Powered By Blogger

donderdag 11 januari 2018

Kleurboek Coloriage Wild 2

                                         ~ Kleurboek Coloriage Wild 2 - Emmanuelle Colin ~
                                                               Koud Kunstje Hobbywinkel


Van Hobbywinkel Koud Kunstje in Amsterdam mocht ik dit geweldige kleurboek Coloriage Wild 2 ontvangen ter recensie.
Ik wil Hobbywinkel Koud Kunstje hiervoor hartelijk bedanken!
Een kleurboek vol met allerlei schattige meisjes in het wild.





















Informatie van het internet over het kleurboek:

Dit is het tweede kleurboek wat Emmanuelle Colin illustreerde
28 Kleurplaten
14 Designs x 2 vel
14 verschillende kleurplaten waarvan je er dus van elk schattig meisje 2 kunt inkleuren.
250 grams papier.


Hieronder laat ik een aantal platen zien uit het kleurboek:








Van Hobbywinkel Koud Kunstje mocht ik mooie kleurboek ontvangen ter recensie, ik was erg benieuwd wat ik ervan kon verwachten. Het eerste deel van Coloriage Wild kende ik ook nog niet, dus dit kleurboek was geheel nieuw voor mij.
Allerlei schattige meisjes staan er in dit kleurboek die wachten om een kleurtje te krijgen.
Het papier is een soort aquarel waardoor je dus met lekker veel kleurmaterialen in aan de slag kunt gaan het papier is 250 grams, dus stevig genoeg om ook met stiften/markers of bijvoorbeeld aquarel kleurpotloden in te kunnen kleuren.
Ik pakte mijn kleurmaterialen erbij en ging ermee aan de slag.





Als eerste kleurde ik dit lieve meisje met mijn Faber Castell pitt stiften ik heb twee verschillende huidskleur tinten gebruikt voor haar gezicht en haar lijfje, een donkerder huidskleur voor de schaduwen en een lichte kleur om haar lijfje kleur te geven.
Haar haren wilde ik graag blond met highlights geven, ik vind dit zelf goed gelukt en ben er dus ook erg blij mee!
Ze heeft ook nog twee hele mooie bloemen in haar haren, deze gaf ik een paarse tint.
De stiften op dit papier kleurden erg prettig en je kan er ook heel goed mee blenden met de Faber Castell stiften.








De tweede plaat is ook een lief meisje met ook weer prachtige bloemen in haar haren ze leven denk ik meer in het wild ofzo, vandaar het kleurboek ook die naam heeft gekregen denk ik zelf. (fantasie)
In het groene blad zie je ook een klein spinnetje.
Deze plaat heb ik geheel ingekleurd met Marco Raffine kleurpotloden zelf vond ik deze kleurpotloden niet heel erg geschikt op dit papier, het kleurde in ieder geval niet zo prettig op dit papier.
Met het eindresultaat ben ik verder wel erg tevreden alleen had ik de ogen en haar huidskleur ietsje beter kunnen doen, maar laat ik niet al te perfectionistisch zijn voor mezelf.





De derde en laatste plaat kleurde ik geheel met Graph'it markers dit zijn markers op alcohol basis.
Met alcoholmarkers krijg je een heel mooi resultaat op dit stevige papier uit het kleurboek, kijk maar naar haar huidskleur ik heb de huidskleur tint gebruikt en de roze tint voor de aanzet en de schaduwen.
Wel ben ik er twee keer overheen gegaan om het zo egaal en mooi mogelijk te krijgen, en wat een resultaat! Echt super!
Dit papier is voor deze markers zeker geschikt wel heb ik onder de plaat een blanco vel papier gelegd tegen eventueel doordrukken of doorbloeden (uitlopen van de inkt).



Mijn oordeel over dit kleurboek: 

De schattige meisjes in dit kleurboek zijn echt superleuk! Ze hebben bijna allemaal bloemen in hun haar of een indianen tooi op hun hoofd en natuurlijk kleine spinnetjes of vogeltjes.
Het papier van dit kleurboek is geschikt voor veel verschillende kleurmaterialen aangezien het papier 250 grams is, dus ook lekker aquarellen, verven of met markers kleuren in dit kleurboek kan geen kwaad. Kijk wel nogmaals uit met alcoholmarkers deze drukken altijd door!
De platen zijn enkelzijdig bedrukt en hebben zelfs ook nog eens een perforatierand, waardoor je de platen er eventueel voorzichtig uit kunt halen en bijvoorbeeld inlijsten. Hoe leuk is dat!
Ik raad jullie zeker dit leuke kleurboek aan.

Het kleurboek Coloriage Wild 2 is te koop bij onder andere:

koudkunstje.nl

De prijs van het kleurboek bedraagt: € 12,95,-

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt

Facebookpagina Koud Kunstje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten