Powered By Blogger

dinsdag 4 april 2017

Het Urban fashion kleurboek LOOK



Review – Het Urban fashion kleurboek LOOK



Look neemt je mee op een fashion-tour over de hele wereld met levensechte kleurplaten van trendy en chique settings. Fashion illustrator Suwa heeft elke kleurplaat tot in detail getekend: stijlvolle outfits, kapsels, accessoires, modellenposes en natuurlijk dé look die hoort bij het gevoel van de stad. Want het gevoel en de look van New York is natuurlijk een heel andere dan dat van Seoul!











 

Eerste indruk
De voorkant is getekend en de letters zijn in mooi vel Roze. De kaft is van zacht karton en als je het boek open doet valt meteen op hoe mooi de tekeningen zijn. Ik ben na het zien van de voorkant en de tekeningen in het boek wel erg nieuwsgierig geworden om hier in te mogen gaan kleuren.
Informatie over het boek

Auteur: Suwa
Taal: Nederlands
Afmeting:  10 x 242 x 241 mm
Aantal bladzijde: 96
Gewicht: 407 gram
ISBN: 978-90-452-0865-7
Uitgever: Karakter Uitgevers B.V.


Review – Het urban fashion kleurboek LOOK
Als je het boek open doet zie je dezelfde tekening als aan de voorkant van het boek. En als je daarna weer verder gaat kijken in het boek zie je groot het woord LOOK staan en een dame met een fototoestel in haar hand. En daaronder de tekst “This book belongs to”. Als je wil kan je daar dus je naam invullen. Op de volgende bladzijde beginnen de platen die je kan gaan kleuren. Het valt dan ook meteen op dat de tekeningen erg mooi getekend zijn met fijne lijnen en erg gedetailleerd. En de tekeningen die je kan kleuren zijn letterlijk tot de laatste bladzijde van het kleurboek. 

 

Eigen creaties
Ik heb 3 willekeurige kleurplaten gekozen uit het boek en wil graag deze laten zien.

De eerste kleurplaat heb ik gekleurd met fineliners. Dit was erg prettig om hierin mee te kleuren. Drukte niet door en de kleuren komen goed tot zijn recht. En doordat de tekening hele fijne lijnen heeft vind ik het dus ook een mooi effect hebben met fineliners te kleuren. Ook om de haren te kleuren met fineliners geeft dus ook een leuk effect omdat je met dunne lijnen kan werken.




De tweede kleurplaat heb ik gekleurd met potloden. Ook met potloden kan je goed in dit kleurboek kleuren. Zelf vind ik dit mooier om mee te werken dan met fineliners. Dit omdat de tekening met potlood mooier tot zijn recht komt. Ze zijn zachter om te zien en je hebt minder strepen. Uiteraard is dit persoonlijk, maar mijn voorkeur gaat dus naar
potloden.



 







De derde is gekleurd met stiften.
De stiften gaven ook erg mooie kleuren af en was ook heel goed te doen in dit boek. Drukte niet door naar de volgende bladzijde. Deze tekening leende zich hierdoor erg goed om met stiften te kleuren. De fijne lijnen die er in getekend zijn kon je heel goed met een donkere kleur dan de hoofdkleur weer naar boven laten komen (zie bij haar jas). 




 

Mijn mening
Ik vind het een erg leuk boek. Als je het leuk vind op mensen te kleuren is dit boek zeker een aanrader. Ik dacht zelf eerst van… ojee, wat gaat dit worden, maar nu ik eraan begonnen ben vind ik dit wel erg leuk. Ik ben FAN! En ga er zeker meer kleuren uit dit boek. Ook is het leuk dat er allerlei landen in dit boek getekend worden met de modellen uiteraard in de “hoofdrol”. De tekeningen zijn echt mooi en gedetailleerd waardoor ik me goed kon uitleven.
Ik waardeer dit boek dan ook zeker met het cijfer 9
Het boek is te koop bij www.karakteruitgevers.nl voor maar € 9.99

www.karakteruitgevers.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten