Powered By Blogger

zaterdag 12 augustus 2017

Werkboek Handlettering & Doodles

                                            ~ Review Werkboek Handlettering & Doodles ~
                                                               Marieke Blokland



Van Kosmos Uitgevers kreeg ik dit werkboekje over Handlettering en doodles thuis gestuurd ter recensie.
Ik wil Kosmos Uitgevers hier natuurlijk ten eerste voor bedanken!
Een werkboek over Handletteren en doodlen.






















Informatie van het internet:

In het Werkboek handlettering & doodles staan vele voorbeelden om letters en doodles stap voor stap te oefenen. Dit werkboek hoort bij het basisboek Handlettering & doodles van Marieke Blokland. Experimenteer met lekker veel teken- en schildermaterialen, oefen zoveel mogelijk en maak je eigen letterkunst in simpele stappen!


Hieronder laat ik een paar voorbeelden zien uit het werkboek:








Ik mocht dit werkboekje ontvangen van Kosmos Uitgevers om te recenseren, ik wist niet helemaal wat ik ervan moest verwachten Handlettering & Doodles.
Nou eens kijken wat er in dit boekje staat, Jahoor Handlettering en Doodlen om te leren dus.
Ik pakte mijn pennen, (brushstiften) en fineliners erbij en maakte een begin in het werkboekje.




De eerste foto uit dit werkboekje waar ik mee begon zijn deze letters, eigenlijk is het net alsof je even terug in de schoolbanken zit! Opnieuw netjes hoe je op school hebt leren schrijven.
Zo schreef ik dus ook weer opnieuw netjes in dit handletter en doodle werkboekje, het was wel wennen want als ik heel eerlijk ben, is het best lang geleden dat ik nog zo heb geschreven.
Ik vond het erg leuk om zo weer eens te schrijven.







Ook hier op de tweede foto zie je wat ik allemaal heb geschreven met verschillende materialen.
Ik pakte hiervoor mijn verschillende kleuren balpennen die ik heb en een Faber castell pitt artist Brush pen in de kleur blauw.
Aan de slag ermee! Ik schreef netjes maar ook kinderlijk en wild zoals te zien is! Superleuk!
Op de tweede bladzijde schreef ik met al mijn verschillende kleurtjes balpennen die ik heb.
Het was erg leuk om te doen.







De derde foto is een voorbeeld die in dit werkboekje staat op de vorige bladzijde met een tekst die je dus op kunt schrijven, Do what you love, ik heb geprobeert om het net zo te schrijven als het voorbeeld en dat is aardig gelukt moet ik zeggen.
Ik schreef deze tekst met een Molotow Grafx Aqua ink in de kleur rood, dit is een brushpen op waterbasis en deze stift heeft gelukkig ook niets doorgedrukt naar de volgende pagina!






Zoals ik eerder zei kun je dus ook Doodlen in dit werkboekje, het heeft niet voor niets de naam Handlettering & Doodles.
Ik begon dus ook maar even lekker te doodlen en hier zie je het resultaat! Leuke uiltjes getekend het figuur is al voorgedrukt dus is een kwestie van het figuurtje overtrekken, wel zelf pootjes getekend en het gehele uiltjes invullen met oogjes, snaveltje en dergelijke.
Op de andere foto zie je een tekst staan die ook was voorgedrukt Ik hou van letters deze letters heb ik daarna allemaal mooi versiert met doodles, er zijn zoveel voorbeelden, maar je kan natuurlijk ook zelf leuke doodles of dergelijke verzinnen waarmee je het dan opfleurt.



Het Handlettering & Doodles werkboekje vind ik erg leuk wat Marieke Blokland heeft gemaakt.
Ik heb met heel veel plezier in dit boekje zitten schrijven doodlen en tekenen.
Je kunt erg veel materialen in dit boekje gebruiken, zo kun je dus ook bijvoorbeeld je oude vulpen onder het stof vandaan halen! Of misschien gebruik je je vulpen nog wel!
Allerlei pennen stiften en fineliners kun je gebruiken in dit boekje, het papier is van stevig kwaliteit er zal dus niet snel iets gaan doordrukken, want dat zou hartstikke zonde zijn!

Wil je dit werkboekje Handlettering & Doodles geschreven door Marieke Blokland en uitgebracht door Kosmos Uitgevers ook in jou bezit hebben?!
Dat kan! Deze is dan te koop bij onder andere:

www.kosmosuitgevers.nl
Voor de prijs van: € 9,99

ISBN: 9789043919807
Pagina's: 112
Afmeting: 240 mm x 172 mm x 9 mm
Gepubliceerd:30-05-2017
Taal: Nederlands
Uitgever: VBK Media
Genre: Tekenen, schilderen, kalligrafie  


Blogpagina Mandy kleurt 
Facebookpagina Mandy kleurt 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten