Powered By Blogger

maandag 13 maart 2017

Review OchtendGloren Hanna Karlzon

                                                         Ochtendgloren ~Hanna Karlzon~



Van Bbnc kreeg ik ook dit kleurboek toegestuurd om er een review over te schrijven.
Ik wil Bbnc hiervoor hartelijk danken!
Net als het kleurboek Zwoele zomeravonden kwam ook, dankzij Bbnc uitgevers dit boek uit: ochtendgloren van Hanna Karlzon.
Er staan net weer andere kleurplaten in, maar ook weer zo geweldig mooi!

Dit is inmiddels haar derde kleurboek die Hanna uitbracht, eerst Dagdromen erna kwam Zwoele zomeravonden en nu ochtendgloren.
Hanna heeft ontzettend veel fans, waaronder ik zelf!
Haar illustraties die zij tekent zijn stuk voor stuk prachtig, daardoor is zij namelijk inmiddels ook wel erg populair geworden.






Informatie van het internet:

Ontwaak met de prachtige tekeningen van Hanna Karlzon. In 'Ochtendgloren' nemen mysteriauze wezens je mee door overwoekerde tuinen en oude bossen vol fonkelende kristallen, spreuken en magische drankjes. De magische illustraties van Hanna zijn gebaseerd op de Scandinavische natuur en zullen je laten overstromen van inspiratie.

Hanna Karlzon is een illustrator uit Umeå, Zweden. Ze is auteur van de wereldwijde bestsellers 'Dagdrömmar' en 'Sommarnatt', die als eerst zijn uitgegegeven in Zweden. Ze houdt ervan om bloemen, bossen, huizen en dieren te tekenen. Ze haalt haar inspiratie vooral uit de natuurlijke wereld die haar studio omgeeft in Noord-Zweden en voegt af en toe een vleugje art-nouveau, een snufje punkrock en een scheutje design uit de jaren '70 toe.



Hieronder laat ik een aantal platen uit het kleurboek zien:






De eerste plaat uit het kleurboek Ochtendgloren die ik heb gekozen is een zandloper, ik ben begonnen met mijn bruynzeel holland eurocolor kleurpotloden.
De kleurpotloden gingen super over dit geweldige papier in het boek, hier en daar heb ik wat harder gedrukt met de potloden om diepte te krijgen in mijn plaat.







De volgende plaat die ik koos is een mooie vogel, ik wist gelijk met deze plaat hier wil ik een knallende achtergrond in hebben.
Ik heb in deze plaat met mijn Faber Castell Polychromos gekleurd, deze kleurpotloden glijden over dit ongelooflijk fijne papier!
Voor de achtergrond heb ik pastelkrijt gebruikt van het merk: van eijck, ik moet heel eerlijk zeggen over de achtergrond ben ik zelf niet echt tevreden over, dit omdat ik gewoonweg de zon achterwege had moeten laten, achteraf gezien!






De derde en laatste plaat is alleen met stabilo 68 stiften gekleurd. Ik ben over deze plaat wel erg tevreden, en natuurlijk heb ik gekeken of deze stiften doordrukten op de andere plaat, want dit vind ik zonde in dit prachtige kleurboek.
Deze stiften hebben niet doorgedrukt, helemaal niets!
Omdat het papier in dit kleurboek echt wel stevig en dik is, kun je met heel veel verschillende materialen in dit kleurboek kleuren.






Ik ben weer ontzettend blij met de resultaten in dit kleurboek, behalve dan met mijn achtergrond bij de vogel, maar dat is weer een les voor de volgende keer!
Dit is haar derde kleurboek van Hanna Karlzon, en dankzij Bbnc is dit boek snel uitgebracht in Nederland, waar ik heel erg blij mee ben!
Het papier is overweldigend, lekker stevig waarmee je dus met veel verschillende materialen in dit boek aan de slag kunt gaan.
Haar platen zijn telkens weer anders, en toch lijken ze wel een beetje op elkaar. Maar daar houd ik van!
Wil jij ook in het bezit zijn van dit prachtig mooie kleurboek? Dan is het kleurboek Ochtendgloren onder andere te koop bij:

BBNC
Bol.com
Bruna.nl

Het kleurboek kost: 14,99,-


Illustrator: Hanna Karlzon

UITGEVER: BBNC Uitgevers
ISBN: 9789045321011
FORMAAT: 259x218x19 mm
GEWICHT: 767 gram
UITVOERING: Hardback


Blog Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt















 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten