Powered By Blogger

woensdag 7 november 2018

Kleurboek Sprookjesbos

                              ~ Review Kleurboek Sprookjesbos - Tomislav Tomic ~
                                            Bbnc Uitgevers/Mus Creatief



Onlangs mocht ik van Bbnc Uitgevers/Mus Creatief weer een heel mooi kleurboek ontvangen om deze vervolgens voor jullie te recenseren!
Ik wil Bbnc Uitgevers/Mus creatief hier hartelijk voor bedanken!
Eerder heeft Tomislav Tomic al een kleurboek uitgebracht met de titel: Dromenvanger, dit vind ik ook een prachtig kleurboek, met mooi gedetailleerde tekeningen, ook van het kleurboek Dromenvanger heb ik een review geschreven.
Natuurlijk was ik ook zoals vele met jullie erg blij dat Bbnc Uitgevers/Mus Creatief dit prachtige kleurboek ook zou uitbrengen!





















Informatie van het internet over het kleurboek:

Welkom in de wondere wereld van Tomislav Tomić. Ontspan en ga op een opmerkelijke reis door zijn droomachtige sprookjeswereld. De buitengewone illustraties van Tomić leiden je naar beschutte plaatsen die tot de verbeelding spreken: van zachte wolken tot prachtige diepten. Schelpen en zeealgen, draken en herten, schurken en dwergen, en majestueuze onderwaterwezens wachten tot jij ze tot leven brengt met kleur – je loopt door betoverde bossen, duikt in mysterieuze onderwaterkoninkrijken en beleeft het avontuur van je leven! Dit is een zeldzaam mooi kleurboek, gevuld met tot de verbeelding sprekende, gedetailleerde designs. Er is zo veel te zien en te kleuren: de prachtige stijl van de illustrator gaat al je verwachtingen te boven.


Hieronder plaats ik een aantal platen uit het kleurboek:







Wat was ik toch benieuwd naar de platen uit het kleurboek: Sprookjesbos! Hoe zouden deze platen zijn en wat moet ik mij erbij voorstellen, het zijn overigens geweldig gedetailleerde platen en het papier in het kleurboek is trouwens ook super!
De meeste platen zijn enkelzijdig gedrukt, maar een aantal (niet veel) zijn dubbelzijdig gedrukt.
Een opnieuw geweldig kleurboek van Tomislav Tomic!
Het was weer moeilijk kiezen hoor met welke plaat ik nu zou beginnen, ik koos ervbor om de mooie grote vis te kleuren!
Ik heb hiervoor meerdere kleurmaterialen gebruikt: zoals Koh i Noor kleurpotloden, Faber Castell Polychromos en Derwent Coloursoft potloden al deze verschillende merken kleurpotloden kleuren geweldig op het papier in dit kleurboek, niets te klagen!
Voor de achtergrond koos ik ervoor om met 2 kleuren blauw Caran d'Ache Neocolor ll & een waterbrush van Koi te gebruiken.
Aan de achterzijde van de plaats Niets doorgedrukt het papier bobbelde ook totaal niet! Het papier kwam alleen ietsjes omhoog, ik heb het even laten drogen en het kleurboek weer dicht gedaan, volgende dag was er niets meer van te zien dat het papier wat omhoog kwam. Happy mee dus!!





De tweede plaat die ik koos uit dit kleurboek is een dame geworden met een grote fruitmand op haar hoofd, en ik geloof dat ze er haast bij heeft om deze fruitmand af te leveren! :)
Voor deze plaat gebruikte ik de Prisma Premier kleurpotloden ook de achtergrond heb ik ingekleurd met deze potloden. Kenners weten wel hoe Geweldig de Prisma potloden kleuren, zo ook dus in het kleurboek Sprookjesbos, ze glijden over het papier tijdens het kleuren, en het boterzachte kleurpotloden dus je hoeft echt niet te drukken voor kleurafgifte heerlijk!
De witte stippen die je in de plaat ziet heb ik met een witte posca gekleurd.





En voor nu zijn we bij de derde en laatste plaat gekomen die ik tot nu gekleurd heb in dit kleurboek.
De allereerste pagina (voorpagina) in het kleurboek heb ik ingekleurd met Metallic Brushstiften van het merk STA, meer staat er niet op ze komen uit China.
Ik vind het een heel mooi effect geven en heel belangrijk ook deze stiften hebben gewoon niet doorgedrukt aan de achterzijde van de plaat, ook al is het boek meerendeels enkelzijdig gedrukt.
Ik plaats twee platen zodat het Metallic effect goed te zien is, in het echt ziet het er natuurlijk nog mooier uit als op een foto.
De banner met de tekst kleurboek voor volwassenen heb ik gekleurd met een Metallic Kleurpotlood vam het merk Colortime.

















Weer een prachtig kleurboek van tekenaar Tomislav Tomic met mooie en bewerkelijke platen, ik ga nog veel plezier beleven aan dit kleurboek en er nog veel meer in kleuren!
Ik raad jullie dit kleurboek dan ook zeker aan, je kan er met verschillende kleurmaterialen in kleuren zoals te lezen is in deze review.
Het kleurboek heeft de Titel Sprookjesbos dus waarom niet eens een plaat kleuren in hele andere kleuren, wat je normaal niet zo snel zou doen!
Het kan echt heel leuk uitpakken en eens anders zijn, want alles kan en mag in een kleurboek!

Wil je dit boek graag bestellen? Dat kan natuurlijk via deze link: https://www.bbnc.nl/sprookjesbos
Of via https://www.bol.com

De prijs van het kleurboek bedraagt: €14,99


ISBN:9789045323527
FORMAAT:251x250x11 mm
GEWICHT:461 gram
AUTEUR(S):Tomislav Tomic
OMVANG:80 pagina's
UITVOERING:Paperback

Website Bbnc
Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt




Geen opmerkingen:

Een reactie posten