Powered By Blogger

maandag 21 augustus 2017

Tijdperk

                                                ~ Review Tijdperk - Hanna Karlzon ~
                                                              BBNC Uitgevers


Kleurboek Tijdperk Geillustreerd door Hanna Karlzon wederom uitgebracht door Bbnc Uitgevers.
Ik mocht dit prachtige kleurboek ontvangen ter recensie, ik wil Bbnc Uitgevers hiervoor ontzettend bedanken!
Hanna Karlzon werd al gelijk mijn favoriet toen haar eerste kleurboek DagDromen uitkwam dit is inmiddels al haar vierde kleurboek die uitgebracht is door Bbnc Uitgevers, waar ik heel erg blij mee ben. Haar boeken zijn echt juweeltjes.




















Informatie van het internet: 

In 'Tijdperk' neemt Hanna Karlzon je mee op een avontuurlijke reis door de vier seizoenen. Dwaal mee door een prachtige fantasiewereld gevuld met droomachtige bossen, fleurige bloemen, gedetailleerde dieren en insecten en krachtige vrouwen. Vang elk seizoen in de mooiste kleuren, van het diepste groen van de lente tot het koudste blauw van de winter. Kun jij ontdekken bij welk seizoen elke tekening hoort?

Hanna Karlzon is een illustrator uit Umeå, Zweden. Ze is de auteur van de wereldwijde bestsellers 'Dagdrömmar', 'Sommarnatt' en 'Magisk Gryning' die als eerst zijn uitgegeven in Zweden. Ze haalt haar inspiratie vooral uit de natuurlijke wereld die haar studio omgeeft in Noord-Zweden en uit haar eigen verbeelding. Hanna houdt ervan om bloemen, bossen, huizen en dieren te tekenen en gebruikt het liefst Oost-Indische inkt. Ze voegt bovendien graag een vleugje art-nouveau, een snufje punkrock en een scheutje design uit de jaren '70 toe aan haar werk.



Hieronder een aantal voorbeelden uit het kleurboek Tijdperk:






















Tidevarv is de titel in haar eigen zweedse taal in Nederlands heeft het de titel Tijdperk gekregen, je gaat door vier seizoenen in dit kleurboek met prachtige illustraties van de bekende Hanna Karlzon.
Zoals ik al eerder vernoemde is dit al haar vierde kleurboek die is uitgebracht door BBNC Uitgevers, de drie voorgaande kleurboeken van Hanna Karlzon kwamen met een zwarte kaft en goudfolie.
Deze keer koos Bbnc Uitgevers ervoor om er een beige kaft met goudfolie te maken, een klein beetje zonde want de voorgaande zwarte kaft vond ik juist wel mooier, maar daarom is het kleurboek niet minder mooi en de platen liegen er dit keer ook weer niet om!
Het papier in dit boek is weer geweldig en van stevige kwaliteit, dus je kan er met allerlei verschillende materialen in te werk gaan.








Ik koos voor een plaat in dit mooie kleurboek en dat werd deze mooie vogel, in heb deze vogel blauw met groen gekleurd en gebruikte hiervoor Milan kleurpotloden, dit zijn spaanse aquarel kleurpotloden, ik heb niets bewerkt want normaal kan je dat doen met een waterbrush of een penseeltje met water. Maar deze kleurpotloden geven voldoende kleurpigment af waardoor ik het niet hoefde te bewerken met water.
Ik gebruikte ook nog een witte Posca stift voor de details in de roodgekleurde bloemen, en een gouden Posca stift voor de stippen in deze plaat.
Blenden met deze kleurpotloden gaat ook super op dit papier wat Bbnc Uitgevers heeft gebruikt, ze weten welk papier wij kleurders fijn vinden, en daar ben ik erg blij mee!







Tweede plaat waarvoor ik koos is deze mooie gifgroene slang geworden, met een mooie ketting om zijn hals en staart.
Ik kleurde deze geheel in met Bruynzeel viltstiften, want ik wilde natuurlijk ook weten wat goedkope bruynzeel stiften in dit kleurboek doen!
Je raad het al! Niets doorgedrukt waar ik heel blij mee ben!
Het papier is echt dik genoeg om er met bruynzeel viltstiften in te werken.






De derde plaat die ik koos is deze ''oudere'' dame geworden met grijs haar, die zo te zien erg veel van haar vogel houd en paddestoelen.
Deze plaat heb ik geheel ingekleurd met Faber Castell Polychromos en een aantal Bruynzeel Eurocolor Kleurpotloden.
Ik vind de huidskleur wel aardig goed gelukt, wel een beetje bleek nog. Maar ook ik leer elke keer nog. De plaat is geworden zoals ik in gedachten had en daar ben ik erg tevreden mee! 
En paddestoelen hoeven niet perse bruin te zijn, maar kunnen ook roze zijn waarvoor ik dus gekozen heb. Het is jou plaat, dus kleur hem in zoals je zelf wilt.





Mijn mening over het Tijdperk kleurboek:  

Als allereerste te beginnen is het kleurboek weer prachtig, met hele mooie illustraties van Hanna Karlzon. Ik hou van haar boeken en vind ze alle 4 die er zijn helemaal te gek!
Het papier wat gebruikt is voor dit kleurboek is in een woord Top, stevige kwaliteit waardoor je dus eindeloos met veel verschillende materialen kunt kleuren, wel zou ik GEEN alcoholmarkers gebruiken want die zullen wel doordrukken, en dat vind ik zonde omdat dit kleurboek dubbelzijdig gedrukt is. Het kleurboek heeft ook een harde kaft zoals haar voorgaande drie kleurboeken.
Je gaat in dit kleurboek door de vier seizoenen heen dus je komt vanalles tegen van de herfst, lente, zomer en winter.

Ik raad jullie allemaal dit kleurboek aan, je zult er geen spijt van krijgen!

Het kleurboek Tijdperk is te koop bij onder andere:
www.bbnc.nl
www.bol.com

De prijs van het kleurboek is: € 14,99

ISBN: 9789045321882
FORMAAT: 257x217x20 mm
GEWICHT: 771 gram
UITVOERING: Hardback

 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten