Powered By Blogger

maandag 17 juli 2017

Het Tattoo kleurboek 100 Ontwerpen

                                 ~ Review Het Tattoo Kleurboek  100 Ontwerpen ~


Van Uitgeverij Thoth mocht ik dit supergave kleurboek ontvangen om er een recensie over te schrijven.
Ik wil Uitgeverij Thoth hiervoor hartelijk danken.
100 Prachtig ontworpen tattoos die je kunt inkleuren naar eigen inzicht.






















Informatie van het internet:

Kleuren voor volwassenen is een trend, het valt niet te ontkennen. Tattoo’s zijn ook geliefd, steeds meer mensen in alle leeftijden en bevolkingsgroepen laten een tattoo zetten.

Ter inspiratie voor al die mensen is er nu dit unieke kleurboek vol verbluffende illustraties. Het is een grote lofzang op de tattookunst. De tattooontwerpen lopen uiteen van traditionele motieven zoals harten, matrozen, meisjes, schedels en rozen tot minutieus uitgewerkte composities met een meer eigentijds karakter.
Een perfect cadeauboek dat iedereen zal aanspreken die van tattoos houdt of op zoek is naar inspiratie voor een volgend stukje lichaamskunst.

Megamunden is illustrator en woont in Engeland. Zijn werk in opdracht loopt uiteen van reclame- en mode-illustraties tot productontwerpen, maar hij maakt ook grote muurschilderingen en tattooontwerpen. Momenteel werkt hij als hoofdontwerper bij het multidisciplinaire ontwerpbureau Ilovedust.

 Hieronder laat ik een aantal platen zien uit het kleurboek:




De eerste plaat die ik kleurde uit dit kleurboek: Het Tattoo kleurboek is de slang geworden.
Ik heb de plaat geheel ingekleurd met kleurpotloden met het merk Bruynzeel Expression #72.
Een slang is meestal groen van kleur, maar niet altijd toch hield ik de mijne mooi groen van kleur.
De kleurpotloden gaan op dit papier helemaal super, ik heb niet hard hoeven drukken op dit papier.
Ook zul je verschijnende keren gouden opdrukken vinden in dit kleurboek, dit is al zo in het kleurboek gedrukt.
 


De tweede plaat die ik gekleurd heb uit het kleurboek is dit visje geworden in lekkere felle kleurtjes.
Deze plaat heb ik geheel ingekleurd met mijn Stabilo pen 68 kleurstiften, deze stiften moet ik zeggen kleuren normaal heel erg fijn maar op dit papier was het niet prettig kleuren, de stiften zuigen namelijk op dit papier in het kleurboek.
De Stabilo stiften hebben helaas ook iets doorgedrukt aan de andere pagina, dus die plaat is vervallen.
Ik vind dit persoonlijk wel jammer maar niet een heel groot probleem, dit kleurboek is zo leuk dat ik gewoon verder ga alleen dan met kleurpotloden.
Het eindresultaat vind ik wel weer heel erg mooi geworden met de stiften.




De derde en laatste plaat die ik kleurde in dit kleurboek is een grote koi karper!
Deze plaat heb ik dan ook weer geheel met kleurpotloden ingekleurd en het resultaat vind ik echt super geworden!
In deze plaat gebruikte ik de Koh i Nooi Polycolor kleurpotloden met deze potloden hoefde ik ook geen druk te zetten, ze geven mooi pigment af.
Kennen jullie eigelijk de kleurboeken van vroeger nog? Je kan dit papier wel ietsjes vergelijken met de kleurboeken van vroeger, het papier is iets stugger.



Het Tattoo kleurboek 100 ontwerpen vind ik een heel mooi kleurboek om in te kleuren door de diversiteit qua platen die erin staan, 100 ontwerpen!
Zelf heb ik ook tattoeages waar ik erg blij mee en trots op ben, zoals een koi karper ja die staat ook bij mij op mijn onderarm! Natuurlijk wel met een betekenis.
Dit kleurboek is dubbelzijdig gedrukt en dus niet echt geschikt om met stiften te gaan kleuren, mocht je het geen probleem vinden dat stiften in dit kleurboek iets doordrukken dan kan je er natuurlijk gewoon mee kleuren!
In het boek zelf is bij elke plaat een stuk of stukje al bedrukt met goud, dit vind ik persoonlijk wel gaaf.
In het midden van dit kleurboek zitten ook 2 posters die je er eventueel uit kunt halen en kunt inlijsten als je dat wil. Ik zelf laat ze er lekker inzitten omdat ik vind dat het bij het kleurboek hoort.

Wil jij nu ook graag dit boek hebben? Dan is dit mooie kleurboek onder andere te koop bij:
https://thoth.nl      www.bol.com
Voor de prijs van € 11,90,-


Uitgever: Thoth
Auteur: Megamunden
Taal: Nederlands
Bindwijze: Paperback
Formaat: 21 x 29 cm
Omvang: 112 Pagina's
Illustraties: 150 illustraties in kleur
Verschenen: September 2014
ISBN: 978 90 6868 657 9


Blog Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt




Geen opmerkingen:

Een reactie posten