Powered By Blogger

maandag 15 mei 2017

Caran D'ache Prismalo Kleurpotloden & Montval Aquarelpapier

                  ~ Review Caran D'ache Kleurpotloden & Montval Aquarelpapier ~



Van Lucas Vakmaterialen B.V. Eindhoven kreeg een setje Caran D'ache Prismalo aquarelle kleurpotloden en een blok Montval Aquarelpapier toegestuurd om er een recensie over te schrijven.
Ik wil Lucas Vakmaterialen hiervoor hartelijk danken.
 






















Ik kreeg van Lucas Vakmaterialen een setje Caran D'ache kleurpotloden in een blikje van 18 stuks en een blok Montval Aquarelle papier om uit te testen.

Informatie van het internet:

Caran d'Ache set van 18 Prismalo Aquarelle kleurpotloden van cederhout. Deze Prismalo potloden zijn fijne, sterke aquarelpotloden, geproduceerd met de beste pigmenten in hoge concentratie. Deze Caran d'Ache set wordt geleverd in een handig opbergblikje.
Montval Aquarelpapier is dik en stevig papier waardoor je makkelijker met water kunt werken vanwege de aquarelpotloden van Caran D'ache.
Dit papier is 300grams er zitten 12 vellen in dit boek en het papier heeft een fijne korrel.

Ik ben eens lekker aan de slag gegaan in dit boek met blanco 300 grams papier, ik was natuurlijk hartstikke benieuwd wat ik er allemaal mee kan met deze kleurpotloden en met dit papier.

Hieronder laat ik een aantal voorbeelden zien die ik zelf heb gemaakt en ingekleurd.




Dit hartje heb ik eerst getekend met een normaal grijs tekenpotlood en daarna overgetrokken met het zwarte potlood uit het Caran D'ache potlodenblikje.
Ook heb ik dit hartje helemaal ingekleurd met deze kleurpotloden, toen dat klaar was heb ik een waterbrush gepakt deze kan je vullen met water en daarmee ben ik over het gekleurde deel gegaan in het hartje en de vleugels van het hartje.
Als het is ingekleurd ziet het er heel anders uit, maar daar heb ik helaas geen foto van gemaakt.
Als je er dan met water overheen gaat zie je dat de kleuren heel mooi worden.
Ook de zelf getekende blaadjes aan de zijkanten zijn ingekleurd met deze kleurpotloden en daarna bewerkt met water.
De blauwe tekst die erbij staat heb ik met een brushstift geschreven.




Deze plaat heb ik ook gekleurd komt uit het kleurboek rust vinden met Mandala's met de Caran D'ache prismalo kleurpotloden.
In deze plaat zie je wel verschil, ik heb deze plaat namelijk alleen gekleurd met de kleurpotloden en niet nabewerkt met water.
Verschil kan je zien maar het resultaat vind ik er niet minder om hoor.
Ik heb in deze plaat alle kleurpotloden gebruikt uit het 18 stuks blikje, ook het witte potlood wat erbij zit heb ik gebruikt, sommige delen heb ik met het witte potlood geblend, ook daardoor krijg je leuke resultaten een soort glans geeft het.



Deze plaat komt uit een kaartenboekje ook deze plaat is gekleurd met de Caran D'ache prismalo kleurpotloden.
Op dit kaartje heb ik alleen gekleurd met de kleurpotloden en niet nabewerkt met water, ik vond dat niet nodig, deze aquarel kleurpotloden geven zo al genoeg kleur af van het potlood zelf.
Als je wil kan je het natuurlijk wel allemaal nabewerken met water of een waterbrush.


Mijn oordeel over de Caran D'ache Prismalo aquarel kleurpotloden en het blok Montval Aquarelpapier:

De Caran D'ache kleurpotloden zitten netjes in een metalen blikje en ik kreeg een blikje met 18 kleurpotloden.
De potloden zijn superfijn en zeer sterk ook als je wat harder druk zet met het potlood.
Met deze kleurpotloden kun je zowel gewoon iets inkleuren, maar ook nabewerken met water zodat je tussen je ingekleurde delen bijvoorbeeld geen "witte stukjes" meer ziet.
Ik ben erg tevreden met deze potloden en ga er zeker nog veel plezier aan hebben, en veel gebruiken om platen mee in te kleuren. Misschien wel sparen voor een grotere set.
Het blok montval aquarelpapier is ontzettend fijn en stevig 300 grams papier, waar je op kunt tekenen kleuren en daarna je getekende en gekleurde werk nabewerken met bijvoorbeeld een waterbrush of een schilderspenseeltje met een bakje water.
Dit papier ga ik ook nog zeker vaker gebruiken om zelf wat op te tekenen en in te kleuren.


Ben je nu ook enthousiast geworden door deze blog en wil je dit ook graag uitproberen dan is dit natuurlijk te koop bij:

De Caran D'ache Prismalo kleurpotloden 18stuks in een blikje verpakt kosten: 23,60,-
Het blok Montval aquarelpapier kost: 4,31,-




Geen opmerkingen:

Een reactie posten