Powered By Blogger

zondag 19 maart 2017

Review De magie van de Jungle

                                     De magie van de Jungle  ~Johanna Basford~



Van Kosmos Uitgevers kreeg ik dit leuke kleur- en zoekboek toegestuurd om te recenseren.
Hiervoor wil ik Kosmos uitgevers hartelijk danken!
Het is Johanna opnieuw gelukt om weer een prachtig kleurboek vol met leuke platen te maken.
Ik heb meerdere kleurboeken van haar, en elke keer weer staan er mooie kleurplaten in die je in kunt kleuren naar je eigen wens.
Het papier in dit kleur en zoekboek is ook weer heel fijn om op te kleuren.























Informatie van het internet:

 De magie van de jungle van kleurkoningin Johanna Basford staat vol prachtige kleurplaten van tropische bossen, wilde dieren en exotische vogels. De flora en fauna van de jungle bleken een onuitputtelijke bron van inspiratie voor Johanna Basford. Tijdens het kleuren zijn er in dit kleur- en zoekboek vele verborgen schatten te vinden, de zogenaamde verboden vruchten die de jungle rijk is. In totaal 96 pagina’s kleurplezier MET uitvouwbare poster! Heerlijk kleuren voor volwassenen op het beste kleurpapier.


Hieronder laat ik een aantal platen uit het kleurboek zien:





De eerste plaat uit het kleur- en zoekboek Magie van de Jungle die ik koos was een beetje pittig met alle bladeren, welke kleur ga ik de bladeren geven?
Verschillende tinten groen en wat zachtere kleuren, de lente begint inmiddels ook weer op gang te komen.
De vlinder heb ik ook in zachte kleuren gekleurd.
Ik heb voor deze plaat gekozen om met mijn bruynzeel eurocolor kleurpotloden te kleuren.
Deze kleurpotloden vind ik heel fijn om mee te werken en deden het geweldig in dit mooie kleurboek!







De volgende plaat die ik koos is een lieve leguaan geworden, ook deze heb ik in verschillende groentinten gekleurd met de stabilo 68 stiften.
De bloemen in dit beestje met een mooie donkerroze kleur gekleurd.
De stabilo 68 stiften gaan super in dit boek, ik heb gekeken naar de achterkant want dit boek is dubbelzijdig gedrukt, maar deze stiften hebben niets doorgedrukt, dit vind ik zeker een pluspunt en weet je dus gelijk dat dit papier zeker geschikt is voor de stabilo 68 stiften.






De derde en laatste plaat die ik kleurde in dit boek is een soort mandala met heel veel gezellige bloemen en een vlinder.
In deze plaat koos ik ervoor om roze, oranje en blauwtinten te gebruiken voor de bloemen.
De vlinder heb ik geheel in paarstinten gekleurd, ik ben erg tevreden met het resultaat toen de plaat af was.
Ik twijfelde nog wel of ik de achtergrond zou doen, maar dit heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan, omdat ik bang was dat de plaat dan misschien te "druk" zou worden.
In deze plaat heb ik met kleurpotloden gekleurd, ik gebruikte de Koh i Noor potloden en de bruynzeel kleurpotloden.






Ik ben erg blij met dit prachtige kleurboek van Johanna Basford en met mijn platen die ik al heb gekleurd in dit boek.
Het papier vind ik fijn om op te kleuren, je kunt zowel met kleurpotloden en met stiften in dit kleurboek kleuren.
De platen van Johanna basford vind ik leuk om in te kleuren, maar vooral soms ook lekker uitdagend!
Ik ga zeker vaker in dit kleurboek kleuren.
En wil hierbij Kosmos uitgevers nogmaals bedanken voor het versturen van dit kleurboek.

Wil jij ook graag dit kleurboek in jou bezit hebben? Dan is deze onder andere te koop bij:
www.kosmosuitgevers.nl
www.bruna.nl

Het kleurboek kost: 10,99,-

Auteur: Johanna Basford
Taal: Nederlands
Uitgever: Kosmos uitgevers
ISBN:  9789043918930
Formaat: 257 x 255 x 14 mm


Blog Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt









Geen opmerkingen:

Een reactie posten