Powered By Blogger

dinsdag 15 februari 2022

Kleurboek Wereld vol wonderen (Een kleurrijke ontdekkingsreis)

                                           ~ Review ~ Kleurboek Wereld vol wonderen 
                                                       Bbnc Uitgevers/Mus Creatief




Weer eens een prachtig kleurboek van Johanna Basford! Haar platen zijn over het algemeen ook altijd erg mooi en superleuk om kleur aan te geven!
Dat heb ik bij deze ook gedaan en daar wil ik graag meer over vertellen in deze recensie.
Het papier in het boek is TOP! Niets aan toe te voegen :)






Informatie van het internet:

Dit is niet zomaar een kleurboek, het is een magische poort naar wonderbaarlijke werelden. Verscholen tussen de pagina's vind je kastelen in boomtoppen, zwevende eilanden en sprookjesachtige dorpen die allemaal wachten tot jij ze met kleur tot leven brengt. Ga op avontuur en laat je fantasie ronddwalen van wereld naar wereld, waar je onderweg de mooiste zeeschildpadden, nieuwsgierige katten en rondzwierende zangvogels ontdekt. Johanna Basford gebruikte haar kenmerkende tekenstijl om een reeks splinternieuwe landschappen en thema's te scheppen, allemaal besprekend met haar geliefde flora en fauna. Maak je klaar om een heel nieuwe kleurenwereld vol wonderen te ontdekken!


 


De eerste plaat waar ik mee begonnen ben is deze leuke circus olifant met ballonnen, lekker veel kleur aan toegevoegd, en zo werd het dus een lekkere bonte plaat!
Ik heb deze gekleurd met Caran D'ache Luminance kleurpotloden, deze kleurpotloden zijn vettig en kleurden erg prettig op het papier in het kleurboek. Je hoeft met de Luminance potloden ook echt niet veel druk te zetten, ze geven erg goed & fijn kleur af!  
De platen in dit kleurboek zijn dubbelzijdig gedrukt.







Dan de tweede plaat is deze Bloemenfiets geworden, ook weer erg kleurrijk en een bonte fiets geworden.
Voor deze plaat koos ik ervoor om verschillende stiften te gebruiken, ik heb gebruik gemaakt van mijn Stabilo 68 stiften, de Nova Dual-tip stiften, en de Caran D'ache Fibralo brush stiften. 3 verschillende stift merken. 
Alle stiften hebben niet doorgevloeid aan de achterkant van de volgende plaat omdat dit boek dus dubbelzijdig gedrukt is! Gelukkig maar want dit kleurboek heeft echt mooie platen en het liefst wil je ze dan toch graag allen kleuren!




 

De derde en laatste plaat voor nu! Is deze leuke boom geworden met allermaal (kabouter huisjes) noem ik het maar.
Deze plaat heb ik weer gekleurd met kleurpotloden, dat is toch wel favoriet met kleurpotloden kleuren.
Ik heb de Faber Castell Polychromos, Derwent Coloursoft en de Koh i Noor Polycolor kleurpotloden gebruikt, ook weer 3 verschillende merken kleurpotloden.
De faber castell polychromos kleuren altijd erg fijn! Zo ook in dit boek.
De Derwent Coloursoft potloden kleurden ook erg prettig en zijn wat vettige kleurpotloden waardoor je ook weer niet teveel druk hoeft te zetten op je kleurpotlood.
En de Koh i Noor Polycolor potloden vond ik dan weer niet zo prettig in dit boek, deze potloden vond ik in dit boek wat harder kleuren en moest ook wel wat druk op gezet worden. 
Verder ben ik weer erg tevreden met hoe de plaat is geworden. Lekker vrolijk en kleurrijk! Daar vrolijkt iedereen toch van op!


Hier een aantal prachtige platen uit het kleurboek:






 







































Kleurboek Wereld vol wonderen, zoals de titel zegt een wereld vol wonderen en dat is zo!
Er staan vele mooie platen in dit boek voor ieder wel wat wils eigenlijk!
Eigenlijk zou dit kleurboek van Johanna Basford niet aan je collectie mogen ontbreken, mocht je van haar tekeningen houden natuurlijk! ;) 




Dus wil jij dit boek ook graag aan je collectie toevoegen Bestel het kleurboek dan hier: https://www.bbnc.nl/stap-in-de-wereld-vol-wonderen-van-johanna-basford
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten