Powered By Blogger

woensdag 14 maart 2018

Faber Castell Mixed Media Set

                                          ~ Review Faber Castell Mixed Media Set - 14 delig ~
                                                                          La Couronne Du comte


Onlangs mocht ik van La Couronne Du comte deze Faber Castell Mixed Media Set ter recensie ontvangen, ik was erg benieuwd wat ik ervan moest verwachten want ik wist namelijk niet wat ik zou ontvangen, dus dit was een gehele verrassing!
Ik wil La Couronne Du comte ontzettend bedanken voor deze mooie set ter recensie!
Deze set van Faber Castell kende ik nog helemaal niet en had ik ook nog nooit eerder gezien, onwijs leuke set!
Er zit dan ook vanalles in wat je kunt gaan uitproberen.

Wat zit er in deze set:
1 Faber Castell Pitt artist pen >big brush< cold grey IV 233
1 Faber Castell Pitt artist pen cold grey VI 235 brushstift
1 Faber Castell Pitt artist pen black 199 fineliner
1 Kwastje
10 Faber Castell Albrecht Durer potloden.





Informatie van het internet:

Faber-Castell Albrecht Dürer Potloden & PITT Artist Pennen

Faber-Castell’s Albrecht Dürer aquarelpotloden bieden kunstenaars een grote diversiteit voor tekenen, het aanbrengen van schaduwen en schilderen in aquarelkleuren. De materialen van hoge kwaliteit, gecombineerd met meer dan 250 jaar ervaring, resulteren in aquarelpotloden met ongekende effecten en levendigheid. Het gekleurde oppervlak kan worden getransformeerd met slechts een paar fijne of brede kwaststreken om de volle kracht van de kleuren tot leven te brengen. Afhankelijk van het gebruikte papier kunnen de pigmenten volledig oplossen en presteren ze net als klassiek waterverf.

De set bestaat uit 10 kleuren gecombineerd met 2 PITT Artist pennen en een groot penseel in een metalen doos; de potloden zijn zeer breekvast. De potloden gaan perfect samen met de watervaste inkt van de PITT Artist pennen.

About Faber-Castell
Faber-Castell is opgericht in 1761 als een potloodfabriek. Het is daarmee één van de oudste industriële bedrijven ter wereld en wordt tot op de dag van vandaag nog steeds geleid door het geslacht Faber-Castell. Faber-Castell staat voor kwaliteit en duurzaamheid en is thans uitgegroeid tot een leidend bedrijf van kwaliteitsproducten op het gebied van schrijf- en tekeninstrumenten.

De producten worden met zorg en vakkundigheid ontworpen en samengesteld, waarbij functionaliteit, duurzaamheid en vormgeving nadrukkelijk en uitgebreid aandacht krijgen. Door continu te streven naar vernieuwing en het gebruik van bijzondere materialen, zoals hout en edelmetalen, zijn de producten van Faber-Castell stuk voor stuk een lust voor het oog.

De vraag ofwel een praktisch cadeau ofwel een mooi cadeau te geven hoeft niet meer te worden gesteld, want met een Faber-Castell product geeft u beide op hetzelfde moment.

Faber Castell Albrecht Dürer en PITT Artist Pens - 14-delig



Hieronder wil ik jullie graag laten zien hoe de kleuren er werkelijk uit zien:



En hier laat ik zien hoe het eruit ziet als het is nabewerkt met water:                                                         











Je kunt met deze aquarel potloden gewoon kleuren maar ook prachtige achtergronden mee maken bijvoorbeeld of in elkaar laten overlopen/mengen met verschillende kleuren door elkaar. Je krijgt daarmee de mooiste creaties!
Gebruik wel altijd dikker papier of aquarelpapier als je gaat kleuren met de Faber Castell Albrecht Durer potloden om ze daarna te kunnen bewerken met het kwastje wat erbij zit in deze set en wat water, of gebruik een waterbrush dat kan ook, net wat je zelf fijn vind werken.
Zelf heb ik een plaat gekleurd uit een kleurboekje met dikker papier wat speciaal geschikt is om op te aquarelleren.




Deze plaat een bosje tulpen heb ik met de Faber Castell Albrecht Durer potloden gekleurd en daarna bewerkt met het kwastje wat bij in deze set zit en wat kraanwater.
Het papier in dit boekje is 170 grams en speciaal voor aquarel potloden doordat het dus dikker papier is gaat je plaat niet bobbelen of opkrullen wat ik wel erg prettig vind!
Het resultaat en de intensiteit wat deze aquarelpotloden geven nadat het bewerkt is met water vind ik heel erg mooi.





Ook schreef ik deze Quote nog op in een boekje van mij met de Faber Castell >big brush< cold grey IV 233 en het hartje heb ik eerst getekend met de rode kleur Albrecht Durer potlood en daarna bewerkt met het kwastje en water, ook in dit boekje met 160 grams papier krulde of bobbelde het papier helemaal niets! Heel blij mee dus!

Deze Faber Castell Mixed Media set is echt een aanwinst in mijn kleurcollectie, ik ben er dan ook heel erg blij mee.
Je kunt zoveel met deze set, dus ook mixed media's maken! Zoals bijvoorbeeld gewoon lekker kleuren, bewerken met water, de big brush gebruiken om mooie Quotes of gezegdes/spreekwoorden mee te schrijven, net zoals met de cold grey VI 235 brush stift kun je ook erg mooi mee handletteren, en niet te vergeten de black fineliner die erbij zit voor de wat fijnere dingen of omlijningen.
Kortom deze set mag gewoon niet ontbreken in je kleurcollectie (vind ik)!

De prijs van deze Faber Castell Mixed Media set: € 30,00

Te bestellen via deze link: www.lacouronneducomte.nl

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten