Powered By Blogger

donderdag 13 april 2017

Tropisch Regenwoud Kleurboek

                                                   ~ Review Tropisch Regenwoud kleurboek ~
                                                                         Julia Woning


Van Bbnc uitgevers kreeg ik dit leuke grote kleurboek toegestuurd om er een review over te schrijven.
Ik wil Bbnc uitgevers hiervoor natuurlijk hartelijk danken!
Dat dit kleurboek zou uitkomen van Julia Woning wist ik natuurlijk al, en kon dus ook niet wachten dat deze uitkwam bij Bbnc.






















Informatie van het internet:

In 'Het Tropisch Regenwoud' neemt kunstenares Julia Woning je mee op een unieke ervaring tussen prachtige regenwouden en oerbossen. Raak verdwaald in een dichtbegroeide jungle en spot ondertussen de mooiste flora en fauna in het soortenrijkste ecosysteem ter wereld. Dwalend door laaglandregenwoud, bergregenwoud en nevelwouden kom je in aanraking met de lokale bevolking: boomkikkers, eekhoorns, olifanten, apen, tijgers, leguanen, boomslangen, toekans en vele andere vogels, vlinders en insecten. Hoog in het woud vind je prachtige begroeiing: bromelia's, klimcactussen, orchideeën en lianen. Laat Julia Woning je meevoeren naar de mooiste verborgen plekjes en ontdek de schoonheid van het tropisch regenwoud.
 
 
Hieronder een aantal voorbeelden uit het mooie grote kleurboek:
 
 


 
 De eerste plaat uit het kleurboek Tropisch regenwoud koos ik voor een mooie Kolibrie, dit zijn mijn lievelings vogeltjes.
Het zijn werkelijk prachtige beestjes, en ze inspireren mij zo!
Deze plaat heb ik helemaal ingekleurd met twinmarkers van de action, dit zijn markers op alcohol basis. Deze drukken dan ook altijd door!
Het voordeel van dit boek is dat de platen enkelzijdig bedrukt zijn, dus dan maakt het mij niet uit dat deze markers doordrukken. Voor de zekerheid heb ik er natuurlijk wel een paar losse vellen onder gelegd.
De kleuren zijn echt prachtig geworden, en als het droog is wat een prachtig resultaat!




De volgende plaat die ik heb gekozen is een mooie papegaai, dit boek is trouwens lekker groot dus ook mooie grote platen!
De papegaai heb ik ingekleurd met kleurpotloden bruynzeel eurocolor dit ging super.
Ik heb wel wat harder gedrukt met deze kleurpotloden zodat de kleuren er echt uitspringen!
Met het resultaat ben ik ontzettend blij, wel heb ik een afbeelding opgezocht op het internet om precies te zien waar de kleuren van een papegaai horen.
De achtergrond heb ik geheel ingekleurd met een blauwe Molotow Grafx Aqua Ink Brushstift deze brushstift heeft niets in het kleurboek doorgedrukt deze stift is op waterbasis.
Helaas zie je in de achtergrond wel strepen, maar uiteindelijk vind ik dat toch wel een apart iets hebben.




De derde en laatste plaat die ik heb gekleurd is een lief aapje geworden in deze plaat heb ik alleen maar gebruik gemaakt van verschillende kleurpotloden ik heb de bruynzeel eurocolor en expression gebruikt, 1 kleurtje in metallic rood van het merk Artist voor de 2 grotere bloemen aan de zijkanten.
Voor de achtergrond heb ik een lichtblauw kleurpotlood gebruikt van het merk Da vinci.
Al deze kleurpotloden gingen ook prima op dit papier in het kleurboek.
Deze plaat heb ik lekker vrolijk gemaakt door verschillende kleuren te gebruiken voor de bloemetjes.




Ik vind dit kleurboek echt een superleuke aanwinst en ook lekker groot! Dus je hebt echt lang plezier als je met een plaat bezig gaat uit dit kleurboek.
Je kan je helemaal uitleven in dit grote kleurboek, tropisch regenwoud dus allerlei jungle dieren en bladeren, bloemen. Noem maar op!
Het papier in dit boek is ook weer in een woord Top!
De voorkant van het boek is mooi afgewerkt met sommige stukjes in glossy, zoals de bloem op de voorkant van het kleurboek en de toekan zijn glossy.
In dit kleurboek ga ik ook zeker nog veel kleuren de platen zijn echt hartstikke leuk.
Ik wil Bbnc uitgevers nogmaals danken voor dit mooie grote kleurboek. Tropisch Regenwoud.


Wil jij nou ook graag in het bezit zijn van dit leuke grote kleurboek en de Jungle kleuren?
Dan is dit kleurboek onder andere te koop bij:

Bbnc.nl
Bol.com
Bruna.nl

Het kleurboek kost: 14,99,-


ISBN: 9789045321059
FORMAAT: 300x300x11 mm
GEWICHT: 661 gram
UITVOERING: Paperback

Blog Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten