Powered By Blogger

dinsdag 10 april 2018

Docrafts ARTISTE Permanent Dual - tip pens

                                  ~ Review Docrafts Artiste Permanent dual - tip pens ~
                                                                 Lilian's Hobby


Van Lilian's Hobby mocht ik deze mooie set Docrafts Artiste alcoholmarkers ontvangen om er een recensie over te schrijven en mijn meningen te delen met jullie.
Ik wil Lilian's Hobby hier uiteraard voor bedanken!
Een setje met 12 alcoholmarkers erin en ze zijn duo ook nog eens! Aan de ene zit een stift punt en aan de andere kant fineliner, waar je mee kunt schrijven of natuurlijk voor de fijne gedetailleerde markeringen.






Informatie van de website van Lilian's Hobby:



De Permanent Dual Tip Pens Brush & Markers hebben een watervaste, niet gifitige, sneldrogende inkt.
Aan de ene kant zit een fineliner voor schrijven en het toevoegen van dunne gedetailleerde markeringen. De fiberpunt aan de andere kant kun je gebruiken voor heel nauwkeurig werken.
De dikte van de lijn verandert door de druk op de punt/pen te veranderen.
Deze mooie set bestaat uit 12 markers.
De set is o.a. te gebruiken voor handlettering, kaarten maken en voor het inkleuren van stempels.

Hieronder laat ik jullie zien hoe de kleuren eruit zien:


























De kleuren die in dit setje zitten 12 stuks:
- Zwart
- Bruin
- Rood
- Roze
- Oranje
- Lichtoranje/ neon
- Geel
- Blauwgroen
- Groen
- Lichtblauw
- Donkerblauw
- Paars

Deze stiften zijn op alcohol basis en drukken dus eigenlijk wel overal op door, behalve als je kaarten inkleurt ermee, kaarten zijn namelijk veel dikker en heb je minder kans dat het doordrukt op de achterkant. Je kan er natuurlijk ook gewoon mee kleuren hoor zoals ik dat heb gedaan in een kleurboek en op speciaal papier waar deze alcohol stiften wel bestemd voor zijn.
Mocht je in je kleurboeken met deze stiften willen kleuren adviseer ik wel om dat in kleurboeken te doen die enkelzijdige platen hebben en zeker even een blanco vel papier ertussen leggen voor de zekerheid.




Deze mooie kleurrijke boom heb ik dus geheel ingekleurd met de Docrafts Artiste Permanent dual - tip pens uit het Natura kleurboek.
Ik heb onder de plaat een blanco vel papier gelegd tegen eventueel doordrukken of doorbloeden het papier van dit kleurboek heeft 140 grams papier dus lekker dik! Waardoor doordrukken alleen gebeurde op de achterzijde van de plaat, dit vind ik zelf geen enkel probleem vind het juist wel een leuk effect hebben en dit kleurboek is ook nog eens enkelzijdig gedrukt.




Deze plaat kleurde ik ook geheel met de Docrafts Artiste stiften op alcohol basis en ben er zelfs twee keer overheen gegaan en er is bij deze plaat aan de achterzijde helemaal niets doorgedrukt!
Dit komt doordat dit kleurboekje (komt bij de action vandaan) Kleurboekje heet Create your own watercolour painting/ maak je eigen aquarel schilderij.
Dit papier is speciaal voor waterverf, aquarel potloden, of dus alcohol markers door het dikke papier drukt er niets door, rult het papier ook niet kapot en bobbelt het ook niet, erg fijn dus voor andere kleurmaterialen.
Ik gebruikte de blauwgroene, donkergroene, en roze kleur van de alcohol stiften in deze plaat.
Ik ben erg tevreden over het eindresultaat want ik was eigenlijk een beetje bang dat ik deze plaat zou verpesten,  maar door er een tweede keer overheen te gaan met de alcohol stiften uit dit setje was ik toch tevreden!



Deze Docrafts Artiste Permanent dual - tip pens kun je voor meerdere doeleinden gebruiken zoals: kaarten inkleuren, stempels ermee kleuren, met de fineliners aan de andere kant van deze stiften kun je bijvoorbeeld schrijven en in kaartjes een lieve boodschap ermee inschrijven.
Alcohol markers/stiften drukken meestal door dus leg er altijd wat onder (bijvoorbeeld een blanco vel papier) of karton. Op dikker papier of speciaal papier zal je niet snel last hebben van doordrukken.
De kleurafgifte van deze stiften zijn erg mooi helder van kleur en geven ook echt de kleur af van de afbeelding op het doosje.
Ze zitten in een klein handig koffertje waardoor je ze ook makkelijk mee kunt nemen, bijvoorbeeld in je handtas met een leuk kleurboekje zoals die van action maak je eigen aquarel schilderij, en je kan onderweg kleuren!
Ik ben erg tevreden over deze stiften en zal er nog veel plezier aan beleven en mee kleuren!


De Docrafts Artiste Permanent dual - tip pens zijn te koop bij: www.lilianshobby.nl
Voor de prijs van: € 15,50,-

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt



Geen opmerkingen:

Een reactie posten