Powered By Blogger

woensdag 10 januari 2024

Staedtler Super soft Kleurpotloden & Metallic kleurpotloden

                                                     ~ Review Staedtler Kleurpotloden ~ 
                                                                    STAEDTLER 



Staedtler kwam in December met een heel mooi pakket! Spulletjes om te mogen recenseren voor jullie, maar ook zat daar die gave Fineliners set bij voor de mega winactie van pas geleden op mijn kleurpagina!
Ik wil STAEDTLER nogmaals hartelijk danken voor de prachtige kleurmaterialen!

Als eerste ga ik jullie meer vertellen over twee setjes kleurpotloden die ik nog niet kende! Dat is natuurlijk erg leuk omdat deze setjes voor mij ook totaal nieuw zijn!
Het gaat om een setje van 12 Staedtler Super soft kleurpotloden en om een setje van 12 Metallic kleurpotloden.




Samenvatting:


STAEDTLER Design Journey Super soft kleurpotlood.

  • Kleurpotlood in klassieke zeskantige vorm.
  • Super zachte potloodstift, met zeer intense kleurafgifte.
  • Voor zeer heldere kleuren op zowel wit als zwart papier.
  • Hout van PEFC gecertificeerde, verantwoord beheerde bossen.
  • Metalen etui DESIGN JOURNEY met 12 kleuren.

  • STAEDTLER metallic kleurpotlood van uitstekende kwaliteit voor glinsterende metallic effecten.
  •  Ultrazachte potloodstift, prima dekkend zowel op licht als donker papier.
  • Ideaal voor artistieke toepassingen met metallic accenten evenals voor scrapbooking en wenskaarten.
  • Hout afkomstig van FSC-gecertificeerde, verantwoordelijk beheerde bossen.
  • Kartonnen etui met 12 metallic kleurpotloden.

Natuurlijk heb ik een aantal platen ingekleurd met de Staedtler Super soft en Metallic kleurpotloden, graag laat ik hier jullie de platen zien welke in heb gekleurd met de potloden.
Als eerste kleurde ik deze plaat uit het kleurboek Luna van Maria Trolle, met de Supers soft kleurpotloden van Staedtler. De kleuren zijn prima alleen een setje met 12 heb je natuurlijk wat minder keus qua kleuren, dit is echter verder niet een heel groot probleem aangezien ik ook wat kleuren heb geblend met elkaar! Zo creeër je toch ook weer andere kleuren in je plaat! De kleurpotloden kleuren prima voor de staedtlers en toch ook best zacht! Wat ik zelf niet echt had verwacht, ik liet het potlood eigenlijk zijn eigen werk doen door niet al teveel druk te zetten en dan krijg je ook zachtere kleuren.
Als je harder drukt met deze potloden dan heb je natuurlijk wel intensere en fellere kleuren.






Hier heb ik een plaat ook uit het kleurboek Luna gekleurd met de Metallic kleurpotloden.
Deze metallic kleurpotloden kleuren een stukje harder, ik heb in deze plaat vooral veel de blauwe kleur gebruikt, zoals te zien is ;) Daardoor is een kleur blauw ook een stukje kleiner geworden!
Met deze potloden heb ik wel wat harder gedrukt tijdens het kleuren, zodat je ook een beetje het metallic effect zou kunnen zien, alleen in deze plaat is dat best wel lastig te zien! Ook omdat je het gewoon lastig op de foto kan krijgen. In een andere plaat is het wel iets beter te zien!
De metallic kleurpotloden zijn niet echt helemaal mijn ding, maar ze zijn wel leuk ter afwisseling of om kaartjes mee in te kleuren eventueel!



Ook hier zie je nog twee platen die ik gekleurd heb met de Staedtler Super soft & Metallic kleurpotloden deze eerste plaat is gekleurd uit het nieuwe kleurboek van Johanna Basford; Geluksmomentjes! Hier gleden de super soft potloden echt op het papier, heel prettig om te kleuren met deze potloden in dit kleurboekje!




Hier is mijn tweede plaat die ik kleurde in het Kleurboekje 'geluksmomentjes' met dan de Metallic variant! Ook hier zie je het heel lastig, misschien zou je het op de tweede foto beter kunnen zien deze heb ik wat uit vergroot en de foto ook van een stuk dichterbij gefotografeerd. Vooral bij het 'blauwe' stukje zie je het misschien wel iets! Ik vind in ieder geval mijn visjes en de vlinder weer erg leuk geworden! 




Mijn mening over de Super soft kleurpotloden van Staedtler, ze kleuren inderdaad lekker zacht, met weinig druk geven ze echt genoeg kleur af! Met wat hardere druk op de kleurpotloden worden de kleuren natuurlijk helder en feller, in ieder geval in het kleurboekje Geluksmomentjes kleuren ze heerlijk! Natuurlijk denk ik wel in ieder kleurboek dat ze het prima doen en lekker kleuren, een fijne aanwinst in ieder geval en makkelijk mee te nemen als je ergens heen gaat of om even tussendoor iets te kleuren!

Mijn mening over de Metallic kleurpotloden van Staedtler zijn ook prima, ze kleuren wel een stuk harder dan de super soft, de metallic kleur afgifte vind ik wel tegenvallen. Je kunt het niet heel erg goed zien, maar toch zijn deze voor de afwisseling erg leuk! En als je er zelf mee kleurt zie je wel iets van metallic maar niet zoals je met een metallic kleur stift bijvoorbeeld zou kleuren of iets schrijven.
Verder zijn het prima potloden en ook in een klein setje dus ook handig om mee te nemen in je handtas of wat dan ook!


Wil jij deze setjes Staedtler kleurpotloden ook toevoegen aan jou collectie?













Geen opmerkingen:

Een reactie posten