Powered By Blogger

zondag 22 april 2018

Art Journal School - Marieke Blokland

                                                ~ Review Art Journal School ~
                                                          Kosmos Uitgevers


Van Kosmos Uitgevers kreeg ik dit boek thuis gestuurd ter recensie.
Art Journal - school is niet alleen een boek waar je je creatieve brein in los kunt laten, maar ook een kunstzinnig dagboek.
Ik wil Kosmos Uitgevers hartelijk bedanken voor het toesturen van dit boek!
Eerst ben ik lekker gaan lezen wat Marieke Blokland allemaal verteld in dit leuke boek.































Informatie over het boek van internet:

In Art journaling school legt creatieve duizendpoot Marieke Blokland uit hoe je een persoonlijke art journal maakt. Met uitleg over diverse teken- en schildermaterialen en technieken, leert Marieke je te mixen en jouw eigen stijl te ontwikkelen! Met de korte, speelse oefeningen en tips wordt jouw creativiteit gestimuleerd en kun je makkelijk elke dag van het jaar schrijven, tekenen, kleuren en schilderen. Je zult zien dat een dagelijkse dosis creativiteit helpt om stoom af te blazen na een drukke dag en rust in je hoofd brengt. Na het lezen en bekijken van Art journaling school ben je volop geïnspireerd om je eigen kunstzinnige dagboek te maken.


Informatie over de juf: Marieke Blokland:




Hieronder laat ik een aantal inspiratie pagina's uit het boek zien:



In dit leuke Art Journal School boek staat heel veel informatie met welke materialen je bijvoorbeeld kunt werken en als je misschien al een Art Journal hebt dan weet je vast en zeker hoe het allemaal werkt, maar met een boek zoals deze waar veel tips in staat kan dan niet ontbreken in je collectie natuurlijk!
Ik zelf heb al verschillende Bullet Journals en gebruik zelf al een boekje met stevig papier om in te Art Journalen, het is erg leuk om te doen! Enne weer eens wat nieuws! Zo blijven we lekker bezig ;)
Ook maakte ik zelf natuurlijk een leuk kaartje met inspiratie uit dit Art Journal School boek.




Dit is een watercolour postcard van het merk Fabriano het papier van dit kaartje is 300 gram dus lekker dik papier wat veel materialen aan zou moeten kunnen!
En dat kon het ook, niets heeft doorgedrukt aan de achterzijde namelijk!
Voor dit kaartje begon ik als aller eerste met de achtergrond en gebruikte daarvoor mijn Ecoline Brushpens.
Met mijn zwarte Micron fineliner tekende ik de bloemen en de accenten met een witte posca krijtmarker.





Deze maakte ik in mijn boekje wat ik gebruik voor het Art Journalen dit boekje heeft 160 Grams papier.
Ook in dit boekje had ik geen last met doordrukken aan de achterzijde!
Ik begon als eerste weer met de achtergrond, ik gebruikte 4 kleuren Tombows Abt Dual Brushpennen hiervoor (heb er nog niet zoveel van) deze stiften zijn ook op waterbasis, waardoor je dus kunt mengen met water en zo een overloop van de kleuren kunt maken, ik kleurde eerst gewoon met de deze brushstiften, daarna ging ik er met mijn waterbrush overheen. Het papier kwam wel iets omhoog, maar als je het goed laat drogen en er daarna iets zwaars op legt dan is er geen probleem.
Ik tekende weer met mijn fijne zwarte Micron fineliner, de inspiratie haalde ik weer uit dit mooie Art Journal School boek.






Als laatste maakte ik dit kaartje met de tekst: Into the Woods i Go To loose and find myself.
De achtergromd maakte ik met de Ecoline Brushpens en mijn waterbrush, de tekst en bomen tekende ik met de zwarte Micron fineliner, ik werk erg graag met de Micron fineliner zoals jullie wel kunnen lezen. De witte stippen en sterren maakte ik met een witte Posca krijtmarker.
Met de creaties die ik tot nu heb gemaakt ben ik erg tevreden en vind ze zelf ook erg mooi geworden.
Ik denk dat ik de kaartjes in mijn eigen Art Journal ga plakken of in Mijn Bullet Journal.




Voor mij is dit een heerlijk inspiratie boek om er vooral veel van te leren over Art Journaling en de creaties die erin staan, daar kan ik zelf weer inspiratie uit halen.
Ik ben erg blij met dit Art Journal School boek en heb en zal er zeker nog veel plezier aan beleven/hebben.
Nooit meer zonder inspiratie zoals op de voorkant van dit boek staat!
Achterin dit boek staan er ook nog 4 pagina's met 365 stimulerende woorden om mee te Art Journalen.


Het Art Journal School boek is te koop bij: www.kosmosuitgevers.nl
Voor de prijs van: € 17,50


Boekgegevens:
ISBN: 9789043920056
Pagina's: 112
Afmeting: 219mm x 217mm x 17mm
Taal: Nederlands 
Uitgever: VBK Media 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten