Powered By Blogger

donderdag 13 april 2017

Het zendoodle kleurboek

                                               ~ Review Het zendoodle kleurboek ~


Wederom kreeg ik van Uitgeverij Akasha Het zendoodle kleurboek toegestuurd om er een review over te schrijven.
Ik wil Uitgeverij Akasha hiervoor hartelijk bedanken!
In dit kleurboek gaat het over zendoodles, Tekenaar Emy van Schaik heeft deze leuke kleurplaten getekend!























Informatie van het internet:

Doodlen – krabbelen op een papiertje – tijdens een telefoongesprek of vergadering kennen we allemaal. Soms wordt het een compleet kunstwerkje. Uit dit spontane doodlen is een tekenvorm ontstaan met herhalende patronen: zendoodlen. Wanneer de zendoodles worden ingekleurd komen ze helemaal tot leven. Doodles kleuren ontspant: het geeft een ‘zen-gevoel’. Niets moet, alles mag!
Naast de zendoodles om in te kleuren wordt in dit boek uitleg gegeven over kleurtechniek. De kleurvoorbeelden zijn zo inspirerend dat je meteen aan de slag wilt.


Hieronder laat ik een aantal platen zien uit het kleurboek:





 De platen in dit kleurboek hebben allemaal met zendoodle te maken, doodles die je weleens maakte vroeger in je telefoonboekje bijvoorbeeld omdat je aan het bellen was en toch een pen in je handen had! Daarmee maakte je dan van die aparte krulletjes en rondjes, noem maar op.
Daardoor is het eigenlijk ook wel een beetje ontstaan.
In dit kleurboek zijn er platen getekend door Emy van Schaik, zij maakte allerlei verschillende zendoodles, en zo is er een kleurboek ontstaan voor de kleurders onder ons die het in kunnen kleuren.









Ik heb eens door het kleurboek zitten bladeren om een keus te maken welke ik nou wilde gaan kleuren.
Ik heb gekozen voor deze plaat en gebruik gemaakt van bruynzeel kleurpotloden de expression en de design. Deze potloden gingen prima met het papier, hier en daar wel iets harder gedrukt om wat diepere kleuren te krijgen.
Eigelijk kan je in dit soort platen wel lekker spelen met de kleuren die je gaat gebruiken.
Dit heb ik dus ook gedaan.






De tweede plaat die ik koos om te kleuren staat een beetje achterin dit kleurboek.
Ik heb in deze plaat gebruik gemaakt van mijn stabilo 68 stiften, en een kleurpotlood bruynzeel design in de kleur Oranje! Om de achtergrond bij de roze bloem mee te kleuren.
Aan de achterkant van de plaat zie ik heel licht dat ik die plaat hebt gekleurd met stabilo stiften, maar deze hebben niks doorgedrukt, mocht dat wel zo zijn dan is het nog geen heel groot probleem, want dit kleurboek is enkelzijdig bedrukt!


                                                              Mijn oordeel: 


Het zendoodle kleurboek getekend door Emy van Schaik is een mooie aanwinst bij mijn andere kleurboek en ook lekker afwisselende kleurplaten!
Daar houd ik wel van.
Het papier in dit kleurboek is van goede kwaliteit je kan ermee met kleurpotloden in kleuren maar ook met stabilo stiften, mocht je toch zo iets hebben van: als het doordrukt wat dan?
Dan leg je er gewoon even een of twee blanco velletjes onder zodat je zeker weet dat het bijvoorbeeld niet doordrukt op je volgende plaat.
Wil jij nou ook een leuk afwisselend kleurboek dan kan je dit leuke kleurboek bestellen bij onder andere:

Uitgeverijakasha
Bol.com

Het kleurboek kost: 17,50,-



Productspecificaties: 

Auteur: Emy van Schaik
Taal: Nederlands
Afmetingen: 11x297x210 mm 
Gewicht: 463,00 gram
Verschijningsdatum: April 2015
Druk: 1
ISBN10: 9460151523
ISBN13: 9789460151521


Blog Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt




Geen opmerkingen:

Een reactie posten