Powered By Blogger

zaterdag 25 augustus 2018

Kleurboek Dikke Dames - Zomertijd

                                           ~ Review Kleurboek Dikke Dames - Zomertijd ~
                                                     Kleurplaten & Art journal knipsels
                                                         Bbnc Uitgevers/Mus Creatief


Van Bbnc Uitgevers/Mus Creatief kreeg ik dit leuke kleurboek Dikke Dames - Zomertijd opgestuurd ter recensie.
Het is een wat kleiner kleurboek, met onwijs leuke platen en Art Journal knipsels die je kunt inkleuren en gebruiken voor in je Art Journal wat steeds populairder wordt!
k wil Bbnc Uitgevers/Mus Creatief hier hartelijk voor danken!
Julia Woning heeft dit leuke kleurboekje met Art journal knipsels ontworpen, ook Julia Woning heeft nog veel meer leuke kleurboeken, maar ook leerboeken waar ze jou leert om te tekenen en de kleurtechnieken!






Informatie van het internet:

De Dikke Dames zijn vrolijker dan ever want het is zomer! De voluptueuze dames flaneren langs het strand, drinken een drankje aan de cocktailbar of zitten gezellig aan de thee (alsof het buiten niet warm genoeg is!). Ze brengen altijd gezelligheid mee en toveren een glimlach op je gezicht. De trefzekere lijnen van kunstenares Julia Woning zorgen ervoor dat haar tekeningen ideale kleurplaten vormen. Door haar prachtige lijnenspel word je in de voorstellingen gezogen en krijg je meteen zin om de platen met kleur nog meer tot leven te laten komen. Naast 30 vrolijke tekeningen, vind je in dit kleurboek ook art journal knipsels: tekeningen die je kunt uitknippen en verwerken in pagina's van je art journal. Je kunt ze gebruiken als basis of als inspiratie. Het handige formaat van dit kleurboek maakt het uitermate geschikt om mee te nemen op vakantie! Julia Woning studeerde in 1994 af aan de Willem de Kooning academie en werkt sindsdien als illustrator, portrettist en beeldend kunstenaar. Julia is vooral bekend van haar Dikke Dames schilderijen, die in verschillende galeries in Nederland te bewonderen zijn. BBNC bracht eerder haar Kleurtechniekenworkshop, Creatieve tekentechniekenworkshop en diverse kleurboeken van haar hand uit - haar Dikke Dames kleurboeken, Dikke Dames agenda, een portrettenkleurboek en verschillende dierenkleurboeken. Meer informatie over Julia's werk of over het volgen van een workshop in haar atelier is te vinden op www.juliawoning.com.

Hieronder laat ik een aantal platen zien uit het kleurboek Dikke Dames - Zomertijd:






Er staan allerlei platen in van de beroemde Dikke Dames natuurlijk, ontworpen door Julia Woning.
Deze keer staan de Dikke Dames in het thema van de zomer. wat is het ook lekker warm geweest afgelopen tijd! Gelukkig is het inmiddels wat minder want kleuren met potloden in die warmte ging niet al te best kan ik je vertellen.
Ik las ook veel erover op Facebook dat meerdere mensen het niet zo leuk meer vonden en zo graag wilden gaan kleuren, ik heb dagen gehad dan zette ik de ventilator voor m'n neus en kleuren maar!
Ook staan er in dit boek een aantal leuke Art Journal knipsels die je kunt inkleuren en daarna gebruiken voor in je Art Journal, heel leuk bedacht!




Mijn eerste plaat uit het Dikke Dames - Zomertijd kleurboek is gelijk ook de allereerste plaat in dit kleurboek geworden. 2 Dikke Dames op het strand.
Ik heb mijn nieuwe Faber Castell Goldfaber potloden hiervoor gebruikt, deze potloden heb ik nog niet zo heel lang! Ze kleuren echt super! Ik ben er dan ook heel erg blij mee.
Ook het water in de achtergrond heb ik met deze kleurpotloden gekleurd.





Mijn tweede plaat werd deze vrolijke Dikke Dame op een warme zomerdag.
Voor deze plaat heb ik gebruik gemaakt van verschillende kleuren Ecoline Brushstiften, ik heb er een blanco vel papier voor de zekerheid ondergelegd voor het geval het misschien zou doordrukken, dit was niet het geval! Het papier is wel ietsjes gaan bobbelen maar dat vind ik geen probleem, de platen in het kleurboek zijn enkelzijdig gedrukt!





En mijn derde en laatste plaat voor de review is dit leuke Art Journal knipsel geworden van een Dikke Dame, met heel vrolijk gekleurd haar!
Ik heb voor dit leuke Art Journal knipsel gebruik gemaakt van mijn Derwent Coloursoft kleurpotloden, deze kleuren heerlijk zacht in het kleurboekje!
Ik ga dit Art Journal knipsel ook gebruiken voor in mijn Bullet Journal voor nu. Ik gebruik mijn Bullet Journal namelijk voor vanalles :)






Het kleurboek Dikke Dames - Zoomertijd valt zeker bij mij in de smaak en ga ik ook zeker nog veel in kleuren! Vooral ook de Art knipsels die ik laat zien in de review ga ik natuurlijk inkleuren en gebruiken.
In dit kleurboek staan nog veel meer leuke platen van de leuke Dikke Dames in het thema de Zomer, met ook nog veel meer Art Journal knipsels, je kan met dit kleurboek dus vanalles. Platen inkleuren en de Art Journal knipsels kan je vast ook gebruiken, laat je creatieve geest erin los zou ik zeggen!
Het papier in dit kleurboek is van prima kwaliteit, de Ecoline Brushstiften zijn op waterbasis maar ook best wel nat moet ik zeggen, maar deze hebben dus niets doorgedrukt op de achterzijde van de pagina, dit had weinig uitgemaakt voor mij hoor. Wel is het papier dus iets gaan bobbelen daar merk je niets van, leg er wel even wat onder voor de zekerheid!

Het kleurboek Dikke Dames - Zomertijd Kleurplaten & Art Journal knipsels is via deze link te bestellen bij:
www.bbnc.nl
www.yourcolourcreations.nl
www.bol.com

De prijs van het kleurboek bedraagt: €9,99,-

ISBN: 9789045323442
FORMAAT: 170x170x7 mm
GEWICHT: 141 gram
AUTEUR(S): Julia Woning
OMVANG: 72 pagina's
UITVOERING: Paperback


Blogpagina Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt











Geen opmerkingen:

Een reactie posten