Powered By Blogger

dinsdag 4 april 2017

Natuurrijke mandala's kleuren

                                              ~ Review Natuurrijke mandala's kleuren ~


Van uitgeverij Akasha kreeg ik dit leuke mandala kleurboek om er een review over te schrijven.
Ik wil Uitgeverij Akasha hiervoor hartelijk danken!
In dit kleurboek Natuurrijke mandala's kleuren staan 44 platen om in te kleuren, allemaal verschillende wat met de natuur te maken heeft.






















Informatie van het internet:

De in te kleuren mandala's in dit boek zijn een feest van de natuur. Ze staan vol met bloemen, vogels, vlinders, lieveheersbeestjes, bladeren, paddenstoelen, vruchten en schelpen, en vragen erom kleur te krijgen.
Ook wordt er in het kort iets verteld over kleurtechniek. Daarnaast wordt uitgelegd hoe je deze mandala's bijvoorbeeld ook op een tas of T-shirt kunt overnemen en kleuren.


Ineke Helsdingen kwam begin deze eeuw in aanraking met mandalatekenen. Alles wat ze zag en las over mandala's vond ze mooi en boeiend, en zo raakte ze eraan verslaafd.



Hieronder laat ik jullie een aantal voorbeelden zien van de platen die in dit kleurboek staan:

 





















De platen die erin staan zijn hartstikke leuk, en vooral nu de lente is begonnen dus alles is weer lekker aan het groeien en bloeien!
Heerlijk dus om deze platen dan te gaan kleuren.
Ik hou wel van mandala's kleuren, en dit is weer eens iets heel anders als normale mandala's.
De titel zegt het al Natuurrijke.








Ik ben eens gaan bladeren in dit kleurboek en kwam al snel heel veel leuke platen tegen die ik graag kleur wilde gaan geven.
Ik heb voor de eerste plaat dit lieve vogeltje gekozen op een warme dag lekker met het zonnetje op zijn rug.
Voor deze plaat heb ik gekozen om met kleurpotloden te kleuren.
De potloden die ik heb gebruikt zijn de Koh i noor potloden en mijn vertrouwde bruynzeeltjes.
Dit ging geweldig op het papier in dit boek, de kleurpotloden kleurden erg fijn en hoefde ook geen druk te zetten.
Met het eindresultaat van deze plaat ben ik erg blij, en vind deze ook echt mooi geworden.







De tweede plaat die ik koos om te kleuren is een plaat geworden met heel veel bloemen en een paar vlinders erbij die rond de bloemetjes fladderen.
Voor deze plaat heb ik gekozen om met stiften te kleuren.
Ik heb de Faber castell pitt artist stiften gebruikt en een Molotow Grafx aqua ink rode kleur voor de vlinders.
Deze stiften hebben heel iets doorgedrukt, maar daar zie je echt heel weinig van.
Voor mij ook zeker geen probleem want dit kleurboek is enkelzijdig bedrukt, waar ik ook weer ontzettend blij mee ben!







De derde en laatste plaat voor nu die ik gekozen heb is een mooie rode roos geworden met de bladeren er rond omheen, ik vind dit best apart hoe dit getekend is, erg mooi!
Voor deze plaat koos ik om met mijn stabilo pen 68 stiften te kleuren en de achtergrond heb ik gekleurd met Koh i noor kleurpotloden.
Ook deze plaat vind ik erg goed gelukt, en vind ik het eindresultaat weer erg mooi.



                                                               Mijn oordeel:

Het kleurboek Natuurrijke mandala's kleuren vind ik een leuke aanwinst bij mijn boekencollectie en zal hier ook zeker vaker in gaan kleuren.
Het papier in dit kleurboek is stevig genoeg waardoor je best met verschillende materialen hierin kunt kleuren.
Voorin dit kleurboek staat ook een voorwoord van Ineke Helsdingen, die deze platen uit dit kleurboek getekend heeft.
Een bladzijde erna staat Materiaal en werkwijze van haar hoe zij dus in dit kleurboek kleurt en wat zij je eventueel adviseert, erg handig vind ik!
Maar je mag en kan natuurlijk ook zelf kiezen waarmee je graag kleurt en welke kleuren jij de platen gaat geven.
Zelf zou ik niet in dit kleurboek met markers gaan kleuren omdat deze dus altijd doordrukken, dan heb je weleens kans dat het dus op je volgende plaat komt, wat je wel kan doen is eventueel een paar losse blanco platen tussen leggen zodat je teleurstelling voorkomt!

Als je ook van mandala's kleuren houdt en ook nog eens van de natuur dan moet je dit kleurboek gewoon hebben! Ik raad hem je zeker aan.

Dit leuke kleurboek is onder andere te koop bij: Uitgeverij Akasha zelf.
Of bij Bol.com

Het kleurboek kost: 16,90,-


Isbn: 978-94-6015-086-9
Titel: Natuurrijke mandala’s kleuren
Auteur:Ineke Helsdingen
Uitgeverij: Uitgeverij Akasha
Aantal pagina’s: 108
Afmetingen: 10x220x220 mm


Blog Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt








Geen opmerkingen:

Een reactie posten