Powered By Blogger

dinsdag 24 oktober 2023

Kleurboek Verhalen uit de Stad Tussen de Sterren - Hanna Karlzon

                                                ~ Review Kleurboek Stad tussen de sterren ~ 
                                                                         Mus boeken 



Momenteel is dit het laatst verschenen kleurboek van de beroemde Hanna Karlzon, met als titel: Stad tussen de sterren.
En natuurlijk weer een prachtig kleurboek zoals alle andere kleurboeken ook supertof van haar zijn!
Het papier in dit kleurboek is ook zoals altijd Geweldig!
Het kleurt zo lekker, vooral met zachte kleurpotloden maar ook met de iets hardere kleurpotloden.
Met stiften zou ik nooit in deze kleurboeken kleuren, dat vind ik zelf niet zo mooi. Met kleurpotloden vind ik zelf een mooier resultaat hebben.




Samenvatting:


Spreid je vleugels en laat de wind je meevoeren op een reis hoog boven de wolken naar een magische stad tussen de sterren. Op dit fantastische eiland dat zweeft onder een met fonkelende sterren bezaaide hemel kom je fantasierijke voertuigen en wezens van heinde en verre tegen, die in de stad stoppen om de bruisende marktjes en de spannende boetiekjes te bezoeken.

Na Middernacht maskerade, Verhalen uit het bosrijk en Verhalen uit het heksenhuisje is dit het vierde kleurboek in de serie 'Verhalen uit...' met illustraties van Hanna Karlzon, een van de bekende en populairste Zweedse kleurboekillustratoren. Hanna maakt gedetailleerde illustraties geïnspireerd door de natuur. In haar werk voegt ze graag droomelementen toe, waardoor er een wereld tussen fantasie en realiteit ontstaat.


Hier een aantal platen uit het kleurboek:






Hele gave platen staan er weer in dit kleurboek: Verhalen uit de Stad tussen de Sterren. Er staan natuurlijk vooral sterren in maar ook hele mooie vogels met onder andere 'onderdelen' in de vleugels, ook draken & huizen en nog veel meer!
Ik ga maar eens lekker aan de slag met de platen die ik heb ingekleurd in het kleurboek, als eerste plaat heb ik gekozen voor deze vogeltjes op een raam met bloemen en blaadjes. Deze plaat heb ik gekleurd met mijn Faber Castell Polychromos kleurpotloden. Deze kleuren echt heerlijk in dit kleurboek!



Als tweede plaat koos ik dus voor deze prachtige vogel met 'onderdelen' in z'n vleugels die hoog in de lucht vliegt. Hele mooie plaat geworden! Gekleurd met Prisma Color Premier en Derwent Coloursoft kleurpotloden, ook deze potloden doen het geweldig op het papier! Ik ben echt dol op dit papier van Mus boeken!
De platen in dit kleurboek zijn trouwens ook weer dubbelzijdig bedrukt. Zou eens leuk zijn als ze ook eens komen en dan enkelzijdig bedrukt zijn. Zo zou je dan eventueel ook andere/meerdere kleurmaterialen gebruiken, dit kan overigens wel gewoon want het papier is echt wel dik genoeg! Maar zoals ik al aangaf vind ik met kleurpotloden een mooier resultaat hebben..



Als derde en laatste plaat voor nu koos ik voor deze mooie vlinders met heel veel sterren erom heen! Deze plaat kleurde ik ook met kleurpotloden de Marco Raffine Metallic en normale kleurpotloden, met metallic kleurpotloden zie je niet echt dat glinsterende effect op een foto (wat jammer is) want als je zelf in het boek zou kijken zie je het dus wel iets. De donkere en lange winteravonden komen er weer aan dus dan heb je net niet dat fijne daglicht voor de foto's. 




Ik ben weer superblij met dit kleurboek en ga er zeker meer platen inkleuren! 

ISBN:9789045328102
Auteurs:Hanna Karlzon
Bindwijze:Hardcover
Extra:64
Wil jij ook dit kleurboek aan jouw Hanna Karlzon collectie toevoegen? Wat ik natuurlijk heel goed zal begrijpen ;)  Dan is het boek via deze link te bestellen:  https://www.muscreatief.nl/producten/9789045328102-verhalen-uit-de-stad-tussen-de-sterren


Geen opmerkingen:

Een reactie posten