Powered By Blogger

vrijdag 6 april 2018

Kleurboek Karakter - Hanna Karlzon

                                      ~ Review kleurboek Karakter - Hanna Karlzon ~
                                             Bbnc Uitgevers/Mus creatief



Onlangs mocht ik dit prachtige kleurboek geïllustreerd door Hanna Karlzon ter recensie ontvangen van Bbnc Uitgevers/Mus creatief.
Ik wil Bbnc Uitgevers/Mus creatief hiervoor hartelijk danken!
15 favoriete tekeningen en 5 nieuwe door Hanna Karlzon.































Informatie van het internet:

In Karakter staan 20 prachtige illustraties van mensengezichten. Het is een echte artist's edition, met lekker dik papier en enkelzijdig bedrukte pagina's - zo kun je je hart ophalen en de gezichten hun eigen karakter geven met kleur met veel verschillende materialen. Vijftien platen ken je waarschijnlijk al uit haar andere boeken en deze worden aangevuld met 5 geheel nieuwe tekeningen. De Zweedse titel van dit boek is Tillsammans, wat 'samen' betekent. Hanna haalt haar inspiratie uit de Zweedse natuur in de omgeving van haar woonplaats Umeå en voegt daar droomelementen aan toe. Die plek, tussen fantasie en realiteit, probeert ze te visualiseren en vangen in haar werk. Ze tekent alle illustraties met de hand en tekent het liefst sterke vrouwen, bloemen, bossen, huizen en dieren met heel veel details.

Hieronder wil ik jullie een aantal platen laten zien uit het mooie kleurboek:





Plof was het op de deurmat! Nieuw kleurboek van Bbnc Uitgevers/Mus creatief, nieuwschierig als dat ik was dus ik moest gelijk kijken!
Ja hoor het nieuwe kleurboek van de beroemde Hanna Karlzon! Dit keer met een kleurboek van allemaal dames 15 tekeningen en 5 hele mooie nieuwe tekeningen.
Natuurlijk eerst door het kleurboek bladeren, wat me gelijk opvalt het papier!
Zo lekker stevig kwaliteit waardoor je met meerdere kleurmaterialen in dit boek kunt werken, en zeg nou eerlijk daar houden we toch van!
Een keus maken met welke plaat ik aan de gang zou gaan was niet makkelijk deze keer, omdat ik bang was om misschien wel een plaat te verpesten, ik ben nog niet zo'n ster in huidskleuren kleuren.
Voor meer mensen is dit geloof ik wel een beetje lastig, maar ik ben zeer tevreden over mijn eindresultaten in dit weer prachtige kleurboek van Hanna Karlzon.




Als eerste koos ik voor deze mooie dame, ja ik weet het en je ziet het ook de neuslijnen kloppen geloof ik niet helemaal maar deze heb ik zelf iets dikker aangezet met potlood, maar dit had ik dus beter niet kunnen doen achteraf gezien! Alsnog vind ik de plaat toch wel geslaagd en zelfs met de huidskleuren ben ik zelf erg tevreden :)
De plaat heb ik gekleurd met mijn oude vertrouwde Bruynzeel kleurpotloden, een witte posca stift voor de accenten en een paarse glitter gelpen voor de omranding.






De tweede plaat ook een mooie dame in donkere huidskleuren, dat was me de ultieme uitdaging wel!
Ik wilde mezelf eens uitdagen en dus uit mijn comfortzone gaan kleuren en dat is best wel gelukt, ben er erg blij mee hoe het in zijn geheel heeft uitgepakt.
Haar gezicht en nek heb ik gekleurd met Derwent Colorsoft skintones kleurpotloden, dit pakte eerst erg donker uit te donker vond ik zelf! Dus ben ik gewoon lekker gaan gummen zodat haar gezicht toch ietsje lichter werd en toen ik tevreden was nog met de lichtste huidskleur creme over haar gehele gezicht en nek om alles bij elkaar te blenden.
De rest heb ik gekleurd met Faber Castell Polychromos en Marco Raffine kleurpotloden, gelpennen gebruikt voor de stipjes in deze plaat.





De derde en laatste dame voor nu die ik kleurde is een beetje bleek maar ben ik zelf toch wel tevreden mee! In deze plaat heb ik gebruikt gemaakt van de Derwent colorsoft en de Derwent Procolour potloden. Accenten met een witte Hybrid Gelpen en de stippen op de achtergrond gekleurd met een gouden Poscastift.
Haar haren heb ik in grijstinten gedaan en daarna met een wit kleurpotlood alles geblend waardoor er een mooie glans ontstaat in haar haren, ik wilde er een wat oudere dame van maken en dat is gelukt!







Zoals we gewend zijn van Bbnc Uitgevers/Mus creatief heeft ook dit kleurboek mooie kwaliteit papier, Bbnc/Mus creatief ook hiervoor natuurlijk veel dank!
Ik vind het kleurboek geweldig met al die dames erin en zal ze ook zeker allemaal gaan kleuren, zodat ik een kleurboek vol gekleurd heb met alleen maar dames, helemaal leuk!
Zoals ik eerder zei de dame die ik een donkere huidskleur heb gegeven vond ik best eng en een echte uitdaging voor mezelf! Kleuren uit je comfortzone, ik vond het echt geweldig en toch ook wel goed gelukt.
Je kunt in dit kleurboek met meerdere kleurmaterialen werken doordat het papier echt van stevige en dikke kwaliteit is zal het doordrukken niet snel gebeuren, wel als je met alcoholmarkers kleurt want deze drukken altijd door!
Als Hanna Karlzon fan mag je dit kleurboek zeker niet missen!

Het kleurboek Karakter is onder andere te koop bij:

De prijs van het kleurboek bedraagt: 14,99

ISBN: 9789045322742
Formaat: 304x217x15 mm
Gewicht: 613 gram
Auteur(s): Hanna Karlzon
Omvang: 40 Pagina's 
Uitvoering: Hardback





Geen opmerkingen:

Een reactie posten