Powered By Blogger

zaterdag 23 september 2017

Derwent Coloursoft Kleurpotloden

                                ~ Review Derwent Coloursoft kleurpotloden blikje van 12 stuks ~
                                                                        Ruan Creatief


Van Ruan Creatief mocht ik een blikje Derwent Coloursoft kleurpotloden met daarin 12 potloden ontvangen om te recenseren.
Ik wil Ruan Creatief hiervoor natuurlijk ontzettend bedanken!
Een blikje met 12 prachtig verschillende kleuren erin.






















Informatie van het internet over de Derwent Coloursoft kleurpotloden:

  • Derwent Coloursoft:
  • bijzonder veelzijdige kleurpotloden met een zachte. fluweelachtige kleurstift voor snelle krachtige en royale kleurafgifte.
  • Eenvoudig te slijpen voor gedetailleerde toepassingen. Bijzonder geschikt voor kleurmenging en laag-over-laag technieken, zodat een oneindig rijk kleurspectrum kan worden gerealiseerd.
  • Derwent Coloursoft is toepasbaar voor veel technieken; van brede kleurvlakken voor eigentijdse stillevens tot gedetailleerde portretten en mandala tekenen.







Hier een foto van het open blikje potloden, zo kun je zien welke kleuren erin zitten.















In een schrift heb ik opgeschreven welke kleuren nou
precies in het blikje zitten en hoe de kleuren eruit zien.

Deze 12 kleuren zitten in het blikje:
- Deep Cadmium C040
- Bright Orange C080
- Red C120
- Deep Fuchsia C140
- Indigo C300
- Blue C330
- Green C420
- Lime Green C460
- Dark Brown C520
- Dark Terracotta C610
- Black C650
- White C720








De Derwent Coloursoft vind ik geweldig! Zoals de naam al zegt: soft.
Het zijn zachte kleurpotloden met een overweldigende kleurafgifte een fluweelachtige kleurstift met snelle en krachte pigment afgifte, zoals ook in de informatie staat beschreven.
En het klopt! Het was werkelijk een genot om hiermee te mogen kleuren.
Natuurlijk heb ik deze Derwent Coloursoft kleurpotloden dan ook eens flink uitgeprobeerd.








Ik koos een leuke plaat uit een kleurboek uit en dat werd deze mooie droomkasteel.
Deze heb ik geheel ingekleurd met de Derwent Coloursoft kleurpotloden en verschillende technieken uitgeprobeerd met de potloden, hard drukken met deze potloden ging prima je krijgt dan een soort waslaag zo heb ik de bruggetjes in deze plaat gekleurd.
De daken van het kasteel wilde ik ook in een mooie donkere kleur krijgen dus heb ik met de potloden wat hardere druk gezet.
De roze kleur wat het kasteel heeft zit niet in het blikje die ik heb ontvangen van Ruan Creatief maar het is wel een Derwent Coloursoft kleurpotlood deze heb ik ook gekregen, met de roze kleur heb ik geen druk uitgeoefend.
De wolken zijn natuurlijk gekleurd met de donkere kleur blauw en de lichtere kleur blauw, ik heb de randen van de wolken met hardere druk gekleurd en met de lichtere kleur blauw gewoon het potlood over het papier laten glijden.







Dan nog zo'n lieve plaat die ik met de Derwent Coloursoft kleurpotloden heb ingekleurd.
Deze plaat komt uit het kleurboek: Color some cuteness teddy bears.
Ik heb de plaat geheel ingekleurd met deze kleurpotloden en ook in dit kleurboek gingen de potloden geweldig! Vrijwel in elk kleurboek zullen de Derwent Coloursoft kleurpotloden heel prettig kleuren, dit omdat het zachte kleurpotloden zijn en je dus geen harde druk hoeft uit te oefenen, behalve eventueel als je de kleur dus donkerder zou willen.
Het blenden met deze kleurpotloden gaat ook heel fijn zoals je ziet in de letters Love.
En de beer heb ik trouwens ingekleurd met de streepjes techniek, eigenlijk wat je doet is dan gewoon steeds streepjes kleuren achter elkaar.
Ik ben zeer tevreden over het eindresultaat.



Mijn eind oordeel over de Derwent Coloursoft Kleurpotloden:




Ik ben heel erg tevreden en blij met deze kleurpotloden, ze kleuren ontzettend prettig en zonder al te veel druk uit te hoeven oefenen krijg je de meest mooiste kleur.
De kleurafgifte vind ik overweldigend als je zachtjes met deze kleurpotloden kleurt geven ze al gelijk een geweldige pigment af!
Een nadeeltje vind ik wel ze kleuren juist zo zacht daardoor slijp je dus eigenlijk sneller je kleurpotlood waardoor ze dus sneller korter worden. Dat is een klein puntje.
Het blenden met deze potloden is ook totaal geen probleem.
Ik ben zelf nu dus ook druk bezig om de set Derwent Coloursoft kleurpotloden compleet te krijgen.
Deze kleurpotloden zijn in meerdere en grotere sets verkrijgbaar, zelfs met een prachtige kist, die ook heel erg mooi is!

Ik zou jullie deze Derwent Coloursoft kleurpotloden zeer zeker aanraden, ze kleuren geweldig!

De Derwent Coloursoft kleurpotloden zijn natuurlijk te koop bij:
www.ruan.nl

En in verschillende meerdere setjes.

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt















Geen opmerkingen:

Een reactie posten