Powered By Blogger

maandag 14 februari 2022


 


Mytholografie kleur en ontdek dieren – Joseph Catimbang

 

Treed een wereld vol betoverende dieren, mythologische wezens en verborgen geheimen binnen in Mythografie – kleur en ontdek: dieren. Maak kennis met prachtige illustraties van dieren – zowel echt als bedacht – die van gedaante veranderen en die tot in verbluffend detail tot leven komen.

 

 

Eerste indruk

Het valt mij meteen op dat het boek een mooie en kleurrijke voorkant heeft. Iets wat mijn aandacht meteen trekt. En als ik de binnenkant bekijk zie ik hele mooi tekeningen. Het boek is gedrukt op dun helder wit papier en enkelvoudig. Ben wel enthousiast om te gaan beginnen met kleuren in dit boek.

Informatie over het boek


Illustrators: Joseph Catimbang

Taal: Nederlands

Afmeting: 25,1 x 25 x 1,3 cm

Aantal pagina's: 128

Gewicht: 528 gram

ISBN: 978 90 453 2680 1

Uitgever: BBNC uitgevers – www.musboeken.nl 

Preview Mythografie kleur en ontdek dieren

Als je het boek open doet zie je de titel van het boek met als je goed kijkt een roofvogel, een vos, vlinders en verstopte voorwerpen. Ook zie je wie het getekend heeft, Joseph Catimbang. En als je daarna weer verder gaat kijken in het boek kom je meteen de eerste kleurplaat tegen. En achter in het boek zie je een aantal bladzijdes met “verborgen objecten onthuld”. Eigenlijk de oplossingen van de voorwerpen die je moet zoeken per tekening.

Eigen creaties

Ik heb de eerste 3 kleurplaten uit het boek gedaan.

De eerste kleurplaat heb ik gekleurd met glitterwaterverf van action en staedtler stiften en fineliners. De glitterwaterverf vond ik niet echt een succes, papier ging bobbelen en droogde niet echt fijn op. De Staedtler stiften en fineliners was erg prettig om hierin mee te kleuren. Drukte niet door en de kleuren komen goed tot zijn recht.




 De tweede kleurplaat heb ik gekleurd met Staedtler fineliners en Guang Hui potloden. Ook met de Guang Hui potloden kan je goed in dit kleurboek kleuren. Zelf vind ik het mooier om 

met fineliners te werken dan met potloden. Dit omdat de details van tekening zo mooi gedetailleerd zijn dat ik het fijner met fineliners kleuren vind. En de tekening met fineliners komt mooier tot zijn recht. En de achtergrond is weer heel goed te doen met potloden.




 De derde is gekleurd met Guang Hui kleurpotloden. De kleurpotloden gaven ook erg mooie kleuren af. En ik heb de kleurplaat proberen te blenden, maar dat ging niet helemaal zoals ik gehoopt had. Met potlood kleuren op zich gaat goed in dit boek.




Mijn mening

Ik vind het een zeer gevarieerd kleurboek met hele mooie tekeningen en denk voor iedereen wat wils. Wat mij dus niet duidelijk is wat de bedoeling is van de voorwerpen die je moet zoeken in de tekening? Moet je die allemaal bijvoorbeeld dezelfde kleur geven (zoals ik nu in deze tekening gedaan heb) moet je te juist niet kleuren? En wat moet je zoeken? Dat is mij dus niet echt duidelijk geworden. Ook zal ik als tip mee willen geven de voorwerpen die je moet zoeken links van de bladzijde benoemen en niet achter in het boek als bijlage tonen. Ik denk dat als het benoemd wordt bij de plaat dat het wel duidelijk is wat je moet doen. Maar voor nu is het mij dus niet duidelijk en heb ik maar iets gedaan in de hoop dat het goed is. Het papier van dit boek valt mij ook heel erg tegen. Is erg dun en niet voor elk materiaal geschikt. Maar de tekeningen vind ik wel heel erg mooi en daar is het boek zeker wel de moeite waard om aan te schaffen.

Het cijfer wat ik aan dit boek wil geven is een 7.5

Het boek is te koop bij www.muscreatief.nl voor € 15.95


  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten