Powered By Blogger

woensdag 4 juli 2018

Kleurboek Juwelenkistje

                                                  ~ Review Kleurboek Juwelenkistje ~
                                                       Bbnc Uitgevers/Mus creatief



Van Bbnc Uitgevers/Mus creatief mocht ik het zoveelste kleurboek ontvangen wat geíllustreerd is door Hanna Karlzon.. Weer een prachtig kleurboek!
Ik wil Bbnc Uitgevers/Mus creatief hier natuurlijk hartelijk voor danken!
Hanna heeft al meerdere mooie kleurboeken gemaakt, zo ook weer het kleurboek Juwelenkistje met de mooiste juwelen erin, het boek zegt het al.







Informatie van het internet:

Met trots presenteren we de nieuwste toevoeging aan de befaamde kleurboekencollectie van Hanna Karlzon. De inspiratie voor Juwelenkistje komt van een oud Edwardiaans huis en zijn tuin. Hanna heeft een dromerige verzameling illustraties gemaakt: een mix van portretten, dieren, bloemen, klokken, vintage juwelen en stillevens die doen denken aan het begin van de vorige eeuw. In deze prachtige hardcover uitgave vind je 96 nieuwe tekeningen. Hanna haalt haar inspiratie uit de Zweedse natuur in de omgeving van haar woonplaats Umeå en voegt daar droomelementen aan toe. Die plek, tussen fantasie en realiteit, probeert ze te visualiseren en vangen in haar werk. Ze bedenkt de thema's voor haar kleurboeken zelf, maakt alle illustraties met de hand en tekent het liefst sterke vrouwen, bloemen, bossen, huizen en dieren met heel veel details. Hanna Karlzon is een illustrator uit Umeå, Zweden. Ze is de auteur van de wereldwijde bestsellers Dagdrömmar, Sommarnatt, Magisk Gryning en Tidevarv die als eerst zijn uitgegeven in Zweden. Ze maakt ingewikkelde, gedetailleerde afbeeldingen met Oost-Indische inkt die uit haar eigen verbeelding komen. Ze houdt ervan om bloemen, bossen, huizen en dieren te tekenen. Ze haalt haar inspiratie vooral uit de natuurlijke wereld die haar studio omgeeft in Noord- Zweden en voegt af en toe een vleugje art-nouveau, een snufje punkrock en een scheutje design uit de jaren '70 toe.



Hieronder laat ik een aantal platen zien uit het kleurboek Juwelenkistje:







Wat een prachtplaten al! Het kleurboek in zijn geheel vind ik wederom ook weer heel mooi, de platen die erin staan zijn stuk voor stuk prachtig en de mooiste juweeltjes staan erin, klaar om ingekleurd te worden naar eigen inzicht met verschillende kleurmaterialen.
Het boek heeft ook weer geweldig papier, iets cremé achtig daar hou ik wel van. Je kan er met vele materialen in werken, dit vertel ik jullie verder in mijn review.




Als eerste begonnen met deze mooie sierlijke sleutel, ik denk hierbij aan een heel groot en prachtig huis met veel glinstering! Waar deze sleutel dus voor dient.
Ik heb deze sleutel geheel ingekleurd met Metallic Dual gelpennen van Pentel deze glinsteren onwijs mooi! De achtergrond heb ik met een kleur oogschaduw gedaan, wat erg mooi heeft uitgepakt.
De Metallic gelpennen hebben niets doorgedrukt aan de achterzijde van de nieuwe plaat.




De volgende plaat kleurde ik met Derwent Procolour kleurpotloden, een witte gelpen voor de accenten en de achtergrond heb ik met waterverf van Winsor & Newton gekleurd, blauwe kleur gemengt met wit.
Drukte de verf door? Nee! Het papier rulde zelfs niet en bobbelde ook niet, al was ik daar een beetje bang voor, maar het is altijd even testen.. Ik ben erg blij met het papier wat gebruikt is voor dit kleurboek, de Derwent Procolour potloden gingen wel aardig op het papier maar wel aan de harde vond ik.
Als laatste gebruikte ik ook nog een zilveren glitterpen van Panduro voor de stipjes in de plaat.







Mijn derde plaat is een mooie pauw geworden! Gekleurd met Marco Raffine Metallic kleurpotloden en Derwent Coloursoft potloden.
Een witte gelpen voor de accenten om de sieraden een glinstering te geven.
De Derwent coloursoft kleurpotloden gleden over het papier, deze kleurden echt heerlijk!
Marco Raffine metallic potloden net zo, deze twee merken vind ik zeer prettig kleuren in het boek.






Nou ik kon niet stoppen in dit prachtige kleurboek, maar wilde ook een aantal kleurmaterialen testen op het papier.
Tot nu is dit de laatste plaat voor de review, en deze kleurde ik met Stabilo 68 stiften en hier en daar Stabilo fineliners point 88.
De strik met een gouden glitterpen, ik heb de strik van dichtbij op de foto gezet zodat je de glitters kunt zien. Stipjes met een gouden Poscastift gedaan.
De Stabilo 68 stiften en Stabilo Fineliners point 88 hebben niet doorgedrukt op de achterzijde van de volgende plaat! Erg blij mee.




Het kleurboek Juwelenkistje ben ik ook weer zeer blij mee en super dat ik hierover een review mocht schrijven, heb het weer met heel veel plezier gedaan voor jullie!
Zoals je kan lezen in mijn review kun je met veel verschillende kleurmaterialen werken in dit boek!
Het kleurboek heeft dubbelzijdige pagina's dus ik raad wel aan om er altijd iets onder te leggen.
Papier vind ik echt wederom geweldig, maar dat had ik al eerder gezegd :)
Verder heb ik echt niets te klagen over het kleurboek Juwelenkistje Een prachtig mooi kleurboek die zeker niet in je kleurboeken collectie mag ontbreken!


Kleurboek Juwelenkistje is onder andere te koop bij:
www.bbnc.nl
www.bol.com
www.yourcolourcreations.nl

 De prijs van het kleurboek bedraagt: 14,99  

ISBN: 9789045323213
Formaat: 256x219x20 mm
Gewicht: 780 gram
Auteur(s): Hanna Karlzon
Omvang: 96 Pagina's 
Uitvoering: Hardback

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten