Powered By Blogger

woensdag 13 maart 2024

Maria Trolles Universum - Kleurboek

                                       ~ Review Maria Trolles Universum kleurboek ~ 
                                                                   Uitgeverij Mus



Een kleurboek van Maria Trolle: Jubileumuitgave met 70 favorieten en 22 nieuwe illustraties!
Er staan in dit kleurboek dus al bekende platen van Maria Trolle in maar ook 22 nieuwe Illustraties, superleuk dus!
Er staan platen in van een aantal uit haar vorige prachtige kleurboeken waar ik ook echt dol op ben en 22 nieuwe platen waarvan ik er ook 2 gekleurd heb!





Samenvatting:

Betreed de wonderbaarlijke wereld van Maria Trolle in Universum. Deze jubileumcollectie bevat 70 van Maria's populairste illustraties en 22 nieuwe platen. Betreed een wereld van weelderig groen en wonderlijke fantasie. Ruik de geuren van een tuin in volle bloei en baad in het zonlicht dat door het bladerdak sijpelt. Rust uit bij de kabbelende beek om hallo te zeggen tegen Luna en Myra, de feeën en de magische dieren van het bos. Kalmeer je geest en laat de kleuren van je verbeelding dit magische koninkrijk opfleuren, van de prachtige landschappen tot de kleine diertjes die spelen in het gras. Bezoek aan het einde van het boek het register van de planten- en diersoorten die in de illustraties voorkomen. 


Hierbij een aantal platen uit het mooie kleurboek:









Er staan echt veel mooie platen in dit gave jubileum kleurboek! Dus het was weer eens lastig kiezen voor mij.
Ik begon aan een plaat waaronder geschreven staat: universum, dus dit is gelijk een nieuwe illustratie van Maria Trolle! Een lief klein meisje wat gezellig tussen de bloemetjes staat!
Een heerlijk lente-gevoel kreeg ik ook meteen met het inkleuren van deze plaat!
Ik gebruikte mijn nieuwe Derwent Chromaflow kleurpotloden voor deze plaat, wat kleuren deze potloden fijn zeg, ook op het papier in het kleurboek kleurden ze zeer prettig!


 

Door naar mijn tweede plaatje en dat is ook al zo'n lieve plaat! Hiervoor pakte ik mijn Marco Raffine kleurpotloden erbij, ook deze kleurden erg fijn in dit kleurboek. Alleen vind ik bij de Marco Raffine dat je een stuk harder moet drukken voor mooie kleurafgifte, is voor mij niet een heel groot probleem verder.
De plaat vind ik ook erg leuk geworden zoals de kleuren zijn geworden!
De achtergrond heb ik lichtblauw gekleurd en hiermee zachtjes gekleurd, anders is de achtergrond teveel aanwezig en dat zou ik persoonlijk zonde vinden!




Mijn laatste plaat is toevallig ook een nieuwe van universum! Een leuke konijn tussen de bloemen & de plantjes, hoe toevallig ook aangezien het eind deze maand ook pasen is! 
Heerlijke vrolijke kleuren gebruikt in deze plaat waar ik ook hierbij een fijn lente-gevoel heb gekregen!
Ook hier gebruikte ik kleurpotloden, de Arteza dat zijn ook super potloden! Kleuren lekker zacht en soepel over het papier in dit kleurboek! Ik vind het papier wat Mus uitgeverij gebruikt sowieso heel erg prettig!





Ik ben in ieder geval weer heel blij met dit kleurboek en ga er zeker nog veel meer in kleuren! Toevallig ben ik ook bezig met een kleurboek van Maria Trolle - Maanvallei om deze helemaal vol te kleuren! Ik ben al goed op weg..


Wil jij nou ook graag dit boek in jou collectie erbij, wat ik natuurlijk wel snap als je ook fan bent van Maria trolle haar kleurboeken!
Dan kan je deze gave Jubileumuitgave hier bestellen:  https://www.uitgeverijmus.nl/producten/9789045329031-universum


ISBN:9789045329031
Auteurs:Maria Trolle
Bindwijze:Hardcover
Extra:88
Blogpagina mandy kleurt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten