Powered By Blogger

zondag 8 oktober 2017

Derwent Procolour Kleurpotloden

                         ~ Review Derwent Procolour Kleurpotloden blikje van 12 stuks~
                                                          Goedkoopste hobby



Van Goedkoopste hobby.nl mocht ik een blikje Derwent Procolour Kleurpotloden met daarin 12 potloden ontvangen om uit te testen en er een recensie over schrijven.
Ik wil Goedkoopste Hobby.nl hiervoor hartelijk bedanken!
Een blikje met de nieuwste kleurpotloden van het merk Derwent.























Informatie van het internet over de Derwent Procolour kleurpotloden:

De Procolour potloden van Derwent vormen de perfecte combinatie van een sterke punt, goede dekkracht, hoge pigmentatie en zijn een beetje wasachtig waardoor ze lekker over het papier glijden. Door de speciale combinatie van hoge pigmentatie en de was toevoeging blijft de punt scherp en komt er bijna geen stof vrij. Dit zorgt er weer voor dat het papier en de werkplek schoon blijft en niet vlekkerig wordt.
De Derwent Procolour potloden zijn de ideale combinatie van de Derwent Artists en de Derwent Coloursoft serie. Professionele kunstenaars (en wijzelf als teken-amateurs ;) zijn erg te spreken over de sterkte punt, de heldere en zachte kleuren, de mengbaarheid van de potloden en de gelaagdheid die ermee bereikt kan worden. Blending potloden en doezelaars werken super goed met deze potloden samen.

Nog even alle pluspunten op een rij:
  • Sterke kern en punt waardoor er minimaal verlies is en veel minder stofvorming
  • Mooie gelaagdheid zonder een wasachtige uitstraling
  • Zeer hoog gepigmenteerd
  • Makkelijk te blenden met mediums, blenders en doezelaars
  • De pigmenten zijn veganisten-vriendelijk
  • De hele serie bestaat uit 72 heldere en rijke kleuren




Hier laat ik een foto zien van het open blikje potloden, zo kun je zien welke kleuren potloden er in het blikje zitten die ik mocht ontvangen.














In een boekje die ik zelf heb, schreef ik op welke kleuren er nou precies in het blikje zitten, en hoe de kleuren eruit zien.

Deze 12 kleuren zitten in dit blikje:
- Buttercup Yellow 03
- Deep Chrome 09
- Primary Red 12
- Cerise Pink 20
- Imperial Purple 26
- Prussian Blue 32
- Spectrum Blue 34
- Grass Green 49
- Sap Green 46
- Brown Ochre 59
- Burnt Umbre 55
- Ivory Black 71
 












De Derwent Procolour kleurpotloden zijn ontzettend fijn! De naam Procolour lijkt een beetje op Pro, tja alleen voor gevorderde kleurders? Nee! Voor iedere kleurder zijn deze kleurpotloden natuurlijk geschikt!
Je zult het vast al wel meer gelezen hebben, het is de hand die kleurt!
En laten we eerlijk zijn ook de gevorderde kleurder leert nog steeds, dus ook ik.
Deze kleurpotloden hebben een hoge pigment afgifte en zijn een beetje wasachtig waardoor deze potloden heerlijk over het papier glijden.
Ik heb zacht gedrukt met deze kleurpotloden, maar ook hard. Om te kijken wat deze potloden aan kunnen.
Het kleuren met de Derwent Procolour ging daarom dus ook super en ik wil jullie graag meer vertellen hierover.






Ik koos een leuke plaat uit een kleurboek en ben begonnen met kleuren met de Derwent Procolour kleurpotloden.
Deze plaat komt overigens uit het kleurboek - Schemertijd getekend door Maria Trolle.
Laat ik beginnen met de bloemen deze kleurde ik met de kleuren Cerise Pink en Imperial Purple met de roze kleur, kleurde ik de gehele bloem in en in het midden en de details in de bloem kleurde ik met de paarse kleur. Eerst licht met roze ingekleurd daarna met het paarse het midden en de details in de bloem daarna nog twee keer erover heen gegaan, dus heb ik laag over laag gekleurd.
Ik kwam erachter dat dit echt perfecte kleurpotloden zijn om laag over laag mee te kleuren.
Het huis zelf kleurde ik met Brown Ochre en Burnt Umber, dit deed ik ook weer laag over laag zoals je heel goed kunt zien aan het dak, dat zijn uiteindelijk vier lagen geworden.
Eerst met de lichte kleur bruin daarna de donkere kleur bruin en dit weer herhalen.
In de gehele plaat heb ik ook gebruik gemaakt van alle 12 kleuren potloden die in het blikje zitten en heb ik alles laag over laag gekleurd.
Als laatste heb ik nog met mijn derwent elektrische gum de witte stipjes in de bladeren gemaakt van de bloemen, dit geeft een leuk effect!








Deze plaat kleurde ik ook met de Derwent Procolour kleurpotloden, deze komt uit het kleurboek - Tijdperk van Hanna Karlzon.
Ik begon met de ketting inkleuren hiervoor gebruikte ik de kleuren: Spectrum Blue en Prussian Blue.
Laag over laag kleurde ik alle bolletjes in waardoor een mooi kleurverloop ontstaat.
Het midden van de medaillon kleurde ik met de kleuren: Buttercup Yellow en Deep Chrome.
Ook hier kleurde ik laag over laag en zijn het uiteindelijk drie lagen over elkaar heen geworden, het heeft een hele mooie oude look gekregen.
De buitenrand van de medaillon kleurde ik met de kleuren: Prussian Blue en Ivory Black, ook hier weer laag over laag gekleurd waardoor er een donkerblauwe kleur ontstond.
De accessoires aan de ketting kleurde ik in met de kleuren: Imperial Purple en Cerise Pink totaal drie lagen over elkaar heen.
Als laatste heb ik nog een witte Posca pen gebruikt in het midden van de medaillon.






Mijn oordeel over de Derwent Procolour Kleurpotloden:


Deze kleurpotloden mochten absoluut niet ontbreken in mijn collectie natuurlijk, en ben daarom ook erg blij met dit blikje 12 stuks Derwent Procolour wat ik mocht ontvangen van Goedkoopste Hobby.nl om te testen en mijn meningen met jullie allemaal te delen.
Ik ga maar eens opzoek naar de gehele set want er zijn natuurlijk meerdere setjes beschikbaar met 12, 24, 36, en 72 stuks. De 72 stuks is de gehele complete set.
De Derwent Procolour kleurpotloden kleuren erg prettig en zijn vooral erg fijn om laag over laag te kleuren, je krijgt hiermee het beste resultaat.
In de twee kleurboeken en het boekje wat ik heb waar ik de kleuren heb opgeschreven kleurden deze kleurpotloden echt geweldig!
Ze hebben een hoge pigment afgifte waardoor je prachtige resultaten kunt krijgen.
Met deze kleurpotloden kun je dus ook mooie kleurverlopen creëren door laag over laag te kleuren.

Ik zou de Derwent Procolour zeer zeker aanraden! En als je eerst een klein setje of een aantal losse kleurpotloden wilt uitproberen dan kan dit natuurlijk ook.

De Derwent Procolour kleurpotloden zijn natuurlijk te koop bij:
www.goedkoopstehobby.nl  Voor de prijs van: € 23,60

En in meerdere sets verkrijgbaar.

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt









Geen opmerkingen:

Een reactie posten