Powered By Blogger

vrijdag 10 augustus 2018

Kleurboek Botanicum

                                         ~ Review Kleurboek Botanicum - Maria Trolle ~
                                                     Bbnc Uitgevers/Mus Creatief 



Van Bbnc Uitgevers/Mus Creatief mocht ik het kleurboek Botanicum ontvangen, deze is geïllustreerd door Maria Trolle, wat een mooi kleurboek! Bomvol met schitterende bloemen en natuur.
Ik wil Bbnc Uitgevers/Mus Creatief natuurlijk hartelijk danken voor dit kleurboek!
Ook Maria Trolle heeft al meerdere mooie kleurboeken uitgebracht, dit is al haar vierde kleurboek.



























Informatie van het internet:

Stap in de magische natuurlijke wereld van Maria Trolle in haar nieuwste kleurboek Botanicum. Haar prachtige lijnenspel vormt de ultieme basis voor een perfecte kleurplaat. Liefhebbers van natuurlijke motieven, met weelderige bossen vol kleurrijke planten en bloemen kunnen hun hart ophalen. Van zomerse pioenrozen en pauwenveren tot herfstkransen en winterse lelietjes-van-dalen. Het boek is prachtig uitgevoerd met een kartonnen kaft, goudkleurig linnen band, gouden opdruk en goudfolie op de voorkant en prachtige diepzwarte schutbladen. Het papier is licht getint, waardoor de kleuren extra mooi uitkomen. Je zal tot over je oren verliefd worden op de 96 pagina's vol met weelderige tuinen, planten, bloemen en dieren - zo uit het Scandinavische landschap geplukt. Maria Trolle is grafisch ontwerper en illustrator. Ze woont in Tyreso, net buiten Stockholm. Haar passie voor tuinieren loopt als een de rode draad door haar werk, waarbij ze zich dagelijks laat inspireren door planten, bloemen en dieren - het liefst uit haar eigen tuin.


Hieronder laat ik een aantal platen zien uit het kleurboek Botanicum:





Hele mooie platen staan er in dit boek, Van bloemen, planten, dieren, natuur.
Ik heb meerdere platen al ingekleurd in dit kleurboek, ik kon mezelf niet beheersen met zulke schitterende platen!
Het papier in dit kleurboek leent zich prima om meerdere kleurmaterialen te gebruiken door het stevige papier wat Bbnc heeft gebruikt! Het boek heeft een harde cover en is ook weer prachtig afgewerkt met goudfolie.




Mijn eerste kleurwerk in dit boek is dit kleine draakje geworden wat voorin het kleurboek staat.
Ik heb hier gebruik gemaakt van mijn Derwent Coloursoft kleurpotloden en een blauwe glitter gelpen.
Zoals je ziet zijn de glitters goed overgekomen op de foto, daar ben ik blij mee!




Mijn tweede plaat uit het kleurboek, ik heb er een heel leuk verhaaltje bij geschreven op mijn kleurpagina Mandy kleurt waar ik al superleuke reacties kreeg!
Ik schrijf hem hier ook nog even:
Er was eens... een heel lief meisje, bang in het donker!
Ze ging onder een struik van mooie bloemen zitten die zo fel waren dat ze oplichten in het donker..
Prompt verscheen daar een klein elfje die naar haar zwaaide en zei: kom maar, je hoeft niet bang te zijn in het donker, het is hier heel mooi! 

Gebruik gemaakt van mijn Bruynzeel Expression kleurpotloden, de achtergrond met pastelkrijt bewerkt zodat het een donkere lucht is.
En als laatste hier en daar wat glitters met de Pentel Metallic gelpennen.





Derde plaat heb ik ook gebruik gemaakt van kleurpotloden, deze keer mijn nieuwste!
De Caran D'ache Luminance.
Deze kleurpotloden zijn even wennen en kleurden niet zo heel prettig in dit kleurboek, ik heb al in andere kleurboeken gekleurd met de Caran D'ache Luminance en daar kleurden ze wel ontzettend fijn in, het is maar net wat je zelf fijn vind, het papier in dit kleurboek vinden deze potloden denk ik niet zo fijn.
Wel ben ik erg tevreden met het resultaat door laag over laag te kleuren.




Nou ik ga nog even door hoor! Bij deze plaat heb ik gebruik gemaakt van de Stabilo 68 kleurstiften, om natuurlijk ook even te kijken hoe stiften het zullen doen in dit kleurboek.
De stiften kleuren prima en prettig in het boek, groot voordeel de Stabilo 68 stiften hebben niets doorgedrukt aan de achterzijde van de pagina! Heel belangrijk vind ik zelf, omdat ik het anders echt zonde vind van de plaat die erachter staat.




Nu dan echt mijn laatste plaat voor de review!
Zoals ik al zei ik kon maar niet stoppen met kleuren, de een na de andere prachtige plaat zag ik staan die ik zo graag wilde kleuren! Kleurboek Botanicum valt in de smaak bij mij :)
De plaat heb ik gekleurd met verschillende kleurpotloden, zoals de derwent coloursoft en mijn oude Bruynzeel Eurocolor Potloden. Ook heb ik gebruik gemaakt voor de vissen met Staedtler Triplus Fineliners.
De omranding van het lijstje kleurde ik met een zilveren potlood, alleen zie je dit helaas niet terug op de foto.





Het kleurboek Botanicum valt zoals je ziet erg bij mij in de smaak, en zal ik ook nog zeker veel plezier beleven aan het kleuren in dit kleurboek.
Wist je dat achterin dit kleurboek nog plek is om je pennen en potloden te testen, erg handig!
Ook achterin staat een heel Register met de namen van de bloemen en planten zodat je eventueel kan struinen op het internet welke bloem dat nou precies is, of misschien heb je wel groene handen en weet je het allemaal, ik in ieder geval niet!
Het papier is wederom weer Geweldig gekozen in dit kleurboek door Bbnc!
Niets te klagen, het is gewoon een heel mooi kleurboek! En als je al gek was op de kleurboeken van Maria Trolle dan mag deze natuurlijk niet ontbreken in de kleurcollectie!


Kleurboek Botanicum is via deze link te bestellen bij:
www.bbnc.nl
www.yourcolourcreations.nl

De prijs van het kleurboek bedraagt: 14,99  

ISBN:9789045323237
FORMAAT:257x217x20 mm
GEWICHT:777 gram
AUTEUR(S):Maria Trolle
OMVANG:96 pagina's
UITVOERING:Hardback

Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt











Geen opmerkingen:

Een reactie posten