Powered By Blogger

dinsdag 22 augustus 2017

Mandalakleurplaten/ Stockmar Kleurpotloden - TRIANGULAR

                       ~ Review Mandalakleurplaten in een blik en Stockmar Kleurpotloden ~
                                                                  Waldorf Toys


Van Waldorf Toys mocht ik een metalen blik met mandalakleurplaten ontvangen en een blikje kleurpotloden met 12+1 stuks erin van het merk Stockmar, om deze te recenseren en mijn meningen met jullie te delen.
Ik wil Waldorf Toys hier natuurlijk voor bedanken!






















Informatie van het internet over de mandala kleurplaten in een metalen bewaarblik:

Deze 42 mandala’s hebben thema’s voor jong en oud, van eenvoudig tot complex.
Ze kunnen worden ingekleurd met kleurpotlood, aquarelpotlood, verf of grafisch met fineliners. Sommige hebben ruimte voor tekst: een gedicht, boodschap of wens.


Ze zijn prachtig om in te lijsten of cadeau te doen.                   
Afmeting: 20 x 20 cm
Geleverd in een mooi stevig bewaarblik dat door de brievenbus past.



Informatie van het internet over de Mercurius 'Art Makes Sense' Waldorf Assortiment 12 in blik: 

12 potloden in regenboogkleuren plus een Splender in een mooi blik
In karmijn - vermiljoen - oranje - goudgeel - citroengeel - geelgroen - groen - blauw - roodviolet - roodbruin - geelbruin en Pruisisch blauw.
Lengte: 18 cm
  





Hieronder laat ik een aantal mandala kleurplaten zien:






Het metalen blik met de 42 mandala kleurplaten zijn gevarieerd en handgetekende kleurplaten, ze zijn ontworpen door Lisa Borstlap.
De mandala's hebben thema's voor kinderen, pubers en ouders dus voor ieder wat wils!
Het papier waar deze platen op zijn getekend is perfect aquarel papier, je kan er prima met aquarel kleurpotloden op kleuren en daarna bewerken met een waterbrush, dit papier is hier stevig genoeg voor en het zal niet doorlekken.

De Stockmar TRIANGULAR kleurpotloden kwamen in een metalen blikje met 12 stuks +1 dus in totaal 13 potloden het zijn dikkere potloden waardoor ze ook lekker in de hand liggen met een driekantige vorm.
Kleurafgave van deze potloden zijn ook geweldig en op waxbasis, waardoor je geen harde druk hoeft uit te oefenen op deze kleurpotloden!
Ook zit er een extra Splenderpotlood bij dat is dus de extra potlood die in het blikje zit.


























Ik koos een leuke spiraal mandala om in te kleuren met de Stockmar Triangular kleurpotloden zoals ik al eerder vermeld had zijn de platen op aquarel papier getekend dus ideaal voor aquarel kleurpotloden, deze Stockmar kleurpotloden kleuren ook wel fijn op het papier maar zoals je ziet zit er veel wit tussen.
De tweede foto is een hart die ik zelf heb getekend op normaal printerpapier met eerst het tekenpotlood die erbij zit, daarna heb ik het hart netjes overgetrokken met het zwarte potlood en daarna ingekleurd met de rode kleur.
Ik heb niet hard gedrukt op het potlood maar in twee lagen gekleurd en zoals je ziet is hier niets meer wit tussen de kleurpotloden kleuren erg fijn op normaal papier maar ook bijvoorbeeld in kleurboeken, op aquarelpapier vind ik deze potloden niet fijn kleuren, maar dat is mijn mening.








De tweede plaat die ik koos heb ik ingekleurd met de Artline Stix Brushmarkers, dit zijn stiften met een dikkere stiftpunt en kleurden erg prettig op dit papier.
Omdat dit papier van stevige kwaliteit is hebben deze stiften niets doorgedrukt.
Ik koos voor de kleuren Rood, Oranje, Geel en Groen.
Met stiften zie je ook niets meer wit ertussen in deze mandala kleurplaten.





De laatste plaat die ik kleurde uit de mandala kleurplaten serie uit het metalen bewaar blik is deze schildpad geworden. Ik kleurde de schildpad geheel in met Twinmarkers.
Dit zijn markers op alcoholbasis en deze drukken altijd door, ook dit papier heeft het aan de achterkant doorgedrukt. Ik vind dit zelf geen probleem omdat de mandala kleurplaten los zijn in een bewaar blik.
De achtergrond heb ik ingekleurd met een Fuchsia kleurpotlood van het merk Derwent Inktense, dit zijn aquarel kleurpotloden die je nabewerkt met een waterbrush zoals ik dus gedaan heb in deze kleurplaat.


Mijn mening over de Mandala kleurplaten in bewaar blik en de Stockmar Triangular kleurpotloden:

Ik vind de mandala kleurplaten erg leuk om in te kleuren die zijn handgetekend door Lisa Borstlap.
Het papier van de 42 losse kleurplaten vind ik ook erg prettig vooral om deze in te kleuren met viltstiften of brushstiften, verf, aquarel kleurpotloden of markers op alcoholbasis.
Je kunt alle kanten op met deze mandala kleurplaten en kun je veel verschillende kleurmaterialen gebruiken op dit papier, wat ik persoonlijk wel erg prettig vind!
De Stockmar kleurpotloden kleurden op het papier van de mandala kleurplaten niet zo prettig omdat je er teveel wit tussendoor ziet, dit vind ik persoonlijk niet mooi.
De Stockmar kleurpotloden zijn wel geschikt voor normaal printerpapier en in kleurboeken zeer geschikt, als je twee lagen over elkaar heen kleurt dekken ze echt geweldig, zoals je kon zien aan mijn zelf getekende rode hart.

Wil jij nu ook graag deze superleuke Mandala kleurplaten in een metalen bewaar blik en/of de Stockmar Triangular kleurpotloden 12+1 stuks?! Dan zijn deze beide artikelen natuurlijk te koop bij:

www.waldorf-toys.com

De prijs van de Stockmar Triangular kleurpotloden 12+1 Stuks is: € 20,35,- 
Link: Mercurius-Art-Makes-Sense- Kleurpotloden
De prijs van de 42 Handgetekende mandala's om zelf in te kleuren is: € 15,00,-   
Link: 42-handgetekende-mandalas

Ik wil Waldorf Toys nogmaals bedanken voor het vetrouwen en dat ik deze 2 artikelen voor ze mocht recenseren.

Blogpagina Mandy kleurt 
Facebookpagina Mandy kleurt 


 



 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten