Powered By Blogger

woensdag 20 september 2017

Delfts Blauw Flora & Fauna Kleurboek

                                      ~ Review Delfts Blauw Flora & Fauna Kleurboek ~
                                                                BBNC Uitgevers


Het kleurboek Delfts Blauw is geillustreerd door Annemarie Vermaak en uitgebracht door Bbnc Uitgevers.
Ik mocht dit mooie kleurboek ontvangen ter recensie, ik wil BBNC Uitgevers hiervoor hartelijk danken!
Wat is dit een leuk kleurboek zeg, Delfts Blauw maar dan in Flora en Fauna Variant!
En natuurlijk heel veel blauw zou je denken, maar moet dat dan perse? Nee hoor, lekker kleuren op je eigen manier en in je eigen stijl, dat heb ik lekker gedaan.























Informatie van het internet: 

Delfts blauw ontstond aan het eind van de 16e eeuw. Het werd ontwikkeld als alternatief voor het dure blauwwit Chinese porselein. Delfts blauw werd al snel zeer populair en in vierhonderd jaar tijd zijn er talloze kunstwerkjes op de markt gekomen. Je krijgt nu zelf de kans om aan de slag te gaan met Delfts blauw en om de prachtige tekeningen van Annemarie Vermaak zelf kleur te geven. Wist je namelijk dat Delfts blauw niet alleen maar blauw hoeft te zijn? De schilderingen kennen naast hun vele verschijningsvormen (vazen, potten, tegels en servies) ook verschillende technieken; zo zijn er meerkleurige schilderingen (polychroom) en bestaat er ook Delfts zwart! Annemarie Vermaak neemt je mee op reis door een fleurige wereld voor Delfts blauwe gedetailleerde decoraties met bloemen, planten en dieren.


Hieronder wil ik jullie een aantal platen laten zien uit het kleurboek:




Delfts Blauw Flora & Fauna Kleurboek is geillustreerd door: Annemarie Vermaak prachtige platen staan er in dit mooie kleurboek.
Veel bloemen, vogels, planten, maar ook de bekende tegels.
Het is echt een beetje iets van vroeger, het doet mij echt aan vroeger denken bij mijn oma die had ook genoeg van die tegels, bordjes, zelfs klompjes overal hing het. Hartstikke leuk!
Wat ik erg fijn vind aan dit boek is dat de platen enkelzijdig bedrukt zijn, mocht er dan iets doordrukken dan is dat niet zo'n heel groot probleem.
Als je de kaft van het kleurboek Delfts Blauw openslaat zie je dus ook gelijk die superleuke tegeltjes allemaal, sommige hebben ook een kleurtje.
Zoals ik al eerder zei: het hoeft niet perse allemaal blauw te zijn, alleen maar blauw is ook echt zo blauw, en wordt op den duur ook wel saai vind ik.







Hier dan dus ook mijn eerste plaatje die ik kleurde uit het Delfts Blauw kleurboek, en natuurlijk niet alleen maar blauw!
De bloemen heb ik wel een mooie blauwe kleur gegeven een donkere en een lichtere tint.
Ik kleurde deze plaat in met mijn kleurpotloden, ik gebruikte hier de Faber Castell polychromos en prisma color premier.
De plaat vind ik erg leuk geworden, de achtergrond heb ik even zo gelaten. Een achtergrond hoeft ook niet altijd.






De tweede plaat die ik heb gekozen uit het kleurboek zijn deze twee vogeltjes geworden.
Ik merk nu eigenlijk zelf toch wel een beetje dat ik weer blauw heb gepakt!
Voor de twee vogels, toch gek, maar vogels kunnen blauw zijn! Enne in een kleurboek kan eigenlijk wel alles he!
Ik kleurde deze plaat geheel in met mijn Faber Castell Pitt artist stiften, deze stiften kleurden  ontzettend prettig op het papier uit dit kleurboek. De stiften hebben ook totaal niets doorgedrukt aan de achterzijde. Het papier is stevig en dik genoeg voor de faber castell pitt artist stiften.







Aangekomen bij mijn laatste plaat die ik kleurde in dit mooie kleurboek is deze prachtige vaas vol met bloemen geworden en op een takje zit de prachtige pauw.
Met deze plaat had ik in begin eerst even een beetje moeite, want 'ja welke kleuren geef ik nu de bloemen en de pauw?
Ik begon met de middelste 3 grote bloemen, en ja je raad het al! Blauw! Zo deed ik dus ook de pauw in blauwtinten.
Ik kleurde deze plaat met Bruynzeel eurocolor, Caran d'ache Prismalo en Stabilo 68 stiften.
Ook de Stabilo 68 stiften hebben niets doorgedrukt! Heel blij mee.
Uiteindelijk ben ik toch heel erg blij met deze bonte plaat en vind ik het eindresultaat erg mooi geworden.





Mijn mening over het Delfts Blauw kleurboek:

Om mee te beginnen vind ik de platen die in dit kleurboek staan allemaal erg mooi en boordevol bloemen, vogels, planten en de bekende tegeltjes in het delfts blauw.
Je hoeft niet alles blauw te kleuren, laat je inspiratie gewoon lekker los in dit kleurboek en maak er wat van in jou eigen stijl, er bestaat zelfs Delfts zwart!
Ik betrapte mij er zelf wel op om toch wel de blauwe tinten erbij te pakken, maar dit deed ik gewoon omdat ik dat leuk vond en ik blauw ook gewoon een hele mooie kleur vind.
De platen in dit kleurboek zijn enkelzijdig gedrukt, dus je kunt met verschillende kleurmaterialen aan de slag in dit mooie boek.
Ik ga nog veel plezier beleven aan dit kleurboek en verder kleuren maar dan eens proberen om de kleur blauw eens lekker weg te laten.

Ben jij nou ook enthousiast geworden over dit mooie kleurboek en wil je hem ook graag? Dan is het kleurboek Delfst Blauw onder andere te koop bij:

www.bbnc.nl
www.bol.com

De prijs van het kleurboek is: € 14,99

ISBN: 9789045321042
Formaat: 255x254x10 mm
Gewicht: 532 gram
Uitvoering: Paperback

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt













Geen opmerkingen:

Een reactie posten