Powered By Blogger

dinsdag 7 maart 2017

Ecoline Brushpens + blenderpen

                                                            ~Review Ecoline Brush pens~ 


Van Van der Linde kunstenaarsmaterialen kreeg ik een set ecoline brushpens inclusief 5 extra ecoline brushpens en een blenderpen toegestuurd om er een recensie over te schrijven.
Ik wil Van der Linde kunstenaarsmaterialen hiervoor heel hartelijk bedanken.
























Op de foto zijn de Ecoline brushpens te zien, ik heb het setje met 10 stuks verpakt gekregen, en nog 5 losse stiften erbij gekregen die ik mooi vond in verschillende kleurtjes en natuurlijk de blenderpen om de kleuren mee te blenden.
Ze zijn verpakt in een hardplastic doosje, zodat je ze ook makkelijk kunt opbergen.

De Ecoline brushpens, misschien kennen sommige van jullie ze al.
We kennen natuurlijk allemaal wel de ecoline potjes, nu heeft Royal Talens de ecoline in een marker/stift uitgebracht.


ECOLINE is een geconcentreerde transparante waterverf.

De Ecoline Brushpennen zijn verkrijgbaar in 29 verschillende kleuren en in setjes met 5 stuks (E 7,75) of in een setje van 10 stuks (E 15,60).
Je kan de kleuren die je graag erbij wil ook los kopen voor (E 1,92).
Volgens de verpakking hechten deze brushpennen van Ecoline goed op aquarelpapier, tekenpapier en karton.
Met de blenderpen die je er ook los bij kunt kopen, kun je de kleuren lichter maken, en ermee de kleuren blenden.


                                                         Mijn eerste indruk:


De Ecoline Brushpennen zitten verpakt in een handig doosje, zodat je ze ook goed kunt opbergen.
Het setje wat ik heb mogen ontvangen zitten verpakt met 10 verschillende kleuren.
De kleuren zijn:
- zwart
- ultramarine violet
- blauw violet
- ultramarijn donker
- hemelsblauw
- groen
- donkeroranje
- gele oker
- citroengeel
- scharlaken rood.
Ook kreeg ik 5 losse kleuren:
- karmijn
- turkooisblauw
- koudgrijs
- magenta
- donkergroen
- blenderpen

De marker/stift heeft een penseelpunt en is fijn genoeg om kleinere vakjes mee in te kleuren, of juist grotere vakken mee in te kleuren.


Hieronder laat ik een aantal platen zien wat ik heb gekleurd met deze brushpennen.



                Ook kun je met deze Ecoline Brushpennen heel mooi handletteren, als je daarvan houdt.


                                    
                                                                
                                                                      Mijn oordeel: 



De eerste foto is een losse kleurplaat met een zonnebril en een snor, ook heb ik op deze plaat een tekst gezet met een brushpen.
De stiften zijn natuurlijk geconcentreerde, transparante waterverf stiften dus snel doordrukken zal niet gebeuren, wel op dun papier heb je kans dat het wat doordrukt.
Laat je gekleurde plaat wel even drogen.
De tweede foto komt uit het kleurboek zwoele zomeravonden en deze plaat is natuurlijk ook gekleurd met deze ecoline stiften.
Zoals je kunt zien moet ik nog wel oefenen met de blenderpen, het is niet doorgedrukt maar ook niet heel mooi geworden vind ik zelf, ook dat kan je weleens hebben.
Op de twee andere foto's eronder heb ik wat handlettering gedaan in een schetsboek van mij.
Dit ging geweldig je kan harder drukken met deze stiften, zodat je een wat dikkere lijn maakt en zachter of met de punt dunnere lijnen schrijven.
De kleuren zijn heel helder zoals we dat kennen van Ecoline. Ze dekken heel goed.
Let er wel op dat je je plaat laat drogen, het is eenmaal een waterverf.
Het voordeel hiervan is dat je dus kleuren kunt toevoegen die zich mengen met de kleur die je als eerste gebruikt als het nog (nat) is.
De kleuren zijn allemaal heel goed te mengen, zo kun je dus nog meer kleuren maken!
Je kan dit doen door bijvoorbeeld op een oude cd of hard plastic op te zetten en vervolgens met de blenderpen te mengen.
Ik ben erg tevreden met deze Ecoline brushpennen en zal nog meer creaties gaan maken met deze stiften en ze ook gaan gebruiken met handlettering.


Wil jij nu ook graag deze Ecoline Brushpens aanschaffen dan zijn ze natuurlijk te koop bij:

vanderlinde
Voor de prijs van: 15,60,- set 10 stuks.

Facebook pagina Mandy kleurt
Blog Mandy kleurt




Geen opmerkingen:

Een reactie posten