Powered By Blogger

dinsdag 12 december 2017

Rapsodie in het bos

                                                          ~ Review Rapsodie in het bos ~
                                                                        Kanoko Egusa


Van uitgeverij Bbnc/Mus creatief mocht ik onlangs dit leuke kleurboek Rapsodie in het bos ontvangen ter recensie.
Ik wil Bbnc Uitgevers/ Mus creatief hiervoor bedanken.
Een kleurboek wat vol staat met ontzettend leuke dingen uit de natuur en het bos natuurlijk.
Het boek heeft ook nog een mooie omslag in beige/creme kleur.






















Informatie van het internet over het kleurboek:

Rapsodie in het bos is een meesterwerk van de Japanse illustrator Kanoko Egusa. Kanoko neemt
je mee naar haar mysterieuze wereld, waarin je een kijkje krijgt in het mysterieuze leven van de
dieren die er leven. De dieren leven er vrij, onaangeraakt door mens en techniek. Je vindt er
exquisiete planten en natuur, uitbundige bloeiers, antieke architectuur, prachtige landschappen
en natuurlijk de schattigste dieren. Van fluffy konijnen die je een bos bloemen presenteren, een
duif in een koekoeksklok en muisjes die een taart versieren tot geheime deuren in boomstronken,
eekhoorns in wollige truien en trommelende wasberen - sprookjesachtiger dan dit wordt het
niet. Het boek neemt je ook nog eens mee door alle vier de seizoenen, met hoosbuien in april,
kuikentjes en lammetjes in het voorjaar, sappige fruitbomen en bloeiende bloemen in de zomer,
oogstvelden en vallende bladeren in de herfst en natuurlijk kersttaferelen en rendieren in de
sneeuw tijdens de winter.
Kanoko's prachtige, fijne lijnenspel zorgt ervoor dat je in het boek wordt gezogen en meteen
zin krijgt om de platen met kleur te vullen. De tekeningen zijn een mix van enkele pagina's en
spreads en het boek is dubbelzijdig bedrukt.
Kanoko Egusa is een Japanse freelance illustrator en designer uit Sendai,
in het noorden van Tokyo.
 
Hieronder laat ik een aantal platen zien uit het kleurboek:
























Kleurboek Rapsodie in het bos, een kleurboek vol over de natuur en natuurlijk het bos.
Eerst kijk ik altijd naar de platen die in het kleurboek staan als deze binnenkomt :)
Benieuwd wat ik ervan kan verwachten en alvast een plaatje uitkiezen om te gaan kleuren, zo begin ik bij elk kleurboek.
Maar wat een leuke platen staan erin! Van konijntjes naar vogels en poezen, en natuurrijke omgevingen. Van priegelplaat tot enkel een lieve konijn met een bos bloemen.
Omdat dit boek best bewerkelijke platen heeft duurt het natuurlijk wel even voordat je een plaat tot "leven" brengt met allerlei kleuren.








Zo begon ik dan aan mijn eerste plaat uit het kleurboek: Rapsodie in het bos.
Ik pakte mijn vertrouwde kleurpotloden erbij en ging erop los!
Deze plaat kleurde ik geheel in met Bruynzeel Expression Color een blik van 72 stuks, genoeg keus aan kleur dus!
De kleurpotloden kleurden erg prettig op het papier uit dit kleurboek.
Door wat streperig te kleuren met mijn groene potlood op het boek van deze plaat wilde ik het een beetje laten lijken op gras, de bloemen bloeien namelijk uit het boek in deze leuke plaat ;)







Waarschijnlijk raadde je het al! Mijn tweede plaat die ik koos is deze lieve meneer konijn geworden met een prachtige bos bloemen.
Ik kleurde hem in met Koh i Noor Polycolor kleurpotloden, de vacht van het lieve konijn kleurde ik met de streepjes techniek om het meer te laten lijken op een mooie zachte vacht.
De mooie strik die om de bos bloemen heen zit kleurde ik met Marco Raffine metallic kleurpotloden, in de kleuren goud en zilver.
Voor de rest wilde ik de plaat even simpel houden ook de bos bloemen heb ik niet al te bont gemaakt.
Ik vind meneer konijn erg leuk geworden.







De derde en voor nu laatste plaat die ik kleurde in dit boek (ik ga er nog zeker veel meer kleuren)!
In deze plaat heb ik gebruik gemaakt van mijn Faber Castell Pitt artist stiften.
Deze stiften kleuren erg fijn op het papier in dit kleurboek, wel drukken ze heel lichtjes door op de achterzijde van de volgende plaat, dit vind ik zelf niet zo'n heel groot probleem.
Ik wilde natuurlijk ook weten hoe mijn stiften kleuren in dit kleurboek en mijn mening met jullie te delen.
Voor de rest werd ik erg blij van het resultaat van deze plaat, vind hem zelf erg mooi geworden.
Ik kan soms zo blij worden van een plaat die ik heb gekleurd.







Mijn eindresultaat over dit kleurboek:

De platen in dit kleurboek vind ik zelf erg leuk boordevol met dieren en bosrijke platen uit de natuur.
Als je van de natuur houdt mag dit kleurboek natuurlijk niet missen in je collectie!
Met stiften kleuren in dit kleurboek kan wel maar zoals je eerder leest in mijn review drukken stiften wel heel lichtjes door.
Ik zal zelf dan ook verder gaan kleuren met kleurpotloden in dit kleurboek, anders vind ik het te zonde van de achterzijde van de volgende plaat omdat dit kleurboek dubbelzijdig gedrukt is.
Kleurpotloden op het papier in dit kleurboek kleuren wel erg prettig, het papier is gelukkig niet te glad en niet te ruw.
Ik raad jullie dan ook zeker dit leuke kleurboek Rapsodie in het bos aan.

Het kleurboek is onder andere te koop bij:
www.bbnc.nl
www.yourcolourcreations.nl

De prijs van het kleurboek bedraagt: €14,99

ISBN: 9789045322308
Formaat: 252x249x10 mm
Gewicht: 481 gram
Auteur(s) Kanoko Egusa 
Uitvoering: Paperback

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt














Geen opmerkingen:

Een reactie posten