Powered By Blogger

dinsdag 21 februari 2017

Review Zwoele Zomeravonden ~Hanna Karlzon~

                                                     Zwoele Zomeravonden -BBNC Uitgevers-

Van Bbnc Uitgevers kreeg ik dit prachtige kleurboek toegestuurd om te recenseren, ik wil Bbnc hiervoor heel erg bedanken.
Vele kleurders onder ons zaten al met smart te wachten op de Nederlandse uitgave van Sommarnatt van Hanna Karlzon, en hier is het boek dan eindelijk: Zwoele Zomeravonden!

Net als het eerste kleurboek (DagDromen) van deze beroemde illustrator Hanna Karlzon die Bbnc uitbracht vind ik dit ook weer een geweldig kleurboek.
Het papier is heerlijk om te kleuren, de platen in dit kleurboek zijn ook weer "wauw"
Papier is stevig, en zo te voelen kan je ook met heel veel materialen in dit boek kleuren.



Informatie van het internet:
'Zwoele zomeravonden' is een eerbetoon aan de heldere Scandinavische zomeravonden. Hanna neemt je mee in een dromerige wereld waar alleen je fantasie bepaalt hoe je hem inkleurt. Ontdek nieuwe, prachtige illustraties van betoverende tuinen, onderwaterwerelden, sterrenhemels, fantastische portretten en veel meer moois. Geniet van de Scandinavische avonden en kijk hoe de zon ondergaat en sterren het prachtige landschap van 'Zwoele zomeravonden' verlichten.


Hieronder laat ik een aantal platen uit het kleurboek zien:




Ik ben eens gaan kijken in het nieuwste kleurboek Zwoele Zomeravonden, opzoek naar een plaat die ik wil gaan kleuren, er staan zo onwijs veel mooie platen in.
Uiteindelijk kon ik toch een keuze maken, en koos ik ervoor om met de Bruynzeel kleurpotloden uit het rijksmuseum blik te gaan kleuren.
Deze kleurpotloden gaan super op dit papier, het blenden en kleurverlopen maken ging heel fijn ik vind dat deze potloden een beetje wasachtig zijn dus echt veel druk hoef je niet te zetten.
Ook heb ik een gouden glitterpen gebruikt in deze plaat, in de rondjes.








De tweede plaat die ik koos heb ik ook met Bruynzeel kleurpotloden gekleurd, maar dan met de Bruynzeel potloden uit het keverblik.
Deze kleurpotloden gingen ook geweldig in dit kleurboek, de paarse bloemen de binnenste rand wat harder gedrukt met het kleurpotlood zodat je een donkerder kleur krijgt, de rest van de bloem met dezelfde kleur ingekleurd zonder druk uit te oefenen.
Kleurpotloden in dit boek glijden gewoon over het papier, geweldig!







De derde en laatste plaat die ik koos zijn twee bloemen met sieraden eraan, heel apart.
Ik koos om deze te kleuren met mijn nieuwe Ecoline Brushpens, dit zijn stiften met een penseelpunt.
Ze werken heel fijn, alleen ik moet er nog wel aan wennen daarom toch ook wel een klein foutje gemaakt, waar ik wel een beetje van baal, maar het kan niet altijd in een keer goed gaan.
Deze Ecoline Brushpens hebben niet doorgedrukt aan de andere kant van de plaat, het is wel heel iets gaan bobbelen toen ik aan het blenden ging met de blenderpen die bij de set zat.
Ik was iets te enthousiast met de blenderpen bezig en daardoor te nat gewerkt, zoals je ook kunt zien aan de eerste grootste bloem eerst begonnen met de normale kleur van de stift daarna met de blenderpen dus naar lichtroze geblend en dat ging dus te nat.
Verder ook nog een gouden glitterpen gebruikt.






Al met al vind ik dit wel een onwijs mooi kleurboek weer van Hanna Karlzon met prachtige platen, en heel erg fijn papier, het papier is namelijk 200grams dus je kan echt met heel veel materialen in dit boek werken.
Ik ga zeker nog heel veel in dit kleurboek kleuren, ik ben gek op haar platen.
Het boek heeft een harde cover, linnen band en is afgewerkt met gouden folie zoals op de voorkant ook duidelijk te zien is.
De platen zijn stuk voor stuk erg mooi en divers waardoor er altijd wel iets bij zit wat je leuk vindt, ik blader vaak door het kleurboek en dan denk ik, oh deze wil ik nog kleuren en die vind ik ook mooi, die wil ik ook nog doen.
Wie weet is het kleurboek ooit helemaal vol gekleurd.
Voor veel kleurders onder ons is dit volgens mij ook wel een must have kleurboek.

Het boek is onder andere te koop bij: 

BBNC 
Bol.com 
Bruna.nl 
 
Het kleurboek kost 14,99,-




  Illustrator: Hanna Karlzon



  
Soort boek:Hardcover
Uitgever:BBNC Uitgevers , Verschijningsjaar:2017
ISBN-13:9789045320410
ISBN-10:904532041X
Taal:Nederlands    
























































































































































































































Blog Mandy kleurt

Facebookpagina Mandy kleurt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten