Powered By Blogger

woensdag 4 juli 2018

Caran D'ache 30 Supracolor soft kleurpotloden

                        ~ Review Caran D'ache Supracolor soft kleurpotloden 30 stuks ~
                                                       La Couronne Du comte



Onlangs mocht ik van La Couronne Du comte een potloodblik van Caran D'ache Supracolor Soft van 30 stuks ontvangen ter recensie.
Ik wil als eerst La Couronne Du comte hartelijk danken voor deze kans om de Supracolor soft potloden te leren kennen ermee te kunnen kleuren, en natuurlijk gelijk een mooie recensie schrijven!

In dit potlodenblik van Caran D'ache zitten 30 nieuwe exclusieve potloden van het merk caran d'ache supracolor omdat het alweer 30 geleden is dat Caran D'ache Supracolor soft kleurpotloden werden uitbracht vandaar zoals op de foto te zien is: Anniversary Limited Edition 30 exclusive new colours!







Informatie van het internet:

Het is alweer dertig jaar geleden dat Caran d’Ache Supracolor Soft kleurpotloden werden uitgebracht. Wat is het geheim van deze Zwitserse, wateroplosbare potloden met zacht grafiet? Een excellente dekking, gecombineerd met een buitengewone helderheid van kleur. Dankzij z’n brede diameter is het zachte grafiet van Supracolor Soft ideaal voor grote werken. Verzachten, mixen met vingertoppen, met textuur of te gebruiken als waterkleuren, deze tinten zijn geschikt voor diverse technieken. Deze kwaliteiten hebben deze potloden populair gemaakt bij amateurkunstenaars, grafisch ontwerpers, illustrators en kunststudenten sinds 1988.

Om deze 30 jaar van stijl, kwaliteit, creativiteit en delen te vieren verrijkt Caran d’Ache het kleurenpalet van de reeks met 30 nieuwe kleuren als toevoeging aan de 120 reeds bestaande kleuren. Ontdek het assortiment van deze gelimiteerde oplage (slechts 9.000 metalen dozen werden gemaakt). 








De 30 exclusieve nieuwe kleuren van het merk Caran D'ache Supracolor Soft potloden, wat een prachtige kleuren zijn het!
Het zijn wateroplosbare potloden, maar je kan er ook gewoon mee kleuren zoals ik nu gedaan heb, ze geven prachtige kleurpigment af, zelfs zonder dat je het met water vermengd!
Ik vind de kleuren een beetje pastelachtig waar ik enorm van hou!
En beleef dan ook veel plezier aan kleuren met deze kleurpotloden, ze kleuren zo lekker zacht en ze glijden echt over het papier in de kleurboeken waar ik in heb gekleurd!



Hieronder laat ik een aantal platen zien die ik gekleurd heb met de Supracolor Soft potloden:






Onder andere deze plaat komt uit het kleurboek: Vogels & Bloemen van Nadja Wedin.
Lekker stevig papier en deze kleurpotloden gleden werkelijk over het papier, hoefde totaal niet te drukken met de Supracolor Soft potloden, bij sommige stukjes die je iets dieper van kleur wil hebben druk iets wel iets met het potlood, maar ook echt niet te hard!
De achtergrond heb ik geheel ingekleurd met een Bruynzeel geel pastelpotlood.





De volgende plaat komt uit een kleurboekje van de action: Zen coloring Spring Garden.
Wederom gebruikte ik natuurlijk de Supracolor Soft potloden van Caran D'ache, ook in dit kleurboekje met goedkoper papier natuurlijk gleden deze potloden over het papier, ik kan echt niets negatiefs bedenken over deze kleurpotloden! Heerlijke potloden!





Voor de review is dit mijn laatste plaat die ik kleurde met de Caran D'ache Supracolor potloden.
De bloemen heb ik dieprood gekleurd met twee verschillende kleuren rood uit het potlodenblik, de vogels in bruintinten en natuurlijk de steel en bladeren in groentinten, ik vind de plaat erg mooi geworden en zoals je ziet heb ik geen water gebruikt in mijn platen, vond dat gewoon echt niet nodig omdat deze Supracolor Soft potloden echt een mooi kleurpigment afgeven!





Hier zie je nog dat ik een kleurenkaart heb gemaakt in een boekje van mij waar ik meerdere kleurpotlood merken in heb staan met de kleuren, zo kan je makkelijk kiezen welke kleur je precies wilt gebruiken, altijd handig!


Ik heb niets maar dan ook niets negatiefs te vertellen over deze geweldige Supracolor Soft kleurpotloden, in elk kleurboek vind ik deze kleurpotloden gewoon superfijn kleuren!
Ze gaan dan ook best wel hard bij mij, ik kleur er namelijk graag mee, en potloden moeten nou eenmaal wel geslepen worden om er verder mee te kunnen kleuren en daardoor worden ze natuurlijk wel korter..
Ze zijn wateroplosbaar, dus je kunt er ook mee aquarelleren in je kleurboek of misschien wel in je Art Journal wat op moment ook erg populair is!

Wil je deze set ook graag in jou bezit hebben of jezelf eens verwennen met een prachtset potloden in een echt mooi blik ook!

De prijs van het Supracolor Soft kleurpotloden blik is: € 69,00,-

Dan kun je ze onder deze link bestellen: www.lacouronneducomte.nl


Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt



Geen opmerkingen:

Een reactie posten