Powered By Blogger

donderdag 13 april 2017

Een wereldreis in 100 Kleurplaten

                                   ~ Review Een wereldreis in 100 Kleurplaten ~


Van Karakter Uitgevers kreeg ik dit kleurboek een wereldreis in 100 kleurplaten.
Er staan 100 platen in van allerlei plaatsen die je in kan kleuren.
Keus genoeg dus aan platen die je een mooi kleurtje kan geven!


 



















Informatie voorin het boek:

Dit is de bucketlist van lonely planet. De 100 opwindendste, meest gedenkwaardige, ronduit boeiende plaatsen op onze planeet - die we bovendien op volgorde van grootsheid hebben gezet.

                                                                      Hoe?

We hadden een longlist van duizenden plekken, die we hebben ingekort tot een shortlist waarop vervolgens iedereen in de Lonely Planet-gemeenschap kon stemmen. Na een beetje wiskundige tovenarij kwamen we tot een uiteindelijke ranglijst. Bekijk voor de volledige lijst van de 500 beste bezienswaardigheden onze Ultimate Travel-lijst (lonelyplanet.com/ultimate-travel).

Dit zijn de plaatsen die je volgens ons gezien moet hebben; het zijn de bezienswaardigheden die je nederig maken, je verwonderen en verrassen. En op deze bladzijden mag je ze helemaal naar eigen inzicht invullen.

Laat je leiden door je creativiteit. Speel met kleuren; wees inventief. Laat je geest afdwalen. Maak je hoofd helemaal leeg. En laat je vooral inspireren door de bijzondere plekken die op onze aarde te vinden zijn.


Hieronder laat ik jullie een aantal platen zien uit het kleurboek:






















De platen die in dit kleurboek staan zijn echt allemaal verschillend, en komen uit verschillende plaatsen.
Je ziet sommige platen zijn echt lekker priegelwerk daar moet je dus van houden, en andere platen zijn weer wat makkelijker.
Je kan ze inkleuren zoals je dat zelf wil, laat je hoofd de vrije loop en ga aan de slag met de 100 verschillende platen in een kleurboek!
Een echte wereldreis in 100 platen!








De eerste plaat die ik koos om in te kleuren is plaat nummer 17 zoals je ziet op de foto, er staat bij elke plaat een nummer bij in het hokje.
Ik verklap een klein geheimpje: achterin het kleurboek staan alle 100 platen in het klein, ook staat daar een klein verhaaltje bij wat het dus precies is en waar het is, hartstikke leuk om te weten natuurlijk wat je nou precies inkleurt!
Dit is Nationaal park Fiordland- Nieuw zeeland. In het stukje tekst achterin het boek staat:
Fiordland is een landschap van grillige bergtoppen, gletsjerdalen, ongerepte meren en fjorden. Eeuwenoude bossen maken alles groen en huisvesten vogels als de kiwi, tahake en kea (hier afgebeeld). De plaat is ingekleurd met Bruynzeel stiften, deze stiften hebben niets doorgedrukt aan de achterkant van de plaat, wat dus erg prettig is want dit boek is dubbelzijdig gedrukt.






De tweede plaat die ik koos om te kleuren is plaat nummer 49 ook afgebeeld in het hokje.
Dit is Ngorongoro- krater Tanzania.
In het stukje tekst wat weer achterin het boek beschreven staat: De grote concentratie wilde dieren op de bodem van de Ngorongoro- krater; met name leeuwen en andere grote jagers, is uniek voor heel Afrika.
De plaat is ingekleurd met Bruynzeel kleurpotloden expression en bruynzeel design.
Voor de achtergrond heb ik gebruik gemaakt van een pastelpotlood in de kleur blauw.
Kleurpotloden gaan prima in dit kleurboek en ook pastelpotloden gaan super in dit boek.


                                                         Mijn oordeel: 


Het kleurboek Een wereldreis in 100 Kleurplaten vind ik wel leuk om af en toe eens in te kleuren als ik daar echt zin in heb.
Er staan best veel grote platen in en ik ben zelf echt niet in veel steden of plaatsen geweest, dus vind ik het zelf wel moeilijk om kleuren te bepalen bij sommige platen in dit boek.
Ik zou dan echt op het internet moeten gaan zoeken naar de plaatsen en afbeeldingen van het internet erbij moeten zoeken, zodat ik een kleur zou kunnen zien en deze plaat dan een beetje naar dat inzicht kleuren, wat ik wel zou kunnen doen is gewoon zelf de kleuren bepalen maar ik denk dat je dan hele rare platen gaat krijgen in dit kleurboek.
Het papier in dit boek is lekker stevig waardoor je dus ook lekker met stiften aan de slag kunt, deze drukken namelijk niet door!
Ook kleurpotloden gaan perfect in dit boek, met kleurpotloden kleur ik het liefste omdat ik dat zelf het mooiste resultaat vind geven in de meeste kleurboeken.

Wil jij nou ook graag op wereldreis in een kleurboek dan raad ik je dit kleurboek zeker aan!

Het kleurboek is onder andere te koop bij:
Karakteruitgevers.nl
Bol.com

Het kleurboek kost: 12,50,-


Categorie: Lifestyle
ISBN: 978 90 4520 977 7
Aantal pagina's: 128
Uitvoering: Paperback
Productsoort: Boek


Blog Mandy kleurt
Facebookpagina Mandy kleurt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten