeer goede kwaliteit.
De platen in het kleurboek zijn dubbelzijdig gedrukt, dus kijk wel uit met vooral alcohol markers, deze drukken altijd door! Dat is gewoon echt zonde, vind ik.

Heb je dit kleurboek nog niet, maar wil je deze wel graag aan je kleurboeken collectie toevoegen dan kan dat!
Het kleurboek Schemertijd - Maria Trolle is onder andere te koop bij:
www.bbnc.nl
www.bol.com

De prijs van dit kleurboek bedraagt: € 14,99


Productspecificaties

Auteur: Maria Trolle
Soort: Met illustraties
Taal: Nederlands
Afmetingen: 21x257x218 mm
Gewicht: 779,00 gram
Verschijningsdatum: september 2017
Druk: 1
ISBN: 109045322676
ISBN: 139789045322674 
 
 
Blogpagina Mandy kleurt 
Facebookpagina Mandy kleurt 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten