Powered By Blogger

donderdag 18 januari 2018

Evi en de gekleurde vlinder

                                     ~ Review kleurboek Evi en de gekleurde vlinder ~
                                               Johanna Basford - Kosmos Uitgevers


Onlangs mocht ik van Kosmos Uitgevers dit onwijs leuke Kleur- en vertelboek ontvangen ter recensie.
Ik wil Kosmos Uitgevers hier ontzettend voor bedanken.
Toen ik hoorde dat Johanna Basford bezig was met een nieuw kleurboek was ik super enthousiast en benieuwd wat het ging worden.
Natuurlijk kon ik dus ook niet wachten zoals vele andere kleurders met mij tot dit kleurboek ook in Nederland werd uitgegeven. Evi en de gekleurde vlinder is een Kleur- en vertelboek, Evi zit in een wonderbaarlijke wereld en een prachtig avontuur ze gaat op zoektocht naar de gekleurde vlinder.






















Informatie van het internet over het kleurboek:

Evi en de gekleurde vlinder (Ivy and the inky butterfly) is een kleur- en vertelboek ineen vankleurkoningin Johanna Basford. Johanna schreef een verhaal bij haar prachtige illustraties met vlinder Evi in de hoofdrol. Zo kunnen moeders en oma's hun eigen prentenboek inkleuren waardoor het voorlezen nog leuker wordt! Meerdere generaties zullen samen genieten van de geïllustreerde wereld van Johanna Basford. Gedrukt op het mooiste inkleurpapier is dit boek geschikt om met alle kleurmaterialen in te kleuren. 



Hieronder laat ik een aantal platen zien uit het kleurboek





Oh wat hebben we met z'n allen uitgekeken naar dit prachtige kleurboek van kleurkoningin Johanna Basford, waaronder ikzelf natuurlijk!
De voorkant van het kleurboek is al prachtig, benieuwd wat er allemaal in de binnenkant staat.
Prachtige platen en natuurlijk het verhaal van Evi en de gekleurde vlinder.
Het papier is heerlijk stevig dus met vele kleurmaterialen kun je hierin aan de slag gaan.
Dit kleurboek neemt je mee in het avontuur van Evi die op zoektocht gaat naar de gekleurde vlinder, wist je dat er meer dan 200 vlinders door dit boek fladderen! Kun jij ze allemaal vinden?





De eerste plaat die ik graag wilde gaan inkleuren is meestal het voorblad waar je je naam kunt invullen, ik heb zelf nog geen naam in dit kleurboek ingevuld omdat ik er nog niet geheel uit ben of ik dit kleurboek misschien wel voor iemand helemaal ga inkleuren, of dat ik het kleurboek lekker voor mijzelf houd, voor nu eerst maar eens zien dat ik dit mooie Kleur- en vertelboek vol krijg!
Deze plaat heb ik ingekleurd met mijn Faber Castell Polychromos, deze kleurpotloden kleuren heerlijk op dit papier in het kleurboek.





De tweede plaat die ik kleurde is deze mooie pagina geworden vol met de prachtigste bloemen!
Ik pakte voor deze plaat ook mijn kleurpotloden de Bruynzeel Eurocolor mijn oude vertrouwde kleurpotloodjes, (ze worden al wat korter).
Ook deze kleurpotloden kleuren heel prettig op het papier, ook blenden gaat prima en zonder problemen, kortom het papier in dit kleurboek is geweldig!




Derde en een na laatste plaat die ik gekleurd heb is wederom geheel ingekleurd met kleurpotloden, ik kleur nu eenmaal erg graag met kleurpotloden in mijn kleurboeken.
Voor deze plaat heb ik gebruik gemaakt van mijn nieuwe Marco Raffine kleurpotloden, deze potloden komen uit het buitenland, China. Ze kleuren ontzettend fijn en ook erg prettig in dit mooie kleurboek.
Zelfs het blenden met deze kleurpotloden en kleuroverlopen maken gaat ook super.





De vierde en echt laatste plaat die ik kleurde is deze plaat geworden met weer een stukje verhaal van Evi en de gekleurde vlinder.
Deze sleutels heb ik allen ingekleurd met glitter gelpennen, jammer genoeg zie je dit niet op de foto, en Faber Castell Pitt artist stiften.
De sleutels glitteren erg mooi in het boek, baal er een beetje van dat je dit niet goed ziet op de foto maar het is zoals het is.
Natuurlijk hebben de Faber Castell stiften en de glitter gelpennen niets doorgedrukt aan de achterzijde van de volgende plaat, top kwaliteit papier hebben ze gebruikt in dit kleurboek ;)
Ik ben heel erg blij met de resultaten van mijn tot nu toe ingekleurde kleurpaten.




Niets slechts heb ik te vertellen over dit prachtige Kleur- en vertelboek helemaal achterin dit kleurboek staat zelfs een oefenpagina waar je dus jouw verschillende kleurpotloden en stiften eerst kunt uitproberen! Ik vind dit onwijs handig.
Het is leuk om bijvoorbeeld eerst het gehele verhaal van Evi en de gekleurde vlinder te lezen en daarna proberen om het kleurboek geheel vol te kleuren, je kunt het kleurboek voor jezelf houden of misschien wel inkleuren voor je kindje of je kleinkind onder andere, of je houdt dit kleurboek lekker voor jezelf!
Ik ga nog heel veel plezier beleven aan dit mooie kleur- en vertelboek er is nog genoeg te kleuren in dit boek!

Wil jij ook graag dit kleurboek in jou verzameling kleurboeken toevoegen?
Het kleurboek Evi en de gekleurde vlinder is onder andere te koop bij:

www.bol.com
www.yourcolourcreations.nl

(helaas zie ik dat overal het kleurboek momenteel uitverkocht of niet voorradig is)

De prijs van het kleurboek bedraagt: €12,50


ISBN: 9789043919876
Auteur: Johanna Basforf
Taal: Nederlands
Vertaald door: Anne Douque
Afmetingen: 19x254x217 mm
Gewicht: 705,00 gram
Verschijningsdatum: Oktober 2017

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten