Powered By Blogger

maandag 6 februari 2017

Review Bruynzeel Rijksmuseum kleurpotloden

                                           ~Review Bruynzeel Rijksmuseum kleurpotloden~

 




Informatie die te vinden is op internet over deze potloden: Dit schitterende blik met 50 kleurpotloden is een mooi eerbetoon van Bruynzeel en het Rijksmuseum aan de Hollandse Meesters van de schilderkunst. De Nachtwacht van Rembrandt van Rijn, een hoogtepunt van een bezoek aan het Rijksmuseum, siert de buitenkant van dit blik met mooie kleurpotloden. De potloden zijn gemaakt van hoogwaardige pigmenten, waardoor ze een mooie kleurafgifte hebben en onderling goed mengbaar zijn. De dikke kern van 2,9 mm zorgt voor extra lang kleurplezier. De potloden worden in een stevig blik geleverd zodat je na het kleuren je potloden weer netjes kunt opruimen.
Alle potloden van Bruynzeel zijn met zorg vervaardigd uit verantwoord verkregen hout. Ook zijn Bruynzeel potloden dubbel gelijmd, zodat ze extra sterk zijn en de kans dat de kleurkern breekt – bijvoorbeeld als het potlood op de grond valt – minimaal is! Dit voorkomt gebroken punten en zorgt ervoor dat je het potlood amper hoeft te slijpen. Bruynzeel, voor langdurig kleurplezier! 


Ik kreeg van Bruynzeel dit prachtige blik met 50 kleurpotloden thuis gestuurd om er een recensie over te schrijven.
Ik wil Bruynzeel hier hartelijk voor danken!


 
Toen dit prachtige blik vol met kleurpotloden van Bruynzeel door de brievenbus ging was ik meteen enthousiast, ik pakte het gelijk uit en het zat in een stevig verpakte kartonnen doos.
Ik was benieuwd hoe deze kleurpotloden zouden zijn omdat ik verschillende potloden van Bruynzeel heb.
Persoonlijk ben ik gek op de kleurpotloden van Bruynzeel, ik kleur er namelijk erg prettig mee, dus ik ben deze natuurlijk meteen gaan uittesten.
Het blik alleen met de afbeelding vind ik al erg mooi en stevig.
Er zitten twee uitneembare plastic lagen in met elk vijfentwintig kleurpotloden, dus in totaal maar liefst 50 potloden in verschillende kleuren.
De combinatie van deze kleuren vind ik erg mooi.





Als ik nieuwe potloden heb wil ik ze natuurlijk meteen gaan uitproberen hoe ze kleuren en welke kleurafgifte ze nou precies hebben.
Ze liggen lekker in je hand door hun zeskantige vorm, ik merkte dat deze potloden toch wel anders zijn dan ik met de andere kleurpotloden van bruynzeel gewend ben, ze zijn meer wasachtig en kleuren zachter, dit vind ik zelf wel erg fijn.
De kleurpotloden geven mooi pigment af waar ik erg blij om ben.




De eerste plaat die ik gekozen heb om te gaan kleuren met deze potloden is het poesje geworden uit het mooie kleurboek Dagdromen van Hanna Karlzon.
Dit boek heeft stevig en best dik papier dus dat vind ik echt heerlijk kleuren.
De kleurafgifte in deze plaat is echt mooi geworden, en ik hoefde totaal niet hard te drukken met deze potloden.
Het blenden met verschillende kleuren gaat heel goed zoals je kan zien aan de poes.







De tweede plaat die ik koos komt uit het kleurboek Zwoele Zomeravonden ook van Hanna Karlzon.
Dit boek heeft nog iets dikker papier zelfs, heerlijk!
Ook met deze kleurpotloden van Bruynzeel rijksmuseum kleuren heel fijn in dit boek.
Ik heb in de bloemen en de bladeren een kleurverloop gemaakt met deze potloden en dit ging prima, door meer of minder druk te zetten op je potlood krijg je dus de kleurverlopen.
De punten van de potloden zijn ook erg goed als je ze bijvoorbeeld scherp slijpt, ze braken bij mij niet af, dat vind ik altijd prettig.



Mijn oordeel over deze kleurpotloden van Bruynzeel Rijksmuseum:

Ik ben ontzettend verrast met deze kleurpotloden en vind het een mooie aanvulling op al mijn andere bruynzeel kleurpotloden.
Deze potloden zijn toch anders dan alle andere bruynzeel kleurpotloden, ze kleuren zachter en geven echt mooi pigment af.
In deze doos zitten 50 verschillende kleuren gelijk een mooie combi bij alle andere kleurpotloden die ik van Bruynzeel heb door te mengen met de potloden van bruynzeel krijg je leuke resultaten in je platen.

Ik ben erg tevreden met dit prachtige blik kleurpotloden van Bruynzeel, en zal deze kleurpotloden ook zeker aan iedereen aanraden.



Waar zijn deze kleurpotloden te koop:

bol.com voor de prijs van: 24,99

Blog Mandy kleurt
Facebook pagina Mandy kleurt





Geen opmerkingen:

Een reactie posten