Powered By Blogger

dinsdag 23 januari 2018

Mijn geheime tuin -speciale editite-

                                          ~ Review poster kleurboek Mijn geheime tuin ~
                                                  Johanna Basford - Uitgeverij Thoth


Enige tijd geleden mocht ik dit mooie poster kleurboek ontvangen ter recensie van Uitgeverij Thoth en mijn bevindingen over dit poster kleurboek met jullie delen.
Ik wil uiteraad Uitgeverij Thoth hiervoor hartelijk danken!
20 uitneembare kleurplaten om in te lijsten op zeer stevig papier.






















Informatie van het internet over het poster kleurboek:

Voor alle fans van Johanna Basford’s geliefde kleurboeken Mijn geheime tuin en Het betoverde woud.
Deze speciale kunstenaarseditie bevat de 20 mooiste tekeningen uit Mijn geheime tuin op posterformaat. De stevige bladen zijn enkelzijdig bedrukt en uitneembaar, zodat je ze na afloop kunt weggeven, of inlijsten.




Hieronder laat ik een aantal platen zien uit het poster kleurboek






Poster kleurboek Mijn geheime tuin - speciale editie is een groot en lekker dik kleurboek met zeer stevig papier waar je dus echt eindeloos kunt combineren met je kleurmaterialen!
Je kunt zelfs schilderen of aquarellen in dit kleurboek, het papier is daar stevig genoeg voor, kortom alle kleurmaterialen kun je wel gebruiken op dit papier uit het kleurboek want het is heerlijk dik.
In dit kleurboek staan allerlei leuke platen die je kunt gaan inkleuren en daarna eventueel als je dat leuk vind inlijsten, of gewoon in het boek laten zitten.
20 verschillende gedetailleerde platen uit Mijn geheime tuin met bladeren, bloemen, dieren en noem maar op.






Ik ben met mijn eerste plaat begonnen in dit poster kleurboek en koos voor een hart vol met bloemen en bladeren.
Aangezien het best een priegelplaat is koos ik om met mijn Stabilo fineliners point 88 en voor de wat grotere stukjes mijn Stabilo stiften 68 te gebruiken.
De Stabilo stiften en fineliners gaan beide heel prettig op dit papier, niets drukt door omdat het zulk stevig en dik papier is waar ik zelf erg blij mee ben.
De fineliners zijn met name erg fijn voor de fijne lijntjes die je inkleurt en voor de grotere stukken zijn welke stiften dan ook prima.





De tweede plaat vol met bladeren en twee uiltjes die achter de bladeren vandaan even stiekem komen kijken waar ik mee bezig was.
Voor deze plaat koos ik ervoor om met twee verschillende merken kleurstiften te werken, en wel de stabilo stiften 68 en de Caran D'ache Geneve Fibralo brush, de Caran D'ache fibralo brush stiften heb ik overigens pas, daar komt binnenkort ook een review over en ze kleuren onwijs fijn!
Ook bij deze plaat is er helemaal niets doorgedrukt aan de achterzijde van de plaat, wat een geweldig papier!
Zelf zou ik overigens geen platen uit het boek halen omdat ik dit gewoon zonde vind.





 Mijn eindresultaat over het poster kleurboek Mijn geheime tuin: 

Als allereerste wil ik toch echt het papier prijzen, het is zeer stevig en dik, je kan er dus met allerlei kleurmateriaal op kleuren of zelfs schilderen/aquarellen!
Je zou er zelfs met de alcohol markers op kunnen kleuren voor de marker liefhebbers onder de kleurders, leg er altijd wel een vel papier onder, je weet het maar nooit. Een gewaarschuwd mens telt voor twee ;)
De verschillende platen in dit poster kleurboek zijn ook erg leuk er staat echt vanalles in, 20 uitneembare kleurplaten (posters) om in te kleuren.
Misschien ook nog een leuk weetje: Johanna's eerste boek, Mijn geheime tuin, dat in het najaar van 2013 bij Uitgeverij Thoth verscheen, was een enorme bestseller en is inmiddels in 35 landen vertaald.
In het voorjaar van 2015 verscheen bij THOTH de langverwachte opvolger Het betoverde woud.

Het kleurboek is onder andere te koop bij:

https://thoth.nl
www.eci.nl



De prijs van het kleurboek bedraagt: €16,95

Auteur(s): Johanna Basford
Taal: Nederlands
Bindwijze: Paperback
Formaat: 33 x 25 cm
Omvang: 20 posters gedrukt op 350 grams karton
Illustraties: 20 kleurplaten
Verschenen: September 2015
ISBN: 978 90 6868 685 2

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt







Geen opmerkingen:

Een reactie posten