Powered By Blogger

dinsdag 8 mei 2018

Kleurboek Vogels & Bloemen

                                                ~ Review Kleurboek Vogels & Bloemen ~
                                                         Bbnc Uitgevers/Mus creatief



Van Bbnc Uitgevers/ Mus creatief mocht ik dit mooie kleurboek Vogels & Bloemen ontvangen ter recensie.
Ik wil Bbnc Uitgevers/Mus creatief hiervoor hartelijk danken!
Weer een heel mooi kleurboek wat vol staat met de mooiste bloemen en vogels. En het papier in dit kleurboek is natuurlijk ook weer top!






















Informatie van het internet:


Na het succes van Hanna Karlzon en Maria Trolle is nu eindelijk ook het unieke werk van de Zweedse illustrator Nadja Wedin in Nederland verkrijgbaar. Vogels & bloemen bevat 20 prachtige, natuurlijke motieven om te kleuren. Van wijze uilen en exotische ijsvogeltjes tot de mooiste vlinders, allerlei flora en fauna komt tot leven met de illustraties van Nadja Wedin. Geef de natuur haar kleur terug: kies het diepste groen voor de bladeren en de felste tinten voor de bloemetjes, paddenstoelen en knuffelige diertjes tussen het gras. De natuur was nog nooit zo mooi! De illustraties hebben afwisselend een witte of zwarte achtergrond. Het dikke papier is licht getint, waardoor de kleuren extra mooi uitkomen, en is geschikt voor een verscheidenheid aan kleurmaterialen. Het boek is mooi uitgevoerd met een kartonnen kaft met goudfolie. De 20 kaarten zijn makkelijk uit te nemen door de handige linnenstrook waarin de platen zijn geplakt. Na het kleuren kun je de plaat dus makkelijk inlijsten en een mooi plekje geven! 
Hieronder laat ik twee platen uit het kleurboek zien:




















Ik ben natuurlijk gek van het prachtige werk van Hanna Karlzon, de beroemde Zweedse illustrator, deze platen geïllustreerd door Nadja Wedin vind ik ook wel erg mooi hoor!
En beleefde veel plezier eraan om in het kleurboek te beginnen met mijn kleurmaterialen.
Het papier in het boek is echt super zelfs voor waterverf! Of je stiften op waterbasis, op alcoholbasis kan eventueel ook de platen zijn enkelzijdig gedrukt maar leg er voor alle zekerheid wel iets onder!






Ik ben gelijk voor de eerste plaat uit het kleurboek gegaan met de zwarte achtergrond, de zwarte achtergrond is trouwens al zo in het boek, elke plaat staat er twee keer in een met wit achtergrond en de ander met een zwart achtergrond. Ik vind het super!
Ik heb voor deze plaat gebruik gemaakt van mijn Caran d'ache Neocolor ll Waxpastels en kleurde hier de gehele plaat mee in!
Het papier is hier perfect voor en ik heb best veel water gebruikt, het papier komt wel iets omhoog maar zodra het helemaal goed droog is, is je plaat nog helemaal intact en heb je er echt geen last meer van! Ik was enthousiast hierdoor en heel blij. Ook zie je niets aan de achterzijde van de plaat, niets doorgedrukt!





De tweede plaat die ik kleurde in het Vogels & Bloemen kleurboek heb ik ingekleurd met Caran d'ache Supracolor potloden, je kunt met deze potloden normaal kleuren maar je kunt ze ook met water vermengen want het zijn aquarel potloden, maar ik kleurde er gewoon mee zonder water en dat gaat super, hele fijne potloden met een goed kleurpigment!
De achtergrond heb ik gekleurd met een zachtgele Bruynzeel pastelpotlood.


Met het Vogels & Bloemen kleurboek ben ik wederom ook heel erg blij, prachtige illustraties door Nadja Wedin.
Op de voorkant van het kleurboek staat ook aangegeven dat het papier in dit kleurboek extra dik is, ik ben daar vooral erg blij mee want ik kleur ook graag met de Neocolor ll waxpastels en/of stiften op waterbasis wat dit kleurboek dus met gemak kan hebben.
Als je zou willen zou je je platen ook uit dit boek kunnen halen zoals in de informatie staat gemeld zodat je ze kunt inlijsten. Ik haal nooit platen uit mijn kleurboeken omdat ik dit echt zonde vind, maar daar kunnen mede-kleurders anders over denken :)

Ben je ook benieuwd naar dit kleurboek en wil je hem graag in jou collectie erbij hebben? Dan kan dat natuurlijk want ik raad dit kleurboek zeker aan, ik ben fan hoor!

Het kleurboek Vogels & Bloemen is onder andere te koop bij:
www.bbnc.nl
www.bol.com

De prijs van het kleurboek bedraagt: 14,99  

ISBN: 9789045322728
Formaat: 304x218x15 mm        
Gewicht: 665 Gram
Auteur(s): Nadja Wedin
Omvang: 40 Pagina's 
Uitvoering: Hardback




Geen opmerkingen:

Een reactie posten