Powered By Blogger

maandag 15 mei 2017

Optische Illusies Kleurboek

        ~ Review Optische Illusies Kleurboek ~  Visuele trucs en illusies om in te kleuren


Van uitgeverij Librero kreeg ik dit gave Optische Illusies kleurboek om er een recensie over te schrijven.
Ik wil uitgeverij Librero hiervoor hartelijk bedanken!
Dit kleurboek heeft allerlei vormen om in te kleuren, maar geloof je ogen niet!

Voorin het kleurboek staat geschreven: Geloof je ogen niet...... Tenminste, als je verwacht dat ze je de waarheid vertellen over de wereld om je heen.























Informatie van het internet:

Kijk hoe deze verbluffende optische illusies tevoorschijn en tot leven komen door ze in te kleuren.
Dit boek bevat 40 prachtige, eenvoudig getekende illusies, met aanwijzingen voor welke kleuren en tinten je kunt gebruiken voor in het oog springende effecten. Achter in het boek staan ingekleurde voorbeelden om je op weg te helpen.
Je kunt zelf bepalen waarmee je gaat kleuren. Pak je viltstiften, verf, kleurenpennen of potloden en verander dit boek in één groot feest van kleur en beweging.


Hieronder laat ik een aantal platen zien uit het kleurboek:





 De eerste plaat die ik koos om te gaan inkleuren heb ik met Bruynzeel stiften gekleurd het zijn een soort halve vierkantjes geloof ik, tenminste en daar heb je het al! Als ik mijn ogen geloof!
Als ik het kleurboek een kwartslag draai zie ik ook halve vierkantjes maar dan in lichtblauw!
Dit kleurboek is eigelijk, denk ik een beetje ongeloofwaardig ofzo? Ik kan bepaalde vormen echt niet thuis brengen.
Dan te bedenken: hoe in godsnaam te beginnen? Welke kleur ga ik gebruiken en ik moet ervoor zorgen dat ik geen fouten maak in het kleurboek want dat vind ik gewoon eeuwig zonde!
Ik ben dus dan ook maar gewoon vol goede moed begonnen met kleuren, en zie hier het resultaat, hartstikke mooi geworden met een smaakje apart eraan! Het lijkt wel 3d!





Dan de volgende plaat die ik vol goede moed ben gaan inkleuren.
Is een plaat geworden die ik in zijn geheel met kleurpotloden heb ingekleurd, ik heb hiervoor de bruynzeel kleurpotloden gebruikt, mijn oude vertrouwde potloodjes ze zijn natuurlijk al wat kleiner, maar ze kleuren op en top!
Deze plaat die ik heb gekleurd, ja ik vind het lijken op allerlei gangetjes die leiden tot een uitgang, maar waar is die uitgang dan? Grappig he!
Met deze plaat ben ik lang bezig geweest, en soms even weggelegd want ik was bang dat ik anders het geheel niet meer zag en mijn ogen begonnen ook op te spelen op een gegeven moment.
Heel eerlijk! Ik heb echt heel af en toe gespiekt achter in het kleurboek, maar alleen als ik het echt even niet meer wist met deze plaat!
Het was een geweldige uitdaging! En met het resultaat ben ik zeer tevreden!









Het Optische Illusies kleurboek vond ik hartstikke leuk om te recenseren en om er platen in te mogen kleuren, je ogen vertellen niet altijd de waarheid wat je allemaal om je heen ziet, dat is het leuke van dit kleurboek.
Papierkwaliteit in dit boek is ook super de bruynzeel stiften hebben wel iets doorgedrukt aan de achterkant, maar een voordeel van dit kleurboek is ook dat de platen enkelzijdig bedrukt zijn.
Achterin dit boek staan dus ook de Kleurensleutels voor de illusies zodat je dus stiekem kunt spieken wat ik ook soms heb gedaan.
Je kan natuurlijk ook gewoon spelen met de kleuren en dan creeer je je eigen unieke ontwerp!
Er staat voorin dit kleurboek ook een hele uitleg over verwarring van je ogen en het overbelaste oog bijvoorbeeld. Ik zou zeggen ga de uitdaging aan!
De optische illusies beginnen in dit kleurboek...

Ben je benieuwd geworden en wil je de uitdaging graag aan gaan? Dan zou ik zeker dit kleurboek gaan aanschaffen!

Het kleurboek is te koop bij en kost: 6,95,-

Librero
Bol.com


978-90-8998-808-9
paperback, 96 pagina's
280 x 215 mm
NL

Blog Mandy kleurt

Facebookpagina Mandy kleurt




Geen opmerkingen:

Een reactie posten