Powered By Blogger

woensdag 8 augustus 2018

Pentel Arts Oil Pastels/ Oil Pastels Drawing Pad & Liquid Gel Roller Pen Gelpennen

          ~ Review Oil Pastel/ Oil pastels Drawing Pad & Liquid Gel Roller Gelpennen ~
                                                                    Pentel Arts



Onlangs mocht ik een pakketje van Pentel Arts ontvangen met kleurmaterialen om daarover een review te schrijven.
Ik wil Pentel Arts hiervoor hartelijk danken!
Wat zat er in dat pakketje: 1 doosje met Olie Pastels met een gratis Olie Pastels Drawing pad
Een doosje met 8 Liquid Gel Roller Pennen
En als extra kreeg ik ook twee gouden pennen! Een gouden Pentel Paint marker met medium bullet point en een Metallic Sparkling line/Pigment Gel Ink.












Informatie over de Olie Pastels:


De Pentel PHN Oliepastels zijn van zeer hoge kwaliteit en gemakkelijk aan te brengen en te mengen en verkrijgbaar in sets van 12, 16, 25, 36 en 50 kleuren.

Producteigenschappen:

  • Briljante, lichtbestendige kleuren
  • De Pentel PHN Oliepastels hebben een langzame droogtijd wat betekent dat je een aantal weken aan een stuk kunt werken
  • De Pentel PHN Oliepastels worden soepel aangebracht en mengen gemakkelijk met behulp van wattenstaafjes, vingers of tortillon voor subtiele tinten en kleurmengsels
  • Ideaal voor de meeste papiersoorten (zoals pastel, waterverf, patroon, craft enz.) en canvas-, olie- en acrylplaten
  • De Pentel PHN Oliepastels zijn geweldig om te gebruiken in combinatie met aquarellen, olieverf en zachte pastels
  • Fantastisch bereik van maximaal 50 kleuren
  • De Pentel PHN Oliepastels zijn verkrijgbaar in sets van 12, 16, 25, 36 en 50 kleuren
Informatie over de Liquid Gel Roller Pen:



De Pentel Hybrid Dual Metallic K110 is een innovatieve gelroller die 2 verschillende kleuren laat zien afhankelijk van de lichtval en de kijkhoek. De kleuren veranderen op licht/donker papier. Ideaal voor het markeren en ontwerpen op donker papier. Het glanzende glitter effect van de Pentel Hybrid Dual Metallic K110 blijft zichtbaar op donker papier. 

Producteigenschappen:

  • Innovatieve nieuwe gelroller
  • De Pentel Hybrid Dual Metallic K110 produceert twee kleuren: één kleur op licht gekleurd papier en een variatie op donker papier
  • Acht kleuren = 16 tinten!
  • Plus! Prachtige sprankelende effecten op al het papier
  • De punt van 1,0 mm schrijft soepel en gelijkmatig
  • Lijndikte: 0.5 mm








Ik mocht de Olie Pastels in een set van 25 kleuren ontvangen daardoor heb je best een aantal kleuren waar je vast en zeker hele mooie creaties mee kunt maken, zoals ik dat gedaan heb.
Ik heb als eerste met de Olie Pastels geschreven en de kleuren hoe ze overkomen op papier in het boekje wat je gratis bij de Olie Pastels krijgt.





Ik maakte ook een creatie met de Olie Pastels in dit 200 grams boekje een liefdes vogelpaar aan de hand van een YouTube filmpje van Art Arena.
Ik ben Super tevreden met het resultaat! De bloemetjes die aan de takjes zitten heb ik met een witte Gelpen gedaan van Gelly Rol.
Ook maakte ik zoals te zien is op de tweede foto hieronder een Zonnebloem met de Olie Pastels en met de tekst: 'I Bring you Flowers' met een zwarte Tombow Fudenosuke fineliner.




Dan ga ik nu over naar de onwijs mooie Liquid Gel Roller Pennen, daar heb ik ook genoeg over te vertellen en natuurlijk te laten zien welke creaties ik maakte met deze mooie Metallic glitterpennen.
Ik heb een setje met 8 verschillende kleuren metallic glitterpennen mogen ontvangen, en wat een geweldige kleuren zeg, en glitters in overvloed!




'De foto heb ik extra groot gemaakt zodat jullie de geweldige mooie kleuren en glitters zo goed mogelijk kunnen zien.
Ik heb een setje van 8 prachtig mooie verschillende kleuren Metallig Glitterpennen mogen ontvangen, waar ik heel erg blij mee ben!
De glitters komen in het echt natuurlijk veel mooier over maar ook op foto is het me aardig gelukt.
Deze plaat komt uit het kleurboek Juwelenkistje van Hanna Karlzon en deze gelpennen hebben niets doorgedrukt!




In deze plaat heb ik 3 kleuren gebruikt van de Glitterpennen, gouden, paarse en groene.
Voor de achtergrond en hier en daar bij de bladeren.
Op de foto is het dit keer helaas heel moeilijk te zien, maar ik krijg het niet beter op de foto, ik ben zelf wel weer erg tevreden over het eindresultaat!





Als laatste wat ook nog bij in het pakketje zat, zijn deze 2.
De eerste is een gouden Paintmarker (krijtstift) en de tweede is een gouden metallic Gelpen.
Ook hiermee heb ik gewerkt en laat jullie de foto's ervan zien.
Met de gouden krijtstift kun je ook hele mooie achtergronden maken of bijvoorbeeld stipjes zetten, ziet er heel mooi uit in kleurboeken. Kijk wel uit en test eerst even of dit niet doordrukt eventueel in je kleurboek want dat zou zonde zijn, op dikker papier heb je daar natuurlijk minder last van.
Ook kun je deze krijtstift gebruiken in bijvoorbeeld mixed media's wat ik tegenwoordig veel lees.
Met de gouden metallic gelpen kun je mooi schrijven zoals een tekst op een kaartje, maar bijvoorbeeld ook prima te gebruiken voor achtergronden.





Zoals je ziet op de foto's heb ik twee kaartjes gemaakt en met de gouden Paintmarker een tekst geschreven. De gouden krijtstift schrijft lekker dik, wel eerst even schudden voordat je ermee aan de slag gaat. Kijk wel uit dat je niet te hard drukt anders heb je weleens kans dat je een klodder op je papier hebt zitten, ook dat is zonde! Oefen er eerst even mee.




Ik ben erg blij met alle kleurmaterialen welke ik kreeg ter recensie, en wil hiervoor Pentel Arts nogmaals hartelijk danken!
Ik heb met heel veel plezier met alle producten gewerkt en zal er nog lang plezier van hebben met het gebruik van deze materialen.


Prijzen van de producten:
Pentel PHN Oliepastels Pentel Arts 25 stuks: €7,70,-
Pentel Hybrid Dual Metallic 8 stuks: €15,58,-
Gouden Metallic Gel pen: € 2,85,-
Pentel Paint Marker Goud Medium bullet point: € 3,40,-

De producten zijn te bestellen via deze link: www.pentelarts.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten