Powered By Blogger

donderdag 1 december 2016

Review Tangle Magie kleurboek Jessica Palmer

                                                      *  Review Tangle Magie *



Van uitgeverij BBNC Ontving ik het kleurboek Tangle Magie om er een review van te schrijven.
Ik wil BBNC uitgevers hiervoor hartelijk bedanken.
 
 
 
Ik heb het vorige deel Tangle Baai ook in mijn bezit, dit vind ik ook een zeer mooi kleurboek met veel variatie, maar dit boek vind ik toch weer meer hebben de Magie in dit boek is er werkelijk en springt eruit! De kleurplaten zijn echt mooi.
Op het eerste blad in het boek staat een uitleg: Een glanzende steen in vijf stappen, dit vind ik echt handig, stap voor stap staat uitgelegt hoe je dus een edelsteen kleurt.





 
 
 
 
 
Beschrijving boek:
Jessica Palmer, illustrator en papercutter, heeft 75 pagina’s gevuld met betoverende, handgetekende illustraties om jezelf in te verliezen en om in te kleuren. De tekeningen hebben een magisch thema: draken, feee¨n, heksen, betoverde planten, sprookjesfiguren en mythische wezens. Stap deze fascinerende wereld binnen en laat je verbeelding ronddwalen door een mysterieus land vol legendes, tovenarij en hekserij. Teken, doodle, droom en betover elke pagina met je kleurpotloden. Daarnaast vind je in Tangle Magie instructies om de verborgen juwelen die haar boek verrijken te laten glanzen, schitteren en schijnen. – Prachtig, gedetailleerd artwork om jezelf in te verliezen – Een betoverende en wonderlijke wereld voor therapeutisch kleuren – Hoogwaardig papier, met minimale kans op doordrukken Jessica Palmer studeerde af aan de Kingston Universiteit als illustrator. Ze gaf haar carrie`re als tv-producent op om zich geheel te wijden aan haar passie: beeldende kunst. Ze is nu zeer succesvol met het maken van illustraties en kunstwerken van papier. Haar eerste kleurboeken Tangle Woud en Tangle Baai zijn wereldwijde bestsellers. Jessica woont in Bath in het Verenigd Koninkrijk.



Hieronder laat ik jullie wat leuke kleurplaten zien uit het kleurboek Tangle Magie:





 Review:

De eerste plaat die ik gekozen en gekleurd heb is de mooie draak met een zwart achtergrond, de achtergrond is al zwart zo in het boek.
Ik heb de draak verschillende mooie warme kleuren paars roze en rood gegeven, echt een magische draak geworden zo ben ook erg blij met het resultaat!
Kleurpotloden die ik heb gebruikt in deze plaat zijn van Bruynzeel uit het keverblik ook heb ik voor de sterren een zilveren glitter gelpen gebruikt.
Met de potloden van bruynzeel heb ik niet hard hoeven drukken het pigment van de kleurpotlood neemt het boek supergoed op!
De glitter gelpen gleed echt over het papier heerlijk kleuren vind ik dat!
Evenals ook het papier uit dit boek is geweldig en dik genoeg, ik vind dit boek met verschillende kleurpotloden erg fijn kleuren en dus ook een echte aanrader.




 
 


De tweede plaat die ik uitgezocht heb uit dit boek is dit mooie klavertje vier, normaal heeft een klavertje vier groene kleuren.
Maar deze niet omdat ik ook deze plaat magisch wilde hebben met mooie kleurtjes erin.
Deze plaat heb ik geheel gekleurd met de stabilo stiften pen 68.
De stiften kleurden ook erg fijn op het papier uit dit boek en ik heb regelmatig naar de volgende plaat gekeken die op de achterkant staat of de stiften doordrukten, dit is niet het geval! Wat was ik daar blij mee, het papier is dus ook zeker geschikt voor de mensen die graag met stiften kleuren in het kleurboek.
Met deze plaat ben ik ook erg blij met het resultaat wat eruit kwam!



 



De derde en laatste plaat die ik gekozen en gekleurd heb zijn deze leuke sleutels ze zijn allemaal gekleurd met de glitter en normale gelpennen van de action, ook met deze plaat ben ik erg blij en vind ik het mooi geworden.
De gelpennen drukken zeker ook niet door op dit papier wat erg fijn is!
Het papier is zeker echt dik genoeg om met veel verschillende kleurmaterialen te werken, ik ben zeer tevreden over dit kleurboek en vind de kleurplaten heel mooi!





Mijn Oordeel over dit boek:

Ik vind het een prachtig en magisch kleurboek, ik ga hier ook zeker veel meer platen uit kleuren!
Het werken met de kleurmaterialen hierboven genoemd ging heel goed, en vooral met gewone kleurpotloden van Bruynzeel uit het keverblik of andere kleurpotloden kleuren in dit boek is echt aan te raden.
Het papier is van goede kwaliteit, en daardoor ook geschikt voor meerdere kleurmaterailen.


Gegevens van het boek:
ISBN: 9789045320687
Formaat: 255x255x13 mm
Gewicht: 581 gram
Prijs: 10.99

Waar te koop? ~ allesvoorkleuren ~
                        ~ bol.com ~
                        ~ bbnc.nl ~
                        ~ Mandy kleurt ~






1 opmerking:

  1. Dit is een boek wat mij erg aanspreekt en wat ik zeker in mijn verzameling kleurboeken erbij wil hebben. Dus sinterklaas... mijn verlanglijstje wordt aangevuld met dit boek.

    En mandy wat heb jij dit boek mooi beschreven en gekleurd.

    Groet
    Mimi bezemer (mimi creatief)

    BeantwoordenVerwijderen