Powered By Blogger

dinsdag 4 april 2017

Derwent inktense kleurpotloden

                                          ~Review Derwent Inktense Kleurpotloden~


Van Zwemmer Art supply kreeg ik een setje Derwent inktense kleurpotloden 12stuks (deze kleurpotloden komen uit een workshop) ik mocht ze verder testen en er een review over schrijven.
Ik wil Zwemmer Art supply hiervoor hartelijk danken!






















Op de foto zijn de kleurpotloden te zien in de verpakking en los op mijn kleurkast, ik kreeg een setje van 12 stuks die ze zelf hebben uitgezocht kwa kleuren.
Deze mocht ik gaan testen en mijn bevindingen met jullie delen.

Deze kleurpotloden hebben echt een hele intense kleur, ze heten natuurlijk ook niet voor niets Derwent inktense kleurpotloden.
Op de achterkant van het potlood zie je welke kleur de potlood heeft.



Ik heb hier een grotere foto afgebeeld zodat je ziet welke kleuren ik heb mogen ontvangen.
De kleuren die ik kreeg zijn:
- Mustard 1700
- Apple green 1400
- Felt green 1530
- Tangerine 0300
- Sun yellow 0200
- Chilli red 0500
- Leaf Green 1600
- Iris blue 0900
- Poppy red 0400
- Shiraz 0600
- Fuchsia 0700
- Bright blue 1000

Op de foto hiernaast zie je dat ik zelf een soort
kleurenkaart heb gemaakt in een schriftje van mij
zodat ik weet welke kleuren de potloden precies
hebben.


Informatie van het internet:
Derwent inktense potloden zijn krachtige wateroplosbare inkteffect kleurpotloden.
Voor schets en intensief kleuren. Breng de kleur puur op en was deze later uit met water.
Het effect lijkt op gewassen inkt. Na droging is het watervast en kan er gewoon overheen gewerkt worden. Er zijn in totaal 72 kleuren verkrijgbaar.



De derwent inktense kleurpotloden zijn prachtig en zoals de naam al zegt een mooi resultaat dat lijkt op inkt.
Met een penseeltje en water of een waterbrush kan je de kleuren dus (uitwassen) eerst met potlood kleuren, je hoeft echt niet te drukken op het potlood gewoon zacht kleuren.
Daarna ga je met je waterbrush of een kwastje met wat water over de kleur heen wat je hebt gekleurd, je zult zien wat een intense kleur er tevoorschijn komt!






Zoals je kunt zien op de foto hierboven ben ik gaan testen met deze prachtige kleurpotloden.
Ik ben eerst alleen met het kleurpotlood gaan kleuren zonder water, ik heb licht gekleurd en daarna wat donkerder door iets druk te zetten.
Ook zie je duidelijk het verschil waar ik er met water overheen gegaan ben, de kleur is echt intens!






































Ook op deze 4 foto's kan je zien hoe ik heb gekleurd, ik heb de bloem stap voor stap gekleurd en op de foto gezet.
Eerst met het potlood kleuren daarna met een kwastje iets nat gemaakt en over de kleur heen gaan.
Je ziet met alleen het potlood kleuren is het niet zo mooi, vind ik.
Maar zodra je dus met een iets nat kwastje eroverheen gaat, krijg je een heel erg mooi resultaat!
De kleur wordt in(k)tens.




Zo is uiteindelijk het kaartje geworden die ik
gekleurd heb met de Derwent inktense kleurpotloden.
Dit is een kaartje uit het kaartenboekje
"mijn geheime tuin" van Johanna Basford.
Ik vind het kaartje ontzettend leuk geworden zo met deze
intense kleuren.















Ook heb ik deze plaat nog ingekleurd uit een mandala kleurboek.
In deze plaat heb ik gekleurd met de Derwent inktense kleurpotloden en Koh i noor potloden.
Hier kan je dus goed het verschil zien als je dus alleen met het potlood kleurt, ik vind het minder mooi worden.
Het mooist is dus als je met deze kleurpotloden gaat kleuren dat je ze bewerkt met water, de kleur wordt zo mooi intens en echt!






De Derwent inktense kleurpotloden zijn onder andere te koop bij: Zwemmer Art supply deze winkel is te vinden in Elberg!




Blog Mandy Kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt



1 opmerking: