Powered By Blogger

dinsdag 24 april 2018

Menuet van geluk Kanoko Egusa

                                                 ~ Review kleurboek Menuet van geluk ~
                                                          Bbnc Uitgevers/Mus creatief


Van Bbnc Uitgevers/Mus creatief mocht ik dit mooie kleurboek ter recensie ontvangen.
Ik wil Bbnc Uitgevers/Mus creatief hier natuurlijk hartelijk voor bedanken!
Een prachtig geïllustreerd kleurboek door de Japanse Kanoko Egusa, allerlei lieve konijntjes waar meerendeels dit kleurboek over gaat, dit kleurboek neemt je mee terug naar een mysterieus bos vol lieve en knuffelige diertjes die geboren worden. Een perfect lente achtig kleurboek vind ik het, en vooral nu voor deze prachtige lente dagen die we alvast hebben gehad.








Informatie van het internet:


Na Rapsodie in het bos komt dit voorjaar het tweede meesterwerk van de Japanse illustrator Kanoko Egusa uit: Menuet van geluk. Kanoko neemt je mee terug naar haar mysterieuze bos, waar je een kijkje krijgt in het bijzondere leven van de dieren die er leven. In Dans van geluk maakt iedereen zich op voor een bijzondere dag: er is een bruiloft! De dieren komen van alle uithoeken van de wereld naar het bos, waar ze zich opdoffen en hun mooiste kleren aantrekken voor het grote feest. Alles is mooi versierd, er is lekker eten en kleurrijke bloemen sieren het tafereel. Konijntjes doen de laatste boodschappen, eekhoorntjes doen een schoonheidsslaapje en de bruid past nog een keer haar jurk. En dan is het feest! Kanoko's prachtige illustraties zijn zo inspirerend dat je meteen zin krijgt om haar mysterieuze wereld kleur te geven. De tekeningen zijn een mix van enkele pagina's en spreads en het boek is dubbelzijdig bedrukt.

Hieronder laat ik jullie een aantal platen zien uit het kleurboek:






Ik had het eerste kleurboek geïllustreerd door Kanoko Egusa: Rapsodie in het bos ook en dat kleurboek vond ik al verrassend en lekker gedetailleerd ook met allerlei lieve dieren in het bos.
Nu heb ik ook haar tweede kleurboek uitgebracht door Bbnc Uitgevers/Mus creatief.
Ook dit boek staat vol met lieve en knuffelige dieren in een mysterieus bos wachtend op kleur!
Ik ben eerst eens even met mijn neus het mooie kleurboek ingedoken om te kijken naar de platen, oh ook al zo mooi allemaal! Moeilijk om dan een plaat te kiezen die ik wilde gaan kleuren hoor!






Toch eindelijk mijn keuze kunnen maken voor de eerste plaat en dat werd deze met twee lieve poezen en prachtige bloemen.
Ik heb gebruikt gemaakt van mijn Jawel! Mijn oude vertrouwde Bruynzeel Eurocolor kleurpotloden deze potloden kleuren eigenlijk op elk papier erg prettig.
Je ziet het jammer genoeg niet zo goed maar ook gebruikte ik in deze plaat een gouden gelpen.
De achtergrond heb ik ingekleurd met verschillende kleuren oogschaduw, ja je kan er ook je platen mee kleuren en niet alleen je ogen ;)






De tweede plaat zijn deze prachtige Kolibries met bloemen rondom geworden! Ik vind het zulke prachtige, inspirerende en kleurrijke beestjes!
In deze plaat gebruikte ik mijn Derwent Coloursoft kleurpotloden, deze kleurpotloden vind ik ook erg fijn en ze kleuren zacht, kleurpotloden op wasbasis, ze gleden over het papier in dit kleurboek.
De achtergrond heb ik deze keer gedaan met Pastelkrijt wat ik ook erg prettig vind voor de achtergronden. 






De derde plaat die ik kleurde is deze lieve plaat geworden met een konijnenpaar versiert met mooie slingers, kettingen in een prachtige medaillon.
Ik kleurde deze plaat met twee verschillende merken kleurpotloden, de Marco Raffine potloden en mijn Faber Castell Polychromos.
Ook gebruikte ik een gouden gelpen voor de accenten in de kettingen, helaas zie je dit eigenlijk nooit zo heel goed op een foto.






Ook heeft dit kleurboek prima papier voor je kleurpotloden, het papier vind ik opzich wel iets dunner, vandaar ik ook niet met stiften of ander kleurmateriaal deze keer heb gewerkt, ik wilde eens alleen met verschillende kleurpotloden kleuren, en dit beviel prima met de kleurpotloden die ik heb gebruikt.
In dit kleurboek staan prachtige illustraties van Kanoko Egusa met zoals ik eerder vermelden lieve dieren in een prachtig mysterieus bos de platen wachten op een mooi kleurrijk resultaat.
De cover van dit boek heeft ook een flap die je om de plaat waar je mee bezig bent kunt slaan, zodat als je even geen tijd meer hebt weet waar je bent gebleven.
Voorin staat ook nog een klein stukje tekst over het kleurboek wat je erin kan beleven, onwijs leuk!
Ben je ook fan van de illustraties van Kanoko Egusa dan mag dit kleurboek natuurlijk niet ontbreken in jouw collectie!

Het kleurboek Menuet van geluk is onder andere te koop bij:


De prijs van het kleurboek bedraagt: 14,99  

ISBN: 9789045322292 
Formaat: 251x247x12mm
Gewicht: 465 Gram
Auteur(s): Kanoko Egusa 
Omvang: 92 Pagina's 
Uitvoering: Paperback










































Geen opmerkingen:

Een reactie posten